♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Tosselilla

Av Debora Persson - 3 augusti 2012 19:32

I onsdags bar det av tidigt, strax efter 07 kom Danne hit och vi åkte mot Tomelilla för ett besök på Tosselilla.

Det blev ett stopp i Kristianstad för att köpa lite vi missat att handla och sen blev det kaffe innan vi kunde bege oss igen. Vid 9:30 var vi på plats, det öppnade 10 och det var redan massor med folk när vi kom dit.

Jag låter bilderna tala för sig själv istället för att skriva en massa.

                                                                                                 

Medaljen fick Maximilian när han vaskat guld. Den är han mycket stolt över och har den på sig hela tiden.


När vi varit iväg på sådanahär utflykter tidigare (tosselilla -09, öland -11, öland -12) så har vi haft tur och det har knappt varit en människa på plats så då har vi varit bortskämda med att det inte varit kö alls till något.

PÅ Tosselilla denna gången var det kö, främst till karusellerna och det är man inte van vid. ;)


När vi skulle bada så gick jag och Maximilian och bytte om medans mannen, Danne och Vilmer väntade utanför. Maximilian hade bytt om jag skulle byta om och då sprang han ut. Eftersom de andra stog precis utanför tänkte jag att Maximilian sprang ut så dom såg honom men han är listig som en räv och smet undan utan att de andra såg honom så när jag kommer ut frågar de vart Maximilian är och mitt hjärta höll på att stanna. Här var vi vid badet med massor med vatten och sjukt mycket folk och Maximilian var borta utan att hunnit få på sig varken armpuffar eller simring!

Trodde jag skulle dö. Kom inte ens ihåg vad för badbyxor pojken hade på sig så visste inte riktigt vad jag skulle leta efter.

Jag sprang bort till en av barnpoolerna men såg honom inte. Mannen fick stanna kvar med Vilmer i vagnen och Danne fick springa bort till en annan pool. Precis när jag skulle vända och gå tänkte jag ändå att jag skulle stå kvar och titta lite till, det var massor med barn i poolen så han kunde vara där. Gick fram till en av vattenrutchekanorna och där bakom kanten satt han och skulle precis åka ner i vattnet! Usch, tänk om jag gått därifrån utan att kolla i kanan! Livrädd slet jag väck honom och gick tillbaka. Förgrommade onge skrämde slag på mig.

Blev inte så mycket bad ändå, Maximilian frös jättemycket och valde själv att stiga upp och bad om kläder.

Det brukar inte hända annars;)

Men annars var dagen toppenbra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards