♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Att övningsköra.....

Av Debora Persson - 6 juni 2012 21:25

Idag blev det en liten runda övningskörning.

Vi åkte till Mörrum så jag kunde köra där, jag körde faktiskt 1.5 mil! Och det var på väg med och ingen parkering :) Visst var det inte de "stora vägarna" så ni behöver inte vara oroliga ;)

Jag körde först på skogsväg och kom sen ut på de där vägarna där bönderna bor upp mot..., ja längre upp.

Jag körde jättebra förutom en gång då tydligen.

Karln är ganska bra på att stirra upp sig när jag kör. Råkar jag göra som han inte vill så höjer han rösten i "all panik" och skäller lite på mig. Eller så stressar han upp sig såhär: han säger till mig att köra och sen plötsligt från ingenstan ropar han "bromsa!.....bromsa!" och då tvärnitar jag givetvis och då blir han tokig för att jag tvärnitar och inte bromade lugnt.....

Idag körde jag i en liten nedförsbacke och nedanför var det såklart en korsning. Karln säger till mig att bromsa och då började jag bromsa lugnt för det inte skulle bli tvärnit och liv för det. Haha herregud nu bromsade jag tydligen för lugnt och hann därför inte bromsa innanjag kört rätt ut i korsningen, svängt och kört en liten bit. Inte nog på att karln gapade, direkt när jag hunnit stanna bilen då så¨blir jag omkörd av en bil. Herregud, tänk om jag kört rätt ut när bilen kom!?

Jag tror att om min karln hinner andas lite och inte är så nervös när han åker med mig så skulle hela bilresan bli fruktansvärt bra! :)

Annars kom jag upp i 60 km/h idag och jag höll nästan på att dö. Jag håller mig helst till 10-20 km/h tills jag har ordning på hur jag kör och vet vad jag gör. ;) Kör jag snabbare så har jag inte koll på mer än att titta framåt och styra. Och då sitter någon brevid mig "nu är du för nära kanten! Akta lacken!" "vi har högertrafik här i sverige! Du kör på fel sida" "gasa" "bromsa" "titta på vägen!" "Frikoppla!" mm. Man blir helt yr i bollen!

 

Förrsesten så tror jag det låter värre än vad det är. Jag är inte livsfarlig i trafiken, jag är faktiskt rätt duktig :) På riktigt!

 
 
Ingen bild

Fia

7 juni 2012 16:25

Hehe, du är ju för rolig :-) Jag tror du är jätteduktig :-) Jag kan åka med istället :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards