♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Den där vägen till körkortet är låååång.....

Av Debora Persson - 4 juni 2012 21:22

Jorå, idag tog vi tjuren vid hornen och begav oss iväg för att övningsköra lite. Efter att ha letat efter ett ställe där vi kunde köra så körde jag runt runt runt på parkeringen. Maximilian tyckte det var roligt att mamma körde bilen, det händer ju väldigt sällan kan man säga. Men efter att ha kört en stund och mannen hunnit sucka och svära åt mig ett par gånger och rytit på mig att jag måste vara serriös så begav jag mig ut på "vägen". - En grusväg i 10 km i timmen   

Maximilian sitter i baksätet och säger "Gasa! Gasa!" men jag kom aldrig över 30 km i timmen. Haha.

Jag tyckte det gick bra att köra med tanke på jag inte kört på nästan ett år nu.

Mannen tjatar om att växla hela tiden och det där med frikoppla samtidigt som man ska gasa eller bromsa är inte riktigt min grej. Min grej är mer att styra med ratten och att tuta. Att ha koll på en miljon saker till är galet. Hela tiden fick jag höra att jag var för nära kanten, oavsett vilken sida jag körde på.  

Nej, min tanke är ju att jag ska kunna lära mig att köra (gasa och styra) så jag kan komma ut i vanlig trafik så jag då kan köra hela tiden när vi ska iväg. Ska jag köra på en grusplan hela tiden kommer det bli dötråkigt och då lägger jag bara ner eländet som vanligt.

Att lära mig växla och frikoppla och sånt där onödigt känner jag att jag kan lägga energi på senare när jag lärt mig att köra. Det kanske är fel att göra så men jag tycker det känns lättast!? Får väl se om min käre handledare tycker likadant....? När jag skaffar bil sen ska jag ha automatre och en bil som man inte ska behöva lägga ner massa energi på att frikoppla och låta bilen få kärringstopp hela tiden.. En enkel bil med andra ord.  

Herregud så svårt det är att köra bil!

Den dagen jag hittar mitt körkort i cornflakespaketet är nog inte uppfunnen än..


Men men, nu ska jag iallafall ta tag i körningen så jag får det klart någon gång så snart får ni se upp på vägarna här.

Jag körde nästan på en fasan idag tillexempel.

Han aktade sig inte när jag tutade förrän i sista sekunden.

 


 
 
AMANDA ESBERG - SÖDERMANLANDS STÖRSTA UNGDOMSBLOGG

AMANDA ESBERG - SÖDERMANLANDS STÖRSTA UNGDOMSBLOGG

4 juni 2012 21:55

Just nu har jag två helt grymma tävlingar i bloggen, var gärna med!

http://aamandaesberg.blogg.se/2012/may/tavling.html#comment

http://aamandaesberg.blogg.se/2012/may/tavling-fiskpredikyr.html#comment

(är du med i båda tävlingarna får du du dubbla vinstchanser)

http://aamandaesberg.blogg.se

 
Linda

Linda

6 juni 2012 22:22

Jag satsar också på cornflakespaketet :)
Men att övningsköra går nog snabbare så lycka till! Vi håller tummarna för dig!

http://www.intensivkursen.se/korkort/intensivkurs-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards