♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2012

Av Debora Persson - 3 april 2012 21:44

Jag är en människa som hela tiden lider av dåligt samvete för minsta lilla.

Alltid hittar jag något att ha dåligt samvete för och det är så sjukt jobbigt. Nu har jag dåligt samvete över det mesta och allt står upp över öronen på mig fast det inte borde ha det. Så nu går jag och lägger mig istället. Min hjärna behöver vila! Det är bara fotboll ändå här.

Men i vilket fall så har kvällen varit kanoners för Vilmer. Han har haft sina fruktansvärda magkramper men utöver det så har det varit en lugn kväll. Han har skrikit men inte lika länge och intensivt som vanligt. Undras om akupunkturen redan gett resultat? Det kunde det lika gärna göra som om det kunde bli värre sa barnmorskan som satte nålarna. Jag var helt förberedd på hus i helvete ikväll så min kväll har oxå varit den bättre fast det är fotboll! :)

God natt!

Av Debora Persson - 3 april 2012 15:36

Idag var vi ju på akupunkturen med Vilmer.

Det gick jättebra där. Blev dock ingen nål i huvudet som vi trodde han skulle få. Tror det var på bvc hon sa att man fick en nål i huvudet men det var fel.

Han fick nålen i handen, mellan tummen och pekfingret på den punkten man har där.

Inga sura eller ledsna miner alls på min lilla herre. Han märkte knappt av att han fick nål i händerna.

Vi fick veta att när barnet har kolik och det har ont i magen så jämför man smärtan i magen med att om man får hjärtinfarkt!

Snacka om att det verkligen lär göra ont på stackars barnet! Nu har jag ju aldrig haft hjärtinfarkt så vet inte hur det känns men det är ju inget att leka med iallafall.

Min stackars plutte!

Nu hoppas vi iallafall att det kommer bli bättre- det kommer bli bättre men vi hoppas på en väldigt snar framtid!

Vi har fått två nya tider nästa vecka som vi ska dit och med honom.

Ikväll ska vi räkna med skrik och ont i magen.

Vi kan räkna med att det kommer vara mycket värre än det brukar med. Lite som att man når toppen och så kan det bara bli bättre liksom.

Redan i morgon kan man se förbättringar nämligen. Sen får man se hur många besök vi behöver göra innan vi är klara med detta. Jag skulle tipssa på att vi inte behöver särskillt många besök till faktiskt då han snart är tre månader gammal och man bara har kolik till 4 månaders ålder ungefär.

Nu sover min lilla prins iallafall. ♥

Maximilian tittar i fotoalbum med sin pappa och jag ska lägga ner datorn och vila ögonen 2 minuter.

Av Debora Persson - 3 april 2012 09:27

God morgon!

Maximilian är lämnad på dagis och jag ska strax göra mig klar för dagen.

Om en stund ska vi ju bege oss iväg med vilmer på akupunkturen med.

Här är våra inflyttningspresenter iallafall.

Ett nyckelskåp, två ljusstakar och behållare till olja och vinäger. Allt så det ska se gammalt ut. Det gillar jag! Nu kan vi slänga ut vårt gamla fula nyckelskåp. :)

Även Maximilian fick presenter som grattis till det nya rummet.

Såpbubblor och en fruktkorg (inga bilder på det), massor med frukt som han gillar.

Äpplen, päron, klementiner, jordgubbar och tomater. Han älskar tomater den pojken!

Så i eftermiddag ska vi blåsa bubblor. Det har han väntat på sen igår när han fick sin present! :)

Av Debora Persson - 2 april 2012 21:59

Nu ska jag lägga mig dundertrött som jag är.

Mamma och Göte kom tillslut och middagens serverades. Henry (hunden) följde med och Maximilian var på sin vakt. Algot befinner sig i Malmö med sin kompis så honom fick vi inte träffa idag.

Vi fick finfina inflyttningspresenter. Ni får se dom i morgon! :)

Nu blir det sängen för min del. Fortsätta läsa boken jag påbörjade för ett par veckor sedan men sen inte hunnit med. I morgon blir det upp i tid då Maximilin ska till dagis och vi ska till Sölvesborg då Vilmer ska på akupunktur! God Natt!

Av Debora Persson - 2 april 2012 19:00

Om en liten stund (för en halvtimmesedan) kommer morsan och Göte hit och hälsar på oss. Har gjort middag och jag är vrålhungrig. Tur det är kall kycklingsallad som ska serveras ;)

Karl har lämnat oss för en livsviktig fotbollsmatch hos sin bror. Där efter kommer han hem och då är det..trumvirvel...tatatam! FOTBOLL IGEN!

Nu får jag snart känna mig besegrad på riktigt, Maximilian har idag sprungit runt och vrålat

"MALMÖ MALMÖ". Ja, jag vet inte vem som lärt honom det!? ;)

Fotboll fotboll fotboll..

Av Debora Persson - 2 april 2012 17:10

Igår var vi ju som sagt i Malmö.

Vi begav oss till Bromölla för att ta tåget därifrån.

Innan tåget kom gick jag och Maximilian in i affären och köpte lite dricka och äpplen.

En väldigt besviken kille var det när han inte fick köra egen vagn, men det brukar alltid bli för mycket rally och spring mellan hyllorna och vi hade inte allt för mycket tid på oss innan vi skulle till tåget.

Hela vägen till Bromölla taggade Maximilian för dagen. Han tjatade och tjatade "Kakka tååg".

Han tyckte detta skulle bli skitkul!

Hab hade förberett med Tom & Jerry kex att fika med henne på tåget.

Tyvärr var det gaaalet mycket folk på tåget.

I mittendelen där man har barnvagnar, rullstol och cyklar var full med festande och fulla killar som vägrade flytta på sig så vi fick stå upp utanför toaletterna ungefär.

När vi kom till Kristianstad så var det dock mer plats på tåget som redan stod inne så Karin hade tagit plats åt oss.

Väl i Malmö blev det lite lunch innan vi åkte vidare med tåget till Ikea.

Det nya köpcentrat som är på väg att bli klart. Det började dom bygga på innan vi flyttat från Malmö men det börjar väl arta sig nu..

Maximilian hittade en skojig fåtölj.

Lek på barnavdelningen!!

Vilmer med far sin innan vi ska åka hem.

När vi skulle åka hem var det väldigt tråkigt väder ute. Det regnade, blåste var pisskallt och det blev helt plötsligt november igen. Vilmer skrek och Maximilian frös.

Bussen kom inte och var väääldigt sen. När bussen sen behagade att komma så satt chauffören och pratade i telefon. Märktes att vi var i Malmö igen. Sena bussar är inte alltför ovanligt...

Vi missade iallafall vårt tåg och på köpet så blev vi på ganska taskigt humör allihopa. Vi orkade inte vänta en timme på nästa tåg och jag ville absolut inte sitta på en kall perong och mata Vilmer som mest var hungrig och förbannad. Vi löste det genom att ta pågatåget mot Kristianstad istället. Karin kom ju hem men vi skulle ju vidare så vi fick rusa genom halva stan och hinna precis på minuten till bussen som gick till Bromölla.

Vi var hemma en stund efter 21 och då var men verkligen mör i hela kroppen.

Maximilian hade somnat på vägen hem och han sov resten av natten.

Fast det blev lite halvtaskigt humör mot slutet så var vi nöjda med dagen.

Vi hadlade inte heller särskillt mycket. Maximilian fick en matstol men den får vi betald av mamma som present. När Maximilian vaknade i morse trodde han det var stolen som min mamma har hemma eftersom Maximilian har en likadan matstol hos henne.

Förutom stolen så köpte vi lite småsaker bara.

Nytt tallrikset, batterier, taklampa, servetter, flaskkylare, haklappar mm.

Och Maximilian var verkligen jätteduktig hela dagen igår. Mot slutet hade  han lite väl mycket spring i benen men han var så glad. Och mest glad var han över att moster Karin följde med oss. Han skötte sig galant hela dagen! ♥♥

Av Debora Persson - 1 april 2012 08:40

Solen skiner och vi är vakna och uppe. Det är visserligen kallt ute men vad gör det när solen skiner??

Om en stund beger vi oss mot tåget för en utflykt till Malmö. Vi har nämligen fribiljetter på tåg och buss i hela skåne så tänkte vi skulle utnyttja några av dom idag.

Lillasyster K ska följa med och hon hoppar på tåget i Kristianstad.

Debbie

♥ Familjen ♥

Tidigare skrivet

Invisible Friend

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Letar du efter något speciellt?