♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2012

Av Debora Persson - 7 april 2012 09:55

Ute och leker hos farmor och farfar på skärtorsdagen.


           

Av Debora Persson - 6 april 2012 21:20

Långfredag och en riktig gnällfredag för killarnas här hemma. Huvudvärk deluxe och värktabletterna är som vanligt slut. Trotts gnäll, skrik och tårar så lyckades jag och Maximilian påskpyssla en stund innan han sa "städa" och började plocka undan efter sig. Klistrat med fjädrar och målat har vi. Nu är det baske mig soffläge och snart läggdags för min del.

I morgon kommer påskharen till alla snälla barnen.

God natt.


  


 

Av Debora Persson - 5 april 2012 09:18

Min pojk kom hem med dessa igår.

Hans eget påskpyssel från dagis!


 

Av Debora Persson - 5 april 2012 09:10

Igår var jag så jäkla sugen på choklad och då kom jag på att jag kan ju baka mjölkfri kladdkaka.

Det får jag ju äta!!



ca 6 portioner

2½ dl socker
50 g mjölkfritt margarin
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2-3 msk kakao
1 krm salt
1½ dl havredryck
1 tsk vaniljsocker


1. Sätt ugnen på 150 grader. Vispa socker och fett poröst med 1 msk havredryck. Blanda de torra ingredienserna och tillsätt dessa växelvis med resten av havredrycken.Vispa sedan i minst två minuter till. 


2. Häll i smord och bröad form med löstagbar botten, ca 21 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen i ca 35-40 minuter. Låt svalna och lossa sedan kakan ur sin form.


Tips: Servera gärna kakan ljummen med färska bär och havregrädde som du vispar med elvisp i ca 5 minuter!


 

Av Debora Persson - 4 april 2012 22:41

Jag måste ju säga att vår lilla Vilmer faktiskt inte haft ont i magen särskillt mycket idag. Vid några (2-3?) tillfällen har han haft ont och skrikit något fruktansvärt. När man haft honom i sin famn så har han spännt sig så pass mycket att han ställt sig upp helt och hållet!

Det har varit jobbiga stunder precis som vanligt men som tur är så har det inte varit långa stunder. Innan har det varit väldigt långa stunder.

Jag ser det som att det har hjälpt massor men det är absolut inte klart ännu.

När vi var och gjorde akupunkturen så sa barnmorskan något om att maten han äter blir kvar i tarmarna och när det legat ett tag så kan det framkalla magontet eller något sådant och visst kan det vara så. Sen akupunkturen igår så har han inte haft mycket ont och pojken har skitit något fruktansvärt. Maten kommer verkligen ut! Jag vet inte hur mycket kläder som han skitit ner senaste dygnet!

Det är nu vi skulle haft vår tvättmaskin kan man säga....

I natt hoppas vi på att vårt lilla gull får sova i lugn och ro!

   

Av Debora Persson - 4 april 2012 22:29

Igår blåste min älskling med såpbubblorna på balkongen.

Nu längtar vi tills det blir mycket varmare så vi kunde ut och blåsa bubblor ännu mer!


   

Av Debora Persson - 4 april 2012 18:13

I dag när Maximilian kom hem från dagis var han både röd och varm om sina små gullekinder.

Vi tog sen tempen på honom och då låg den på 38.4

Efter middagen trodde vi han gått in på sitt rum men han skrämde istället slag på sin far när han och Vilmer kom in i spvrummet för blöjbyte. Då låg min lilla Maximilian i vår säng och var kokhet. 38.8 hade han då. Inte roligt!

Och han som skulle klä ut sig i morgon på påskfesten på dagis. Den missar han nu! :(

Det är över en timme sen nu som Maximilian däckade i vår säng och däckar han så tidigt så är han sjuk mitt lilla gull. Han hade även däckat under lunchen på dagis idag med.

Typiskt, vi som köpt ansiktsfärg mm till honom. Vi provade måla honom igår och han var så glad att han blivit en "kissekatt" med nos och morrhår.

Får hoppas han frisknar till snart!!



         

  

Av Debora Persson - 4 april 2012 12:17

Det var en lugn och skön kväll igår. Natten var desto värre tycker jag. Vi är vana här hemma men att få sova bra om nätterna. Både Maximilian och Vilmer sov/sover bra på nätterna. Det vaknas såklart för mat och blöjbyte. Ibland lite gnäll men absolut inget märkvärdigt. Vi får helt enkelt sova på nätterna.

Men inatt var Vilmer en knepig typ vill jag lova. Inte mycket magont men väldigt mycket gnäll! Hela natten har han varit igång och spekat.


Idag var vi uppe tidigt. Innan Maximilian lämnades på dagis så åkte vi till Mörrum och hämtade Dennis mormor som skulle med oss och handla. Att lämna Maximilian på dagis idag gick kalasbra! Man blir själv på så jäkla gott humör när det är en pigg och glad älskling man lämnar på dagis och inte en ledsen och gråtfärdig pojk.

Han gav mig en puss men hade absolut inte tid att vinka innan han var i full gång med att leka.

Vi begav oss sedan bort till affären och handlade det vi skulle innan vi åkte till Mörrum igen. Dennis åkte och tränade medans jag och Vilmer stannade hos Dennis mormor under tiden.
Nu är vi hemma igen, har ätit lite lunch och ska lägga mig ner och vila lite innan jag ska hämta hem min lilla älskling från dagis.



Mina två små gubbar igår morse.  

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards