♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2012

Av Debora Persson - 12 april 2012 21:12

Idag har det iallafall varit fint väder ute. Efter att jag lämnat min lille prins på dagis så tog jag och Vilmer en extra promenad på vägen hem. Och även innan vi skulle hämta hem prinsen så gick vi tidigare för att hinna med en extra runda.

Riktigt skönt att komma ut igen nu när det varit så taskigt väder så länge.

Och på tal om dagis så gick det bra som vanligt. De är bara 3 stycken "stora"barn på hans avdelning. Det är bara de tre killarna som är födda 2009 sen är resten födda 2010 och 2011(?). Men iallafall så hade de tre killarna varit iväg med avdelningen med de stora barnen i skogen idag och tittat på småkryp med förstoringsglas. Myror och spindlar och massa andra djur. De hade sjungit sånger och haft roligt.

Under tiden de var i skogen hade han blöja på sig eftersom de var iväg en bra stund. Dock så hände olyckan precis när han vaknat efter sin powernap efter lunch. Både 1 & 2 gjordes i kalfeserna.

(Fan! Jag glömde kissekläderna på dagis innan, ringde och sa att jag skulle hämta dem senare och nu har jag glömt det med! Usch!)

Men i vilket fall så har min herre klarat sig utan blöja idag förutom skogsutflykten då. När han skulle lägga sig ikväll ville han inte heller ha blöja men efter en stund fick han ge med sig. Vi kör inte på blöjfria nätter redan..




Bjuder på en liten film på vår lilla gympakille. Detta är en av låtarna som de har som uppvärmning på gympan och som ska vara med på uppvisningen. Vårt hjärta älskar denna låten och vi brukar ha disco här hemma med den låten!


 

Av Debora Persson - 11 april 2012 21:28

När Maximilian hade lagt sig och legat en bra stund i sängen stiger han upp igen.

Han kommer ut till mig och säger att han ska kissa.

Fast han hade blöja på sig föredrog han att sätta sig på pottan, mig behövde han bara för att jag skulle tända lampan åt honom.

Vilken duktig kille jag har!!!

  


Dock blev det en liten olycka på dagis idag, han hae sovit middag och när han vaknade frågade fröken om han behövde kissa. "Nej" sa grabben som just fick veta att de andra barnen var inne i stora lekhallen som han ÄLSKAR att leka i. Snabbt in i lekhallen, klart killen inte hade tid att kissa då!♥

Av Debora Persson - 11 april 2012 19:30

Nu tar vi och kör lite onsdagshumor! Det behöver jag. Jag har nämligen haft Gnällolle och Skrikjohan på besök idag, samtidigt. Nu är man trött i skallen minsann!


Skola, Jönköping


Tjej 1 ~16; Jag tog testet igår, och ja… jag är gravid.
Tjej 2 ~16: Va?! Är du gravid?! Grattis gumman! Herregud! När kommer barnet?!
Tjej 1: April april.
Tjej 2: April?! Men det är ju den här månaden!



Systembolaget, Täby

Kille ~20 år står i kön för att betala, tjej ~20 sitter i kassan.
Tjej: Legitimation, tack!
Kille: Visst. Vi har ju bara gått i samma klass i 3 år…
Pinsam tystnad, varpå killen betalar och snabbt försvinner därifrån.  



Liljeholmens tunnelbanestation

Tunnelbanetåget kommer in till stationen under eftermiddagsrusningen och många börjar springa ner för rulltrappan för att hinna med.
Man ~60: Ska vi också skynda oss?
Kvinna ~60 (utbrister högt): Nej! Att springa är under min värdighet! Det är bara stockholmare som springer!



Vasaplan, Umeå

Två tanter ~70 med rullatorer väntar på 9:ans buss mot Röbäck. Dam 1 beklagar sig över livet och ålderdomen.
Dam 2: Ja du, inte är det lätt… Men snart är det över och då blir det himmelrike. (Höjer rösten.) Och då ska vi ha sex! Det bästa sex som finns!


  

Ikea, Uppsala

En flicka ~6 stoppar sin farfar ~70 när han ska betala för hennes bulle i cafeterian.
Flickan: Pappa! Skynda, kom hit och betala!
En man kommer gående och ser bevärat på alla i kön bakom.
Farfadern: Men jag betalar ju!
Flickan: Nej! Nej! Pappa skynda!
Flickan hoppar desperat upp och ner och vinkar till pappan tills han är framme.
Pappan: Vad gör du?!
Flickan (med andan i halsen): Jag kom på! Du sa att man måste jobba hårt för pengar och farfar jobbar ju inte! Så hans pengar kommer snart vara slut!
De i kön skrattar till.
Pappan: Men han har pension!
Flickan (förvirrat): Så man kan få pengar utan att jobba?
Pappan: Ja… nej…. nja, men herre gud! Ta bullfan och sätt dig!
Farfadern betalar.


Buss, Kalmar

En man ~40 sätter sig bredvid en tjej ~17. Han sätter sig så långt ut på kanten på sin stol som möjligt. De sneglar på varann och tjejen försöker skämta lite.
Tjejen: Hade det funnits en tävling om vem som kunde sätta sig så långt bort från mig som möjligt, hade du vunnit den!
Mannen: … jag har asperger.


Avenyn, Göteborg En tiggare håller fram sin kopp mot en tjej ~20.
Tiggaren: Lite pengar?
Tjejen: Nej tack. Jag har så det räcker


Restaurang Parken, Örebro

En familj sitter sitter och äter då servitrisen ~18 kommer fram för att fråga om maten smakade bra.
Pojke ~10. Vad vacker du är idag!
Servitrisen: Tack så mycket!
Pojken: Hur ofta jobbar du?
Servitrisen: Lördagar och söndagar. Hur så?
Pojken: Då vet jag när jag ska komma hit.


Systembolaget, Liljeholmens galleria

Två fulla män står och köar.
Man 1: Det var fan bättre förr, då var det bara att gå fram till disken så fick man veta på en gång om man fick köpa något. Nu måste man köa först innan man får reda på att man är för full.
Man 2: Håller med, håller med, dessutom slapp man leta efter det man skulle ha! Nu möblerar dom ju om i hyllorna hela tiden.


 

Centrum, Falun

Ett par damer ~70 står och pratar.
Dam 1: Nu ska man inte få köra efter 70.
Dam 2: Men Reinfeldt vill ju att vi ska jobba till 75.
Dam 1: Hur ska vi ta oss till jobbet?
Dam 2: Med spark.


Ica S:t Eriksplan, Stockholm

Kassörska ~25: Behöver du en påse?
Dam ~70 (med ett leende): Nej tack, det har jag två under ögonen!


Parkeringshuset Leoparden, Piteå

En äldre kvinna ~80 får hjälp av en man ~50 att kliva ut ur bilen. De verkar ha haft ett samtal på väg dit som mannen nu försöker avsluta.

Mannen: Nej, jag tror inte det. Jag vill inte tänka på det heller…
Kvinnan: Men det förstår ju alla hur två karlar gör! Men två kvinnor då? Hur gör de? Gnider de verkligen fittorna mot varandra?

Det blir fullständigt tyst i parkeringshuset.


tjuvlyssnat.se

tjuvtittat.se


Av Debora Persson - 11 april 2012 15:59

"Akta mamma! Jag passa Hilmer! Akta dej!!"

♥♥

      

Av Debora Persson - 11 april 2012 13:08

Morgonmyskillen

Om en liten stund ska jag och min lilla prins gå och hämta den lite större prinsen på dagis.

Det blev knepigt i morse när vi skulle på dagis. Lite stressigt. Det var en bra stund sedan precis innan vi skulle gå som Maximilian satt på pottan men han sa hela tiden att han inte behövde kissa ändå. I sista sekunden innan vi begav oss slängde jag på honom en blöja ifall han skulle bli kissnödig på väg till dagis.

Det hade regnat i natt så Maximilian passade på att hoppa i varenda vattenpöl innan jag hann lägga ner Vilmer i vagnen och koppla på ståbrädan.

Väl på väg börjar det regna igen. Insåg då att regnskyddet var hemma någonstans.. Precis innan vi kommer till dagis öser regnet ner och stackars vagnen blir dyngsur!

Inga problem att lämna min herre på dagis alls idag.

Vi sprang nästa hem sen jag och Vilmer i regnet.

Nu har jag iallafall rotat i garderoberna och hittat regnskyddet så nu kan det gott regna om det vill sig. Regnfritt nu iallafall. Vi hoppas såklart inte att det kommer regna mer. Det är så tråkigt.

Maximilian sa i morse när vi var på väg till dagis att han ville ha sol så han kunde bada.

Det hoppas vi att vi kan göra snart!

   

       

Av Debora Persson - 10 april 2012 21:09

Anonym

Söndag 8 april 13:05

Fina namn dina pojkar har!
Vart kommer de namnen ifrån och vad hade ni för namnförslag om det varit flickor?



Tack!

Med Maximilian var vi överens om namnet direkt.

Både jag och Dennis älskar namnet så där var det inga diskussioner om namnförslag.

På ultraljudet visades det precis som vi trodde- det var en Maximilian! Namnet har vi inte fått från Zlatans unge som många tror, utan min lillebror Algot heter Maximilian i andranamn och sen han var liten har jag vetat att när jag får en pojk så ska han heta Maximilian!

Om Maximilian nu skulle blivit en flicka så skulle han fått namnet Millie. Det namnet var vi också helt överens om så där tänkte vi inte heller på något alternativ. Millie vet jag att när jag var 12 år gammal så såg jag en miniserie på tv om en tjej som hette Mille och sen dess så visste jag att när jag får en dotter så ska hon heta Millie! Tur jag har en karl som gillade mina namnförslag! :)


När jag vart gravid med Vilmer så visste vi inte om det skulle bli en flicka eller pojke.

Det var desto mer diskussioner denna gången vad gällde namn. Tjejnamnet hade vi visserligen klart från början, ingen Millie utan vi hade ett annat perfekt namn som jag inte avslöjar för den dagen jag får en dotter ska hon definitivt heta detta! Pojknamn var vi mer oense om.

Jag älskar namnet Valdemar men det gör knappast Dennis.. Men en vacker dag kommer jag få en Valdemar ;)

Vi hade massor med namnförslag. Vi ville inte ha något som var allt för vanligt heller och de flesta förslag vi hade var namn på bokstaven V.

När vi väl hade fått vår lilla prins så hade vi fortfarande inte bestämt oss för namn men de två namn vi hade med oss i bakfickan var Vilmer och Vincent. När vi kommit upp till BB så såg vi helt klart att det var en Vilmer vi fått och ingen Vincent. Helt och hållet en Vilmer!


Fina namn till fina pojkar  

    

Av Debora Persson - 10 april 2012 20:44

Efter att vi hämtat Maximilian på dagis idag så begav vi oss iväg för Vilmer skulle på sitt andra besök hos barnmorskan som gör akupunkturen på honom.

Hon satte snabbt nålarna på vår lille prins. Precis som förra gången så märkte han inte av sticken av nålen utan det som han tyckte var jobbigt var att hon höll fast handen på honom under tiden men det var inga problem.


Om man jämför hur allt var innan första besöket med akupunktur och nu så är det verkligen en rejäl skillnad!!

A1 betyder akupunktur besök 1. Innan det var det massor med skrik

(de två första veckorna med skrikschem är inte med här nu på bild).

Men man ser allt det röda är när han har ont i magen...

Efter A1 var det visserligen en hel del gnäll men han är som en helt annan bebis!!

Vilken skillnad det är! Vi ska dit på fredag med för ett allra sista besök. Mer än så behövs ju inte?


   

Av Debora Persson - 10 april 2012 18:12

När jag hämtade Maximilian på dagis idag så såg jag att han hade samma byxor på sig som han hade när jag lämnade honom så jag tänkte att de kanske satt på honom en blöja under dagen, om de lekt ute eller efter lunch när det var dags för vilan men icke sa nicke!

Min duktiga kille har varit helt blöjfri under hela dagen och alla kläderna var torra!!    

Han hade varit ute och lekt utan att ha behövt blöja och dessutom sovit en timme efter lunchen.


Dock blev det blöja på när vi skulle lämna dagis eftersom vi skulle åka iväg en bra stund så det inte skulle hända några olyckor i bilen.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards