♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Snö och kalas

Av Debora Persson - 22 januari 2012 18:36

Såhär såg det ut i morse när vi vaknade.    

Tyvärr var det inte så mycket snö som vi hoppats på så någon pulkaåkning för Maximilians del blev det inte. Och ju längre dagen gick desto mer försvann snön. Förhoppningsvis är det ännu mer snö när vi vaknar i morgon! Det skulle tydligen snöa i natt så har vi tur så ligger det lite  mer i morgon.

Men i vilket fall så har vi än så länge inte sett såhär mycket snö alls denna säsongen så nog var det snö alltid!


Eftermiddagen spenderade vi hos barnens faster för lite födelsedagsfika. Maximilian såg vi inte mycket av då han hade fullt upp med att leka med sina kusiner. De hann ju vara ute och leka i snön med så han var nöjd efter besöket iallafall! :) Barnen fick presenter med. Vilmer fick kläder och Maximilian fick Bamsetidning. Och Vilmer sov sig igenom besöket, näst intill iallafall. Han vaknade till lite mot slutet men annars sov han nog hela tiden.

Vid lite innan 17.00 blev det eld i baken på mannen som hade världsviktig fotboll inbokad på tv´n. Han hade tillochmed ställt in kanalen på tv´n innan vi åkte på kalas så han snabbt skulle kunna sätta igång tv´n så fort han kom hem. Så bråttom hem var det ja, tur han inte glömde bort oss andra så vi hade fått ta bussen hem. Var nog rätt nära till det.  

Undrar hur världen hade sett ut om inte fotboll funnits? Då hade de nog varit rastlösa karlarna. Inte haft något att prata om alls, inte haft någon "dommarjävel" att skrika på hemma i tvsoffan  och inte haft några större intressen. Kanske de hade varit bättre på att tvätta och dammsuga isåfall..


Det är söndag idag så en redig slappardag, eller slappareftermiddag/kväll blir det. Jag är bänkad i soffan nu när fotbollen är över och mannen är på sin plats i köket och lagar mat. Jag sitter här och väntar på att den minsta lilla herren brevid mig ska vakna så jag kan mata honom.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards