♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Vårt år 2011 del 4

Av Debora Persson - 3 januari 2012 20:44

September

September är en speciell månad för då har vi ju en speciell födelsedag framför allt!

Men september började iallafall med jobbhelg för min del.

Mammas hus är rivet och det är bara grunden kvar av huset.

Ingenting! Det känns skitkonstigt att åka till gården och det inte finns något hus kvar där!

Den 11 september börjar Maximilian på barngympa och han älskar det!

I början var han dock ganska försiktig men han gillade verkligen att springa av sig tillsammans med de andra barnen och prova på nya saker!
Samma dag är det Smakfestival borta på travbanan.

Kasst väder men trevligt ändå!

Den 14 september blev det en liten utflykt till Tingsryd för att bada på Kaskad. Maximilian ÄLSAKAR som sagt att bada och han var helnöjd med utflykten!

19 september var det dags för trav i Asarum igen. Värdelöst väder tyvärr och efteråt kom man hem genomsur men vi hade trevligt ändå. Några större vinstsummor blev det som vanligt inte utan man gick er eller mindre plus minus noll.

Den 22 september fyller Maximilians farmor år.

Den 23 september är det födelsedag som gäller för min lilla prins som blir stor pojke!

2 år har han blivit!

Tiden går verkligen sjukt snabbt när man har barn! Jag tillbringar Maximilians födelsedag på jobbet, vilket inte är sådär jätteroligt när man vet att man har ett litet födelsedagsbarn hemma men som tur var så var mannen ledig och pojkarna var hemma och lekte tillsammans med de nya födelsedagspresenterna!

24 september är det kalas som gäller. Två kalas klarar vi av denna dagen! Pappa och Suss kom tillsammans med Alex´s Hugo och fikade med oss. Lite senare kom Fia, Henke, lilla Hugo och Danne kom och fikade med oss.

25 september är det dags för nästa kalas och då kommer mamma, Göte, Algot, Kalle, mormor och morfar på besök och firar med oss.

Så hela denna helgen är det massor av presenter och massa fika som gällde! :)

Maximilian var nöjd! :)

25 september fyller även min morbror Bengt år.

27 september fyller min mamma år och även Götes mamma firar sin födelsedag den 27!

Många födelsedagsbarn i september! :)

Innan månaden är slut hinner vi även med ett fjärde kalas för Maximilian och då är det hans farmor och farfar som kommer på besök och även mannens farmor och hennes Nisse kom och firade med oss.



 


Oktober

Månaden började med att jag jobbade natthelg och då sov jag och Maximilian hemma hos lillasyster så hon var barnvakt under tiden jag jobbade.

Det blev ett första besök på bvc sen vi flyttat till blekinge. 2 årskontroll var det och vår älskling var då 89 cm lång och 14.6 kg tung! Stora killen nu! Detta var den 3 oktober.

I början av oktober påbörjades bygget av mamma och Götes hus. Äntligen!

Och undan går det ! Ena dagen finns ingenting, andra dagen finns väggarna på plats och nästa dag är tak och allt annat på plats, det stod liksom ett hus där helt plötligt!

Den 10 oktober är det dags för tvåårskontroll hos tandläkaren för Maximilians del. Som jag anat så vägrar min pojk öppna munnen när tandläkaren ska titta på hans tänder och räkna dom. En vansinnig pojk får jag helt plötligt!

13 oktober var jag i vecka 27 och då var det glukosbelastning hos barnmorskan som gällde. Världens tråkigaste sak att göra men ett måste och mina prover såg jättebra ut!

Ingen diabetes här inte:)

21 oktober är det mamma-dotter-tid som gäller och mamma bjuder på bio. Vi tittar på Svensson Svensson och där efter är det middag hemma hos mamma som gällde. Mina pojkar kom dit med och åt med oss och Göte.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards