♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2011

Av Debora Persson - 9 december 2011 21:34

Dåligt med uppdatering, men idag har vi fått galet mycket gjort känns det som.

Mannen jobbade såklart i förmiddags. När han kom hem så gjorde vi oss klara för att bege oss för mot Mörrum för att hjälpa mannens mormor med bilen och sen begav vi oss till Eko för en snabbrunda där inne. 

Sen åkte vi till mitt jobb för jag skulle skriva på lite papper och sånt för nu är jag faktiskt MAMMALEDIG!

Eller ja, mammadagarna startar ju på måndag och förhoppningsvis får jag det på havandeskapspenning så jag slipper offra mina mammadagar. De dagarna vill jag spara till jag åtminstone har fått vår lilla bebis.

Efter att ha varit på jobbet så åkte vi hem till lillasyster. Maximilian var överlycklig över att få komma hem till "Kakka". Som han tjatat om henne! Åkte sen och lämnade henne där hon skulle tillbringa sin festfredag och vi åkte till Media Markt för att kolla lite innan vi begav oss hem till mamma. Maximilian har tjatat om mormor och "Aua" med men det är lite knepigare att komma hem till mormor i lägenheten när stora hunden är där för Maximilian är lite rädd för Biros. Blir nog bättre när de får flytta hem till hus igen och det blir lite större plats att röra sig på. Och nu är det inte många dagar kvar tills de får flytta hem igen. Och om en vecka få vi äntligen ett köksbord då med andra ord! :)

Vi var hemma hos mamma någon timme. Mannen försvann med Algot och spelade tvspel. Jag och mamma gafflade i tvrummet medans Göte hela tiden bad oss hålla truten för han satt mellan oss och försökte glo på "På spåret" Maximilian sprang mellan mig och mannen hela tiden beroende vart hunden befann sig;)

Så nu är vi hemma och ta det väldigt lugnt. Min rygg värker så om en stund blir det nog sängen, men måste ju se vem som vinner Idol först och främst:)

Av Debora Persson - 8 december 2011 09:39

Idag vaknade jag innan mannen skulle gå till jobbet vid 06 och lyckades inte somna om såklart så steg upp och inväntade Maximilian som inte tänkte vakna förrän 8.45

Pappagris som han är så stampade han ut i vardagsrummet när han vaknade och det första han frågade var vart pappa var. Fick svara att han jobbade och då frågade han om Danne och Oskar. Även där fick jag säga att de jobbade men att mamma var hemma med honom idag och då bara suckade han. Jag är väl inte så rolig längre antar jag, så han till och med väljer våra vänner framför mig;)

Dom är nog lite mer lekglada än vad jag är nuförtiden. Stel som en pinne kan jag knappast sitta ner och leka med honom någon längre stund :(

Ska iallafall försöka få lite gjort här hemma idag. Har 100 kg tvätt som ska in i garderoberna. Maximilian har hjälpt mig tvätta bebisens alla kläder. Vi tömde den garderoben, jag började sen sprang Maximilian med nöje och hämtade alla kläderna och fyllde tvättmaskinen och när de kläderna var slut började han tömma sin egen garderob så där fick vi stoppa honom. Hans nytvättade kläder behövdes inte tvättas igen men han verkade tycka det var roligt att riva ut allt som fanns:)

Nu kan man då snart börja packa väskan med, går trots allt in i vecka 36 (35+0) idag så kanske god tid att börja med det. Men det är ju så svårt att veta vad som ska med. Förra gången packade jag en liten väska med knappt mer än lite kläder i eftersom jag visste att jag skulle hem så snabbt jag bara kunde. Denna gången ska jag stanna lite längre hade jag tänkt och då ska genast mycket mer packas ner.

Nu ska jag slänga mig i duschen medans Musse och hans vänner håller min son sällskap:)

Av Debora Persson - 8 december 2011 09:13

Maximilian har en del bondgårdsdjur (och djungeldjur) som vill ha någonstans att bo.

En bondgård är vad han önskar sig i julklapp av tomten.

 

Av Debora Persson - 7 december 2011 20:01

Nu är vi hemma efter en heldag i Karlskrona.

Det blev först en snabbrunda inom stan innan vi åkte hem till mormor för att baka.

När vi kom till mormor bjöd hon först på lunch innan vi satte igång.

Vi började med att göra pepparkakor. Maximilian tröttnade ganska fort och ville bara äta degen så tillslut så fick han och hans pappa sätta sig och titta på film istället.

Efter pepparkakorna satte jag och mormor igång med lussebullarna. Dom blev kaaaaanon och jag har redan tryckt i mig tre stycken nu när vi kom hem :)

Tur det blev många bullar, 7 påsar blev det med lussebullar (55 stycken)  så frös in sex påsar  och så blev det massor med pepparkakor med oss hem med.

Det blev middag och fika och sedan somnade vår lilla älskling på soffan så vi fick bege oss hemåt.

Men dagen har varit toppen! :)


Degen är ju goooodast! :)

 


Mitt lilla hjärta!

 


Morsan bakar pepparkakor!

Och åt deg i smyg..

   


Lussebullebak!

   


Mina herrar! ♥



♥♥♥

   


En slagen bagarhjälte!♥

 

Av Debora Persson - 7 december 2011 08:16

God morgon!

Idag är det julbak som gäller!
Vi beger oss hem till mormor för att baka idag.

Pepparkakor och lussebullar blir det och hinner vi så blir det väl något mer men det får vi se då:)

 

Av Debora Persson - 6 december 2011 20:00

Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan igen.

Glad i hågen tog jag mig dit med förhoppningen om att mitt järnvärde hade stigit liiite eller åtminstone inte sjunkit ännu mer.

Och så hoppades jag att bebisen skulle ha fixerat sig, fast jag vet attandra barnet oftast inte fixerar sig förrän det är dags för förlossning. Maximilian var ju fixad väldigt tidigt kommer jag ihåg.


När jag kom fram till barnmorskan så fick jag veta att min barnmorska inte var på plats idag utan jag skulle få gå till en annan barnmorska istället.


Men innan jag fick komma in till barnmorskan var det dags för vägning och blodprov.

Det var inte hon som brukar sticka mig i fingret så hon som stack mig idag högg direkt i fingret.

Splash! Nä men hon var inte lika försiktig och pratglad som den andra brukar vara.

De kollade värdet två gånger på mig även denna gång.


Förra gången låg det på 105 och 106.

Idag hade det banne mig ökat! Det låg på 116 och 120!!

Snacka om att det hade ökat! Bra där! Det hjälpte banne mig att dricka nässelpulver vill jag lova!

Jag känner mig ju mycket piggare och jag blir inte svimfärdig varje dag längre.


Besöket inne hos barnmorskan gick väl bra. Denna barnmorskan var en helt annat typ av person än min vanliga barnmorska så  det blev lite konstigt när man inte kunde prata som man brukar ungefär.

Men vi gick igenom lite om kommande förlossning, om jag var orolig över något osv.

Fick papper att fylla i om barnavårdscentral.

Vi lyssnade på bebisens hjärta och det låg idag på 144.

Magen mättes och SF måttet låg på 34 om jag minns rätt.


Sista gången vi mätte min mage med Maximilian låg den på 33! Men då var jag inte hos barnmorskan de två sista gångerna eftersom min bm först missade att avboka min tid och nästa gång jag skulle dit födde jag Maximilian istället.


   

Av Debora Persson - 5 december 2011 20:31

Min son har blivit jättepappig, det är nästan så jag blir avis för nu duger inte jag till något. Det är hela tiden "pappa pappa pappa pappa!!" Han kommer inte ens till mig när han bajsat.

Den första han frågar efter på morgon är pappa.

Jag hoppas det vänder snart, att bara jag duger. Fast när han har bajsat får han fortfarande gärna springa till sin pappa ;)

Så är han så himla rolig med, vår stora spegel i hallen gillar han med.

Ofta när han går förbi den så stannar han till och tittar lite på sig själv i spegeln och ler. Och så säger han "hej hej".

Ibland står han och tittar på sig själv och beundrar det han ser. Det är bra. Det är min pojk det! :)

 

Nu är det vila i soffan som gäller. Vi har tryckt i oss lite chokladpudding och tittar nu på Pengarna på Bordet.

Vi sitter och funderar ut pojknamn om det nu skulle bli en lillebror som gömmer sig i magen. Att det ska va så svårt med pojknamn! Det är jätteknepigt att lista ut ett bra namn som passar med Maximilian. Tjejnamn har vi ju haft klart sen urminnes tider men pojknamn är vi fortfarande inte enade om.

Jag röstar ju fortfarande på Valdemar men det är det ingen annan som gillar så det får jag nog ta och glömma.

Av Debora Persson - 5 december 2011 13:25

Visst blir man ledsen när man ser denna video?!

Tänk efter nästa gång man säger eller gör något mot någon...

Livet är orättvist ibland..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards