♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2011

Av Debora Persson - 7 november 2011 19:45

 


BF efter UL är 11 januari 2012.

(innan UL var BF 9 januari)

Maximilian kom 8 dagar tidigare och var 50 cm lång och vägde 3490 gram.



Fia: Flicka- 3320 gram- 50 cm lång- 30 december

Suss: Flicka-1, 2,3 el.12 januari

Oskar: Flicka- 3022 gram- 47 cm lång- 2 januari

Kalle: Pojke- 3 januari

Tina-Pojke-3720 gram-52 cm lång- 3 januari

Dennis: Flicka- 3624 gram- 51 cm lång- 3 januari

Pappa: Flicka- 5 januari

Mormor: Flicka- 6 januari

Danne: Flicka- 3482 gram- 49 cm- 8 januari

Malin: Flicka- 9 januari

Karin: Flicka- 9 januari

Tommy: Flicka- 3520 gram- 49 cm lång- 13 januari

Mamma: Pojke- 14 januari

Jag: 14 januari-4120 gram-52 cm lång

Morfar: 15 januari

Sofie- Flicka- 15 jannuari


Kan vara roligt att se vem/vilka som har rätt och om vad! :)

Sätt igång att gissa!


Vi har som sagt väldigt många födelsedagar i slutet på december och i början av januari så frågan är om bebisen lyckas pricka in en dag då vi redan har födelsedag i släkten?

födelsedagar vi har: 31/12, 31/12, 2/1, 2/1, 6/1, 7/1, 8/1, 12/1, 14/1..

Av Debora Persson - 6 november 2011 20:58

Idag fick jag sovmorgon av min lilla prins! Jag vaknade 09.00 av att han var uppe och lekte på sitt rum så han hade inte ens väckt mig genom att ropa på mig som han annars brukar göra. Han lekte på sitt rum, ganska ljudligt visserligen och jag låg och snozade en stund innan jag ropade på honom för jag ville ha lite gos, han kom dock in i sovrummet och talade om att han hade bajsat så det var bara att stiga upp direkt istället. Men lite sovmorgon gjorde susen. Jag behövde verkligen det kände jag!


Vi har idag tagit det lugnt på förmiddagen och strax innan mannen kom hem från jobbet så ställde jag och Maximilian oss i köket för att baka. Han hämtade sin pall och sitt förkläde så kollade vi i bakboken för att se vad vi skulle baka. Maximilian ville baka "Bolle" men det fick bli chokladmuffins istället och det gick lika bra det.

Jag tillsatte såklart lite rivet apelsinskal och pressad apelsinsaft i med eftersom jag gillar det bättre när det är apelsin, lime eller citron med. Hade dock ingen citron hemma idag så det fick bli apelsin:)

Iallafall blev det muffins och Maximilian hjälpte till med det mesta förutom när elvispen åkte fram, den gillade han inte. Efteråt så var det dags att smaka smeten såklart, och när jag lämnade köket två minuter så hade han doppat hela skallen i skålen så det fick banne mig bli en dush efteråt! Kladdnisse hade smet i hela håret!


En powernap på det innan vi begav oss in till stan för att hälsa på Maximilians kusin Ebba som ville leka med honom så vi tog nybakade muffins med oss och var där ett tag innan det var slutlekt och vi åkte hem för att ta det lugnt resten av kvällen.


           

Av Debora Persson - 5 november 2011 16:47

Herre min gud vad jag är trött idag!

Igår var det jobb mellan 19-04, lite kaos då det blivit körigt med personal som var sjuka mm. Men det gick hur bra som helst i vilket fall och denna gång slapp jag möta alla fulla människor.

Är man inte en sådan som festar längre så blir man lite anti fulla människor. Jag klarar inte av att vara nykter tillsammans med onyktra människor. Det är bland det jobbigaste som finns. Inte att inte dricka utan att stå ut med dessa typer av människor. Men det klart man träffar alltid på trevliga och roliga människor också, med eller utan alkohol i kroppen men majoriteten är askalasa klockan 03.00 en fredag/lördag.

Skit samma. Att jobba gick ju bra och man var riktigt trött ett tag och tiden tickade på lite för sakta ett tag. Vi var inte ifrån förrän nästan en timme efter vad vi planerat men inget vi kunde hjälpa direkt.

Jag fick ringa och väcka mamma strax efter 04.00 eftersom hon skulle vara hemma hos oss vid 05.00 och hon skulle hinna iväg upp till gården först innan dess för att rasta och mata djur (jag vet inte hur hon orkar!)


Det var riktigt dimmigt ute och jag fick skjuts hem till lillasyster. Dock tog det ett bra tag innan jag kom hem till lillasyster eftersom vi åkt runt i cirklar och hittade inte hem till henne. Det var så dimmigt att man inte såg mer än en meter framför bilen!

Samma sak var det för mamma som nästan kom för sent hem till oss eftersom hon inte heller såg något för dimman! Men hon kom fram i tid och mannen kom till jobbet som han skulle:)


Lite innan 06.00 somnade jag sen, vaknade när lillasysters klocka ringde vid 09.00 Kände mig riktigt jäkla bakfull och kunde inte somna om förrän lilalsyster och Khaled gått hemifrån. Då sov jag till ca 11-tiden då mamma ringde och sa att två av mina favoritpojkar var på väg uppfär trappen! Min lilla Maximilian och lillebror Algot kom och myste med mig. Mamma skulle till frissan, som sen visade sig vara stängd men jag steg upp och gjorde mig klar.

Khaled kom hem och vi åkte sen och hämtade lillasyster som skrivit tenta och begav oss till Burger King för lite lunch. Frukost blev det för min del då. Och sen begav vi oss hem, eller Algot stannade kvar hos lillasyster och Khaled men vi andra åkte hem.

Nu har vi avrit hemma en stund och jag skulle kunna somna när som helst. men ska försöka hålla mig vaken några timmar till. Det är ju ändå lördag! :)

Så lite myskväll blir det allt:)

Maximilian startade dagen med att spela trummor för mormor :)

  Maximilian hade blivit lite förvånad i morse när han vaknat och upptäckt att mormor var hos honom och inte mamma och pappa. Han hade gått ett varv i lägenheten och letat efter oss innan han kunde inse att vi inte var hemma så mormor fick duga:)

De hade haft lite morgonmys innan de hade begett sig hem till mormor för att väcka Algot och äta frukost där. De lekte lite, mormor har ju ett Pippihus och Pippigubbar som är stora favoriter hos vår lille prins så han var nöjd! :)

Dessutom var ju inte hunden hemma. En stor svart schäfer är inte favorit hos Maximilian direkt.. men han var ju inte hemma så då kunde han leka fritt utan att hela tiden ha ögon i nacken:)

Sen begav de sig som sagt iväg och hämtade hem mig bland annat!

Av Debora Persson - 4 november 2011 16:15

Det är snart dags för mig att bege mig mot jobb. Gillar inte att jobba natt så hoppas det är mitt sista nattpass innan jag ska gå hemma och vara mammaledig nu!

Att jobba natt tar såååå mycket mer på krafterna än att jobba dagspass. Folk kommer fulla och odrägliga och är så fruktansvärt otrevliga så man mår illa. Men det går säkert bra ändå. :)

Dock är jag så jäkla trött redan nu eftersom jag varit uppe ett bra tag redan.. Eftersom jag jobbar till 04 och mannen börjar jobba 06 så ska min mamma vara barnvakt i morgon. Hon ska infinna sig hemma hos oss vid 05 så jag kan sova hos lillasyster i lugn och ro :)

Av Debora Persson - 3 november 2011 12:00

Något av det tråkigaste som finns är ju att rensa bland udda strumppar.

Men nu är det kanske dags att ta iyu med det här hemma ser det ut som... Hela sängen är full med udda par så medans min lilla prins ligger inne på sitt rum och tittar på Nicke Nyfiken så kanske man ska passa på...

Undrar hur många par man får ihop!

 

Av Debora Persson - 3 november 2011 09:13

De senstae dagarna har tankarna gått väldigt mycket runt bebisen när h*n ska komma och om det blir en flicka eller en pojke. Kanske beror på att bebisen är en riktig vildig där inne och påminner mig hela tiden om att h*n finns där inne.

De flesta i min omgivning tror det är en flicka i magen. Jag tror det är en flicka ena dagen och andra dagen tror jag det är en pojk. Jag har alltid haft för mig att jag bara kommer få pojkar. När jag blev gravid mådde jag pyton de första månaderna. Jag mådde så illa att läkare fick skriva ut starkare tabbletter till mig eftersom de receptfria inte funkade på mig. Som tur var så spydde jag aldrig men däremot gick jag hela tiden och mådde precis så som man gör sekunderna innan man ska spy när man har maginfluensa. Så kände jag dygnet runt och mina pojkar var inte alls roade av att jag inte kunde göra annat än att ligga på soffan och må illa.

Mådde illa gjorde jag inte alls med Maximilian så därför började jag tro att det var en flicka i magen. Men sen har det ändrats efter hand. Med Maximilian hade jag halsbränna dygnet runt i 9 månader och hemsk var den. Nu har jag halsbränna men det är inte alls lika hemskt och nu får jag det mest bara runt läggdags och när jag ätit ungefär.

På ett sätt hade det varit mycket bättre att veta om det är en flicka eller pojke för jag gillar att ha kontroll och kunna planera långt innan men nu är det inte lika lätt. Att köpa kläder och annat kan jag visserligen göra men jag vill inte ha allt i vitt och andra neutrala färger. Är det en flicka vill jag ju köpa klänningar och annat tjejigt och om det är en pojke vill jag kunna köpa pojkiga kläder.

Med Maximilian tog vi reda på könet och det var ju så mycket enklare att planera inför hans hemkomst. Då kunde vi köpa blå pyamasar och andra pojkkläder. Men det är lite spännande att inte veta heller. Blir antagligen roligare vid förlossningen skulle jag gissa på. =)

Men lite kan man chansa när det gäller kläder med, pojkkläder har vi visserligen hemma med från Maximilan men har ändå lyckats köpa en  mörkblå body och skulle det vara en flicka så skulle inte hon bry sig om hon fick en blå body på sig. Och dessutom har jag köpt en overall till bebisen som mannen nu hoppas på att vi får en flicka för det är en "flickig" overall.  

Han tycker inte pojkar ska ha leopard på sig,och visst är den mest för flickor men det gör inget. Skulle det bli en pojk skulle han nog inte bry sig. :)


Och när ska bebisen komma då?

Den 11/1 är det sagt. Från början var det sagt 9/1 så vi får se.

Maximilian var från början beräknad 24/9 och efter ultraljud var han beräknad 1/10 men kom 23/9, alltså en dag innan det första beräknade datumet eller 8 dagar tidigare.

Skulle det bli samma sak denna gången så skulle bebisen komma antingen den 8/1 eller den 3/1. Jag är glad så länge det inte blir detta året. Det är bättre om bebisen kommer nästa år. Ingen vill fylla år sista veckan i december. Tänk å va sist med allt hela tiden när det gäller åldersgräns. Jag var visserligen först med allt eftersom jag fyller den 2/1 men utnyttjade inte det särksillt bra ändå. Jag skaffade ingen moped när jag fyllde 15, började inte övningsköra direkt, hängde inte på krogen det första jag gjorde när jag fyllde 18 (inte särskillt mycket iaf) och har än inte skaffat körkort. Jag hälsade iallafall på systemet rätt snabbt.  Men jag har iallafall haft chansen att vara först med allt.

Så därför är det såklart bättre med en 2012-bebis. Skulle det bli bebis detta året gör det inget visserligen men jag har ingen lust att ligga på BB över jul och nyår. Tror jag dock inte det blir. Jag tror det kommer en bebis 14 eller 15 januari faktiskt. Denna gången blir det övertid. Eller kanske blir det fredagen den 13? :)


Det är mycket man funderar över och mycket man inte får veta förrän det är dags någon gång i januari.

Man får hålla sig helt enkelt även om det är svårt.

Idag är jag i vecka 31 (vecka 30+0) och har 69 dagar kvar till det lilla hjärtan ska komma.



Av Debora Persson - 2 november 2011 19:02

Idag var jag ju hemma med en snorig och hostig liten kille. Han är bättre idag men blir hemma i morgon med.

Passade iallafall på att städa lillemans rum. Det behövdes vill jag lova!

Jag förstår inte hur han kan stöka ner så förbaskat mycket på så kort tid! Allt låg utspritt och inget var där det skulle.

Efter flera timmars arbete, med avbrott för lunch och vila för oss båda kunde vi äntligen få lite ordning. Inte världens lättaste att städa med en liten herre som hela tiden var i rummet och upptäckte hela tiden "nya" saker som jag städade som han istället ville riva ut och leka med.


Skillnad, eller hur?!

 

Passade på att bära ut hans bokhylla med ur hans rum när mannen kom hem från jobbet eftersom bokhyllan ska ut. Den används inte så istället ska vi sen ha ett skötbord/hylla sen eftersom vi slängt ut Maximilians gamla skötbord med så ska vi skaffa ett nytt och det ska vara ett med inbyggda skåp eller lådor så man slipper se alla blöjor och annat som används.

Sen ska vi få upp någon tavla till och en vägghylla så är hans rum klart sen:)

         


Annars har vi bara tagit det lugnt idag. När mannen kom hem så begav vi oss till apoteket och sen skulle vi ha skruv tull hyllorna som ska upp men det blev inga skruv så får bli en annan dag. På något sätt känner jag mig stressad ikväll, känns som om mannen snart ska iväg och jobba natt men det ska han ju inte så vi har honom hemma hela kvällen! :)

Är nog för att det blev så mörkt så tidigt idag med så det känns som om klockan är 22.00 nu.


Av Debora Persson - 1 november 2011 22:55

 

du är den finaste

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards