♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2011

Av Debora Persson - 11 november 2011 20:30

Nu med två månader kvar till Bf så känner jag mest att "kom nu då förgommade onge!"

Jag har ont i ryggen och revbenen och vill hellre gosa med älsklingen utanför magen. Nåde om jag går över tiden.

Maximilian tjatar om bebisen med idag. Ena dagen vill han ha en bebis och andra dagen vill han inte ha någon bebis. Ikväll har han klappat mig på magen och sagt "bebis".

När man ser alla små nyfödda hjärtan så längtar man ännu mer tills vårt andra hjärta ska komma! Ena dagen är två månader ingenting  och man blir nästan lite stressad över allt som ska fixas innan bebisen kommer och andra dagen är två månader så jäkla långt borta! Det är inte ens detta året bebisen ska komma! (och förhoppningsvis inte gör heller ;)) 

                                                  
                                                  
                              En nyfödd liten prins

Men, hallå det är 61 dagar kvar det måste ju gå undan?

Kanske är mindre än så till och med. Kanske upp till 14 dagar längre med..















Ikväll är jag och Maximiliangullet hemma själv för mannen jobbar men han kommer hem om en stund. Vi äter lite chips och myser framför Idol.

Eller ja, jag tittar väl halvt på Idol och Maximilian tittar hellre på Horton på sitt rum samtidigt som han leker och drar ut alla leksakerna. Städning på Maximilians rum är det som gäller i morgon låter det som!





Av Debora Persson - 11 november 2011 15:00

Besöket hos barnmorksan gick bra. Började med att ta järnvärde eftersom det gått ner de senaste gångerna.

När jag var på inskrivning hos barnmorskan i juni låg järnvärdet på 136 och sen har det dalat rätt rejält, idag låg det på 105 och 106, då hon tog två prover.

Men jag tycker det är konstigt iallafall med tanke på att jag blivit mycket bättre på att äta järntabbletter sen hon skrämde upp mig med att om man ligger för lågt så kan man bli tömd på blod för att rena det eller vad det var. I vilket fall höll jag på att dö när jag hörde det och blev mycket duktigare med att äta järntabbletter. Tydligen inte tillräckligt duktig.

Jäklar!


Annars blev det lite prat om förlossningen, med tanke på att min första gick så snabbt så vore det bra om vi åkte in ganska direkt när det är dags för blir inte roligt att föda i Listerbyrondellen..

Jag ska föda i januari och då är det risk för Rs-virus och inga besök får tas emot. När jag födde Maximilian var det totalt besöksförbus på grund av svininfluensan men eftersom jag hade tänkt ligga kvar lite längre denna gången (förra gången åkte jag hem dagen efter) så måste jag kunna träffa min Maximilian utan att dö av längtan så det enda "besök" som får bli är att man får träffas utanför en stund helt enkelt.

Vi fick dessutom med oss hem parkeringsbiljetter så vi slipper betala parkering när det är dags för förlossningen.


Magen mättes och den låg på 31 idag.

Blodtrycket mättes och det såg lika fint ut som vanligt.

Det klämdes på magen och hon kände bebisens fot på min vänstra sida. Ryggen låg på min högra sida och inte konstigt då att det hela tiden känns som att det trycks på den sidan då.

Bebisen låg med huvudet neråt precis ovanför bäckenet, så den var fortfarande inte fixerad men det är ju ett par veckor kvar så det är ingen stress direkt. Hjärtat tickade på lika fint som vanligt med!


Annars var det väl inte mycket mer som hände där idag. Blev inbjudna till föräldrarutbildning, men det tyckte inte mannen att vi behövde gå på. Jag hade kunnat gå, känns lättare att förbereda sig på förlossningen, men vi är väl tillräckligt pålästa antar jag. Mannen tyckte det var så jäkla tråkigt sist så han höll väl på att dö under tiden.

Men jag ska fundera  lite till på det, om jag ska gå själv då eller inte.

Efter besöket åkte vi till hälsokosten och köpte nässelpulver, där är det mycket järn i det men sen är frågan om ajg får äta det eftersom det är blodrensande eller vad det var så det ska vi ta reda på om jag ens får trycka i mig det innan jag börjar. Tills dess får jag hålla mig till järntabbletterna som inte verkar funka.


 

Idag är det två månader kvar!

Av Debora Persson - 11 november 2011 10:18

Idag är det den  11-11-11, ett bra datum känns det som och idag borde man väl ändå fött barn. Tänk vilket personnummer man hade haft. Lätt att komma ihåg. Men några barn blir det inte  idag, däremot blir det barnmorskan, klockan 11 så klart. elvfte i elvfte klockan elva. Känner mig halvt nervös, känns som om någon vill tömma mig på blod idag i provrör. Det hoppas jag verkligen inte det blir.

Nu är det dags att bege sig!


Av Debora Persson - 10 november 2011 21:34

I morse begav vi oss till Mörrum och Öppna Förskolan. Maximilian var lite besviken först för "bebis" (Hugo) låg och sov så han var ju inte så rolig att leka med. Det första Maximilian sa i morse var "HiaBebis" så han var ganska förväntansfull kan man säga:)

Tillslut vaknade Hugo med så Maximilian kunde gosa med honom, men mest är det Fia som gäller. När vi är med Fia duger ingen. Det var bara "Hia" som gällde hela tiden så jag fick gosa med Hugo istället. Vi fick byta barn för stunden:)


I eftermiddags åkte jag till Kristianstad och träffade Nadia. Vi gick en runda på stan innan vi handlade hem lite frallor och glass och sen gick vi hem till henne och åt. Såklart roligt att träffas med tanke på att vi inte setts på jättelänge nu!

Vid halv åtta tog jag tåget hem till pojkarna igen.

Har verkligen haft en bra dag idag.


Nu blir det lugnt i soffan sista stunden innan läggdags. har precis sett på Bonde och ska nu glo på Robinson, det är tur man har On Demand, då missar man inga viktiga program:)




Av Debora Persson - 10 november 2011 13:07

Vecka 32


Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 218 av 280 (77.9%)


               

Är som sagt i vecka 32 (31+0) idag. I morgon är det bara två månader kvar tills lilla hjärtat ska komma!

Och sista tiden tror jag kommer gå väldigt snabbt. Ska ju först och främst jobba fram till den 9 december och sen är det jul och nyår och då har man fullt upp och mycket tankar på allt annat så det går nog undan skulle jag gissa på!

Och jag mår bra. Ont i rygg, halsbränna, krypningar i benen, trötthet och miljoner toalettbesök under dagens lopp men det är sånt som hör till! :)

I morgon är det dags för ett besök hos barnmorskan igen.


Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

Av Debora Persson - 10 november 2011 07:26

Torsdag idag och det är ny vecka för min lilla bebis som nu har blivit yttligare en vecka äldre. Idag går vi in i vecka 32 (31+0)! Shit vad tiden går fort! Var ju i vecka 20 igår känns det som!

Idag ställde jag klockan, när den ringde trodde mannen att han skulle upp och jobba. Men idag är det jag och Maximilian som ska iväg. Vi åker till öppna förskolan i Mörrum och träffar Fia och Hugo. Om vi hinner vill säga, har en timme på oss innan vi måste gå till bussen.. I eftermiddag ska jag till Kristianstad, men inte för att jobba utan jag ska träffa Nadia och umgås med henne hela eftermiddagen/kvällen. Ska bli riktigt roligt och välbehövt. Har inte träffats sen i våras på Folkan så det var ett tag sedan vi sågs nämligen!

Nu vaknade min gulleplutt så ska morgonmysa med honom!

       

Av Debora Persson - 9 november 2011 15:23

Är på riktigt taskigt humör idag. Graviditet och idiotiska människor går inte ihop.

Ska snart dra och jobba och det skulle inte förvåna mig om det är idioternas dag i Skåne där heller.

Och några havandeskapspapper får jag inte tillbaka från jobb idag heller. Först slängs dom på jobbet och sen finns det inte personal som kan fylla i dom. Om en månad är min sista dag och jag hade hoppats på HP som tar en månad för FK att överlägga om jag får eller inte. Så det kan jag snart glömma eftersom jag inte lär få papprena förrän nästa torsdag. Jag kan inte bli mer trött

Av Debora Persson - 8 november 2011 11:58

Det är tur att Maximilian inte ätit cancer från Sempers iallafall..

Att Sempers drog in barnsnacksen Småfolk Fruity sticks banan och dadel, Oaty sticks, och Oaty sticks äpple och hallon eftersom de innehöll mögel är väl en sak men att de inte sa som det var och gick ut med att de innehöll aflatoxin och ochratoxin som är starkt cancerframkallande gifter, så kallade mykotoxiner är mycket värre.

Aflatoxin är bland de mest cancerogena ämnena som finns,

och det enda gift som bevisat kan framkalla levercancer!

Vem vet vad deras andra produkter egentligen innehåller?

Jag tänker inte mata Maximilian med cancer iallafall så kanske dags att bojkotta Sempers helt och hållet?

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards