♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2011

Av Debora Persson - 27 november 2011 12:26

Sista gympapasset var det idag ja, men vi ska såklart fortsätta efter juluppehållet. Maximilian älskar det och han får springa av sig där och samtidigt leka med de andra barnen.

Bilder är anska dåliga eftersom de är tagna med mobilen men man ser iallafall lite:)

           

Av Debora Persson - 27 november 2011 08:30

God morgon!

Uppe tidigt idag fast jag nog inte somnade förrän 01.30 eller något i natt och dessutom har varit uppe flera gånger hos Maximilian som haft mardrömmar och en bebis som har tryckt på blåsan så har gått besöka dasset tusentalsgånger med. Så trött är jag men idag ska jag och Maximilian på gympan. Det är sista gången nu innan jul om jag mindes rätt och Maximilian har tjatat på "bympa" nu i två veckor eftersom vi inte var där förra veckan när jag jobbade.

Efter gympan får vi se vad som händer. Mannen ska upp tidigt idag fast han jobbat natt så han kan vända tillbaka dygnet, får se hur mycket tidigare han tyar. I morgon vid denna tiden är det tänkt att vi ska vara iväg till Malmö så hoppas han vaknar hyffsat tidigt idag så det inte blir alltför jobbigt i morgon. Nu är det iallafall slut på natt och sena kvällstider för hans del. Skönt för oss alla!


Idag är det iallafall Första Advent! Shit vad tiden går snabbt detta året! Man hinner ju inte med:) Men gud så skönt ändå, tyvärr är ju inte vädret det vi hoppats på. Ute är det snarare ett riktigt höstoväder och ser ut att börja regna när som helst. Och tydligen skulle det bli storm idag med. Nu när det närmar sig jul så vi ha snö istället! :)


 

Nu ska jag strax väcka min gosiga son så vi slipper stressa iväg till gympan sen:)

Av Debora Persson - 26 november 2011 18:30

Shit pommes frites vad jag är trött idag! Blev vila i soffan i  förmiddags medans jag satte Maximilian framför barnprogrammet. Och efter att mannen stigit upp efter sitt nattpass så gick jag och la mig i sängen för att sova en timme till.

Sådanahär dagar så känner man sig riktigt bakfull ungefär fast kroppen inte innehåller en droppe alkohol. Seg dag med andra ord. Har iallafall hunnit fixa Maximilians matstol idag, rengjort den och plockat bort "bebisskenan" som sitter vid magen så man inte trillar ner från stolen. Maximilian behöver inte den längre och jag har länge tänkt plocka bort den men det har inte blivit av. Han klättarar ju alltid upp själv i stolen och fastnar med fötterna i "fel" hål så skenan är bara krångel ändå så nu försvann den och Maximilian är nöjd. :)

Mamma har en riktigt snygg barnstol hemma hos sig som jag med hade velat ha till Maximilian.

Den ser ju ut som en vanlig stol fast i miniatyr och höga ben. Maximilian sitter som en kung i stolen och den tar heller inte så mycket plats.

Så en vacker dag ska jag med köpa en sådan stol till min lille pins!

Visst är de snygga?! Finns på Ikea.


Något som gjorde min dag var att storebror ringde mig idag. Var längesen man pratade med honom, tror det seenast var i februari när mammas hus brann ner, sen har man bara haft honom på facebook men inte pratat med honom på riktigt så det var trevligt. Tyvärr ser vi honom inte under julhelgen men de kommer ner senare och hälsar på istället:)

Jag hoppas på att han en vacker dag kommer flytta tillbaka de 110 mil han flyttat ifrån oss för:)


Över till en annan bror, mitt datasnille till bror som ska hjälpa mig fixa bloggen. Bloggplatsen.se är värdelösa när det gäller hjälp. Jag har haft problem med bloggen hur länge som helst och mailat massor av gånger om problemet men inte ens fått svar från dom så jag hoppas på att lillebror kan få ordning på den åt mig ikväll:) Det gäller ju en massa htmlkoder och annat som jag inte har en aning om hur man fixar.


Nu blir det snart middag här i huset och sen blir det Så mycket Bättre för vår del.

 

Av Debora Persson - 25 november 2011 21:47

 

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.


Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.


Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Av Debora Persson - 24 november 2011 23:59

Befinner mig just nu hemma hos lillasyster och kan icke sova. Känns som om jag är för mycket uppe i varv fast jag slutade jobba för två timmar sedan. Blev nog någon speedad effekt när jag babblade med lillasyster innan hon somnade. Hon är bra att babbla. Min lilla prins ligger brevid mig och sover så sött med sina teletubbisar i famnen.

Khaled är med vaken och sitter och spelar dataspel i andra änden av lägenheten.   Men får väl bli att gosa in mig brevid min prins nu, har så jäkla ont i ryggen.

Det behövs inte många timmar på jobb nu för tiden innan man känner sig som om man vore överkörd av tåget!

Men det är bara att stå ut, inte många arbetspass kvar nu innan jag är mammaledig! :)

I morgon blir det en runda på stan för mig och Maximilian innan vi sätter oss på tåget och åker hemför ännu mer fredagsmys! :)

Av Debora Persson - 24 november 2011 10:17

Idag sov jag och Maximilian till 9.00 När han vaknade ville han inte stiga upp utan han skulle ligga kvar och mysa i sin säng och titta på telettubbies. En stund senare kom han utspringades med en fotoram med någon bild på mig och mannen och sa "OJ" "Bampat" och så började han stampa på golvet. Min lilla drummel verkar ha trampat sönder fotoramen tydligen och så ville han vi skulle laga.♥

 

Idag blir det övernattning hos lillasyster för min och Maximilians del. Jag jobbar till 22 så det är smidigast att sova hos henne eftersom Maximilian ändå skulle varit hos henne på kvällen när jag jobbar. :)

Nu gör vi oss i ordning och sparkar igång dagen! Snart är det helg för sjutton!   

Av Debora Persson - 24 november 2011 10:06

 

Då är vi inne i en ny vecka och det närmar sig med stormsteg vill jag lova!  Resten av tiden som är kvar kommer vi ha fullt upp och tiden kommer verkligen att gå undan. Hoppas jag:)


Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Du är på dag 232 av 280. (82.9%)


     


Vecka 34

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.



Av Debora Persson - 23 november 2011 23:19

Någon har lite kvällsgympa i magen just nu...  

(Varför det brusar så förbaskat på videon vet jag inte,  det är nog alla spöken här som ville vara med på ett hörn..)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards