♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Karlshamnstravet och värdelös Emmaljungavagn i regn

Av Debora Persson - 19 september 2011 19:14

Det har inte blivit någon uppdatering alls här i helgen men vi har varit sjuka så vi har legat och frisknat till och igår, söndag hade vi fullt upp...


Vi vaknade och kände oss tillräckligt pigga för att kunna gå på barngympan. Det behövdes för Maximilians del som hade varit hemma i flera dagar så han kunde springa av sig lite! Och han tycker det är så roligt på gympan. Mycket att leka med och många barn. Även mannen var med denna gången så Maximilian kunde visa upp vad han kunde för pappa. ♥


Efter gympan åkte vi hem och åt lite lunch innan vi begav oss mot travbanan, där mannen lämnade av oss. Han skulle åka och jobba så det blev inget trav för hans del.

Vädret var inte på topp, ganska osäkert så vi skulle ta med oss Maximilians bilstol så vi kunde åka med mamma hem om det skulle börja regna. Då skulle vi slippa gå hem. Inte för att det är så jättelångt men det är en bit och regnar det så är det inte så roligt..

När vi kom dit så regnade det inte så tänkte inte så mycket på stolen. Men efter en stund kom regnet och då kom vi såklart på att vi glömt bilstolen!! Mannen var redan långt borta på jobbet så det fanns inte en chans i skogen att vi skulle få bilstolen.


Som tur var så var det uppehåll sen för det mesta och vi kunde spela på hästar, vinna, förlora och umgås. Umgås ja, lillasyster Karin var där, Khaled, lillebror Alexander, mormor, morfar och mamma. Richard och Göte var med på plats med de arbetade så man såg bara dom i förbifarten hela tiden:)

Maximilian med moster Karin♥

 

När det sen var dags att börja bege sig hemåt så svor jag på att jag aldrig, aldrig mer ska glömma något i hela mitt liv!

Regnet ÖSTE verkligen ner! Tokförbannad och dyngsur var det bara till att traska hemåt... Som tur var så gick lillasyster med oss hem i ösregnet eftersom hon väntade på Göte och Khaled som var kvar på travet och jobbade. Karin svor hon med, och ångrade nog i stundens hetta att hon följde med oss hem. Dyngsura och jävliga svor vi båda hela vägen hem. Och att Maximilians Emmaljunga vagn är totalt värdelös när det regnar. Det regnskyddet som är till sittvagnen gör ingen som helst nytta. Stackars mitt lilla hjärta som var dyngsur och iskall han med när vi kom hem!♥ Att vagnen med var dyngsur spelar ingen roll för den torkar men Maximilian har precis varit sjuk med och så ligger han i sin vagn och har man regnskydd till en barnvagn är väl inte meningen att barnet ska bli dyngsur heller! Själva "hålet" i skyddet är så pass stort att det inte gör någon som helst nytta alls. Värdelöst.

Men tillslut kom vi hem och då fick Karin ett ryck och ville verkligen ha coca cola. Hade jag inte varit gravid så hade jag avrit som henne, men när man är gravid ska man inte dricka för mycket cola så jag har lärt mig att jag inte MÅSTE ha det varje dag längre men Karin var tvungen iallafall och jag föll jag med. Hon begav sig bort till det café/pizzeria som ligger i närheten och köpte cola till oss. Och även en pizza som krängde tillsammans. Jösses vad gott det var!

Det blev soffmys resten av kvällen sen!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards