♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2011

Av Debora Persson - 18 juni 2011 08:33

God  morgon!
Det första Maximilian gjorde i morse när vi sa att vi skulle åka bil var inte att hämta sina skor som han brukar göra utan han hämtade sin solhatt och satte på sig.

Så hatten är på och vi ska snart åka till Malmö, Ikea ska besökas och så får vi se vad vi mer gör. Vädret är ju tyvärr inte det roligaste:(

Ha en bra dag!


 

Av Debora Persson - 18 juni 2011 00:15

Visst har man världens bästa pojkvän som sitter uppe och väntar på en tills man kommer hem från jobbet och när man stiger innanför dörrarna så dukar han fram en smörgås, yoghurt och ett glas oboy. :)

Nu är jag iallafall hemma från jobb och ska gå och lägga mig för i morgon ska vi upp tidigt för då blir det familjeutflykt till storstan:)

God Natt!

Av Debora Persson - 17 juni 2011 09:42

Maximilian har haft min gamla växasäng jättelänge nu men den är inte så bred och eftersom han är en riktig orkan när han sover så han hade behövt lite bredare säng så han slipper slå i sidan varje gång han rör på sig.

 


Nu har vi köpt en ny säng till vår stora pojke.

Svårt att inse att han nu har fått en riktig barnsäng och inte längre har en bebissäng. Han är stor pojke nu och ingen liten bebis.

Sängen hittade vi på blocket så pappa var och hämtade den åt oss igår. Men än så länge får vår lilla älskling sova i lilla bebissängen för han börjar inte använda stora sängen förrän vi flyttar. Känns så onödigt att asa hit sängen för en månad och sen asa tillbaka den igen när vi flyttar. Vi har tillräckligt med prylar som ska med ändå.

 

Av Debora Persson - 16 juni 2011 21:04

Oavsett om man är på bra humör eller dåligt humör.  

Om det är på morgonen, på kvällen eller mitt på dagen så spelar det ingen roll. Att se sitt barn ligga och sova gör att man smälter och blir på bästa humöret någonsin.  

Jag älskar att sitta och titta på Maximilian när han ligger och sover så gott. Så fridfullt. Det är bland det bästa som finns♥♥

 

    
  

Av Debora Persson - 16 juni 2011 18:37

I morse när jag steg upp så kändes livet fruktansvärt orättvist kan jag säga. Jag är verkligen aldrig pigg på att stiga upp på morgonen och att jag skulle stiga upp såhär tidigt som jag gjorde i morse är inte ofta man gör. Men jag överlevde såklart :)

Somande dock på soffan efter att jag kommit hem och ätit så mannen tog hand om tvätten.

Om en liten stund kommer lillasyster hit till oss och äter middag med oss igen:) Pasta med baconrörasås serveras ikväll.

  Annars händer det inte så mycket här hemma, och har därför inte mycket att skriva heller. Jobb som gäller nu och jobbar jag inte är jag bara trött och vilar i stort sett. Jobbar i morgon med sen är det en ledig helg som gäller och då har vi planer och hoppas på fint väder:)

Förhoppningsvis blir det någon film ikväll, i morgon jobbar jag sent så kan lika gärna vara upp länge idag så  jag är pigg och glad hela kvällen! :)

Nej, nu kom lillasyster så nu blir det mat.

Av Debora Persson - 15 juni 2011 09:41

God Morgon, min son har fått en vana till att vakna så tidigt som möjligt och så även idag.

Jag vaknade av en konstig känsla att jag hade glömt något så fick genast gå och kolla om jag skulle jobba idag och det skulle jag inte så vi får se vad jag har glömt idag..

Idag har jag massor att göra känns det som. Massa småsaker som ska fixas.


Innan maj månad var slut skulle rivningen på det som var kvar av mamma & Götes hus vara igång, det gick väl rätt segt på det hållet ett tag men nu är de äntligen igång med det. Känns hårt att se det men å andra sidan är det skönt att de äntligen är på gång och att det snart står ett nytt fint hus där till dom istället.

Tänk vad ett litet litet elfel kan göra..

Mamma & Göte har tagit bilderna.

 

Av Debora Persson - 14 juni 2011 18:52

Så som vi planerade att vi ev. skulle göra ikväll blir det icke eftersom Khaled är iväg men jag saknade min syster så ringde och bjöd hit henne på middag. Mannen är och hämtar henne eftersom vi glömde köpa mjölk innan så skulle han ändå få åka iväg igen.

Även Maximilian kommer bli glad när han får träffa moster, för det var nog mer än en vecka sen nu vi sågs sist.


Idag har det inte varit toppenväder ute men det har inte gjort något, vi åkte ut till Lillön och gick en sväng där borta. Massor av kossor i hagarna som var spännande tyckte Maximilian som ropar Määäää efter dom. Min sötherre.♥

Av Debora Persson - 14 juni 2011 09:26

God Morgon,

denna morgon har varit lite konstig. Redan vid 06 så var Maximilian uppe och körde Bobby Car. Pojken har bajsat TRE gånger i natt så mannen har sprungit mellan sängen och bajsblöjor hela natten, stackarn.

Så Maximilian har varit uppe i flera timmar och som tur är så har vi tv i sovrummet så han har varit underhållen av barnkanalen hela morgonen medans vi försökte sova vidare.

Idag får vi se vad vi hittar på, ev skulle vi hitta på något med Karin och Khaled men det är utomhus och vädret ser inte fullt så lovandde ut och Khaled skulle iväg och visste heller inte när han skulle komma hem. Så vi får se hur det bli. Jag ska iallafall ta och vila upp mig hade jag tänkt mig.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards