♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2011

Av Debora Persson - 10 maj 2011 21:43


   

Kommer ni ihåg min tävling om presentkort på 200 kronor från babyfilt.info?


Nu kan ni alla få 10 % i deras shop om ni uppger rabbatkoden

"deborapersson.bloggplatsen.se"


Babyfilt.info har helt underbara filtar mm och är verkligen personliga!

Du kan till exempel välja att ha namn, födelsedata mm på en av deras personliga filtar!

Perfekt som present till lilla bebisen!


Så sätt nu igång och beställ med er! :)

Av Debora Persson - 10 maj 2011 18:00

Jag gillar när man har medvind!

Haft lite motvind men nu har det förhoppningsvis vänt! :)

Vi hoppas nu på det bästa.

Efter regn kommer solsken, eller hur!?


För övrigt så är det hur underbart väder som helst ute! Herregud, det är ju sommarvärme näst intill! Gud vad skönt det är!

Och är det fint väder ute så blir man ju genast på SÅ mycket bättre humör och så mycket gladare!


Min lilla älskling häromdagen, redo att gå till dagis! ♥

 

Av Debora Persson - 9 maj 2011 20:25

Bloggen hamnar rätt så mycket åt sidan just nu men det är för jag har en miljon saker att fixa.

Har verkligen fullt upp och man betar av sak efter sak hela tiden och ändå har man lika mycket att göra.

Av Debora Persson - 8 maj 2011 10:05

På lördagseftermiddag åker vi hem till mamma vid huset för grillning. Även Kalleponken och Algot var på plats.

Spännande att titta på alla djren mormor & Göte har! Massor av hästar & får, hund, katter, kaniner och höns!

Där fanns ju även 6 små lamm och ett liten föl så fullt av bebisar på gården!

                Såg när jag kom hem att i bakgrunden sitter Kalleponken på bebbycaren. Haha jäkla fjant! :) Kunde inte sluta skratta när jag såg det!

Efter grillningen begav vi oss mot Norje och hälsa på pappa en liten stund innan vi begav oss hem till Kristianstad igen! 

Av Debora Persson - 8 maj 2011 09:08

Fredagkvällen fortsatte på lekplatsen hemma hos farmor och farfar. Vi grillade och sen blev det film i frysan innan vi somnade.

  Farmor, farfar & Maximilian!    

Dagen därpå var det första Maximilian gjorde att hämta sina skor för han ville ut och leka på lekplatsen. Så fort dörren öppnades var han ute på två röda och sprang bort till lekplatsen!

Efter fruksot åkte vi ner till Mörrumsån och matade ankorna.

Efter det kom Dennis mormor på besök!

        Vi var såklart och gick vid ån och tittade på vattnet med..

       

     

Av Debora Persson - 8 maj 2011 08:55

I fredags började vi ju hemma hos Fia, Henke och lilla Hugo.

Massor med bebisgos blev det. Maximilian var nyfiken på den lilla men visste nog inte hur han skulle bete sig. Då och då petade han lite på Hugo med roligare än så var det inte för Maximilians del. Fia och Henke hade ju mycket mer roligare leksaker nu än vad de hade haft innan! Babygymet var absolut roligast att leka med. Men att köra barnvagn var oxå roligt.

Det blir nog roligare nästa sommar för Maximilian då Hugo är lite större så dom kan leka!

  Pussla är med en av favoriterna att göra! Fia har ju barbapapapussel!

  Två och en halv män  

Av Debora Persson - 7 maj 2011 21:17

Är nu hemma igen efter vår lilla visit i blekinge.

Har hunnit med att gosa med en nykläckt liten Hugo, och åh vad han luktade bebis!! Bebisar är sånt man skulle kunna sniffa på livet ut för det är så underbart. Och han var så lugn och snäll, visserligen sov han största delen av tiden vi var och hälsade på :) Jag ville inte lämna ifrån mig honom  för han var såå mysig!  Jösses vad man saknar bebistiden!

Vi har även hunnit med att träffa Dennis föräldrar och hans mormor.

Vi har varit hos mamma i huset och grillat, matat djuren och innan vi åkte hem så har vi hälst på pappa i husvagnen där även min faster och hennes man kom inom och hälsade på.


Nu har vi precis kommit hem och jag är verkligen dundertrött så jag tilloch med nästan bölar till programmet på tv4 just nu och så luktar jag rök så in i bomben så måste byta kläder.


Jag och Dennis fick nämligen gå in i huset idag och titta på hur det ser ut nu efter branden.

Innan har vi inte fått gå in pga rasrisk och andra risker samt att huset skulle kontrolleras mm innan man fick gå in.

Men alltså, jag har sett bilder från hur det ser ut inuti huset som Göte tagit när han fick gå in och att se det i verkligenheten var verkligen inte samma sak. Tänk att man själv bott där och att min familj egentligen skulle bott där nu. Det ser verkligen ut som ett riktigt spökhus. Allt är svart och det är helt sjukt, det går inte föreställa sig! Glas och bråte  överallt. Det är inte rättvisst att mammas hus skulle brinna ner. Det är bara sånt som händer alla andra men inte en själv. Sånt händer bara på film men inte på riktigt tycker man.

Men snart kommer de påbörja det nya huset så det är verkligen skönt!


Nu blir det film med mina pojkar och sen ska jag banne mig lägga mig för att sova. Bilder kommer upp i morgon!

Av Debora Persson - 5 maj 2011 19:45

Idag har det varit en fantastisk dag och det kände jag redan i morse när jag vaknade att det skulle bli!

Och så blev det med vissa små undantag visserligen.

Men det gör ingenting.

Ikväll har vi faktiskt ätit tacos. Det skulle vi ätit i morgon egentligen men eftersom vi kom på den briljanta idén att åka till Blekinge i morgon så då fick vi ta fredagsmyset idag istället:)


Så i morgon blir det blekinge för vår del och vi kommer stanna över natten.

Vad som kommer ske i Blekinge är att vi åker och hälsar på Dennis föräldrar i morgon. På lördag ska vi träffa hans mormor och på kvällen kommer vi bege oss hem till mamma, eller hem och hem vi ska åka upp till "huset" och grilla med mamma och Göte.

Förresten så ska de snart börja med att bygga upp huset igen! April nästa år blir det förhoppningsvis inflyttningsfest i ett nytt fint hus! :) Kommer bli underbart!

Hinner vi, och pappa & Suss är på plats så kommer vi köra inom och hälsa på dom i husvagnen med. Vi får se vad vi hinner med!


Så vill jag påminna om mina tävlingar här på bloggen med.

Jag har två stycken igång nu och passa på att vara med i båda två! Alla kan tävla så ni som inte har någon blogg (jag vet flera av er som läser här och inte har blogg!) kan såklart oxå vara med och tävla om de finfina priserna!


Silverbiten Avslutas            Lilla Fjärilen Design

16 maj                              Avslutas 13 maj

          

Klicka på bilderna så kommer du till tävlingen!





Just nu är jag på ett väldigt städhumör.

Varför är man bara på det humöret på kvällarna!? Men ordning får vi snart ha här hemma. I morgon är sista dagen på att söka vår lägenhet så det kommer ju snart komma folk för att titta på lägenheten..

Gäller att ha ordning och reda då;)

Och dessutom är det snart dax för första besiktning av lägenheten med..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards