♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2011

Av Debora Persson - 25 maj 2011 20:30

God kväll gott folk.

Idag kan jag till min stora glädje äntligen pusta ut för jag klarade kuresen för matte! Vilken jäkla lättnad, detta sista har jag suttit med sen i julas och fattat noll av det jag gjort. Skam den som ger sig.


Annars har vi haft förbesiktning av lägenheten idag. Det gick väl sisådär kan man väl säga.

-Vi visste ju att vi hade Maximilians handavtryck på väggen i vardagsrummet-nya tapeter. Och några småfläckar på väggarna i sovrummet.

-Dörren till klädkammaren.

-En av köksluckorna var sönder i övre kanten.


En glad överraskning var ju att Maximilians handavtryck inte var i ögonhöjd och han tyckte inte det syntes så pass mycket att det var någon idé att fixa vid så vi slipper tänka på att fixa tapeterna.


En mindre glad överraskning var dock att ett märke på träskivan(diskbänken) som faktiskt var där från början när vi flyttade in och det kommer vi få betala för.

Så jävla dumt att vi inte lämnade in lappen i tid efter vi flyttat in där vi skulle skriva upp fel som inte var uppskriva som vi hittat.

Dumt dumt dumt. Detta märket kommer inte vi kunna göra något åt direkt. Då kommer vi få byta ut alla bänkskivor själva och det blir ett jävla jobb. Därför låter vi gubbarna själva göra det för "ynka" 700 kronor.

Om vi inte fixar något själva så kommer notan gå på 3000 kr så förhoppningsvis kan vi iallafall fixa en ny dörr som annars går på 1700 kr..

Det där med bänken är jag riktigt jävla sur över eftersom jag vet att vi inte gjort det där märket.

Och eftersom jag vet och har varit med om det förr, att man betalat för något som de ska fixa och så har de inte gjort det sen så ska jag se till att vi betalar för dessa bänkskivor och att det kommer in nya med.

När jag bodde i min lilla etta så fick min mamma betala den notan på fettfläckar på tapeterna och en liten liten spricka i handfatet.

Efter att detta betalats med en saftig summa så fick vi sedan höra av en kompis vars kompis flyttat in i mmin gamla lägenhet att där inte var ett nytt handfat och inga nya tapeter som vi betalat för att de ska sätta in efter oss.

Antar att det var personalfest helgen efter....

Så denna gång vill jag se att de fixar det vi betalar för.

Så man vet.

För övrigt så är allt bra här med oss.

Veckan börjar dra sig mot sitt slut.

På fredag kommer min gullebror Algot hit och sover hos oss för på lördag morgon tar jag, Maximilian, Dennis, Algot, Karin och Khaled oss bort till stationen och sätter oss på tåget mot Malmö för en dag där!

Söndag har vi med planerad och den kommer tillbringas i blekinge för att fira mamma på morsdag!

Ser fram emot helgen då med andra ord! :)




Av Debora Persson - 24 maj 2011 20:30

Idag har Maximilian varit hos doktorn på vårdcentralen och kollat sina små öron. Senaste tiden har han för minsta lilla ljud hållit för öronen som om han har ont i dom.

I ena örat hade han en liten infektion som skulle kunna vara början på öroninflammation, men det hoppas vi inte på att det blir någon!

Men min lilla prins var jätteduktig hos doktorn, när vi först kom dit var han jätteuppspelt och sprang fram och tillbaka till lekrummet som hade så roliga leksaker. När vi sedan fick ett rum fick vi vänta i 20 minuter innan en doktor kom. Maximimilian hann roa sig på sitt egna sätt medans vi väntade genom att pilla på allt som fanns i rummet. 

När doktorn kom fick hon såklart inte titta han i öronen, så det blev lite knepigt och svettigt. Hon fick hämta en annan läkare som fick titta och vi alla var sen dösvettiga efter Maximilians kamp. Men med en glittrig ödla i handen gick han nöjd därifrån.  


   

Idag har vi även blivit av med några flyttkartonger som Dennis föräldrar tog med sig hem när de ändå var här i stan med ett släp.

Gjorde inte mycket skillnad just nu, men när flytten väl är här så gör ett par kartonger stor skillnad när man bor på tredje våningen!


I morgon är det dax för förbesiktningen av lägenheten och man är lite smånervös eftersom de fel som finns här kan kosta oss en hel del att fixa vid om vi har otur. :/

Men ska bli skönt att ha den gjord som sagt.



Av Debora Persson - 23 maj 2011 19:54

Känner ni för en tävling till?

Det gör jag!

Denna gång lottar jag ut ett valfritt paket med namnnappar från namnnappen.se!


Reglerna är såklart lika enkla som vanligt och alla kan vara med och tävla! :)


  "Jag tävlar hos Debbie- Mamma till Maximilian om ett valfritt paket med namnnappar från namnnappen.se!

Tävlingen hittar ni här!"


För en chans att vinna: Gå in på namnnappen.se och titta efter vilka nappar du vill om du vinner, och vad det ska stå på napparna. Kommentera i detta inlägg.

För extra chans: Kopiera text+bildtext och tipsa om tävlingen på din blogg. Skicka sedan med en direktlänk i en kommentar här.

För extra chans: Gilla namnnappen på facebook.

Skriv sedan i en kommentar i vilket namn du gillar med på facebook.


Har du ingen blogg?

Istället för att tipsa om tävlingen på blogg så kan du tipsa om tävlingen genom att skicka email till 5 av dina vänner samt till mig (deborapersson@hotmail.com) så jag ser att det är rätt gjort :)

När detta är gjort skickar du en kommentar till mig.



Tävlingen avslutas 6 juni klockan 20.00

Av Debora Persson - 23 maj 2011 18:18

Nu vet jag varför småbarn så gnälliga när deras små bissingar är på väg upp. Mina visdomständer började för längesen ta sig upp men det har gått jättesakta med det där växandet. Har heller inte stört mig på det.

Nu jäklar känns det och det är inte roligt alls. Helst vill man ju bara gå och lägga sig och dra täcket över huvudet tills det är klart.

För bövelen vad ömt det är på högra sidan.


För övrigt så är det ok här. Jag har sån abstinens på min Fia och måste träffa henne snart. Var ett bra tag sen vi sågs och sist vi sågs så träffades vi bara en liten stund så vi kunde få kela och lukta på nyfödd bebis:)

Dessutom var vi inte själva så vi kunde snacka massa skit ;) Det hade vi behövt nu:)


Iallafall så finns det inte mycket att säga, jag ska gå och lägga mig för att vila en liten stund nu såhär på maten, prppmätt efter att ha tryckt i mig pannkakor för ett helt kompani.

Tjao

Av Debora Persson - 22 maj 2011 19:14

Efter att ha varit på Kjugekull igår så åkte vi och hämtade Khaled och Algot som var där och hälsade på Khaled. Karin var inte hemma så de två umgicks själva.


Maximilian var glad när morbror Algot och Khaled kom för att leka med honom♥

  ♥♥   Khaled var glad!   Världens sötaste lillebror!♥   Algot♥   Matade fåglarna i parken. Khaled och Algot hade med sig lite bröd. Dagen till ära hade tupparna rymt från "hagen" och sprang löst och påfåglarna hade även dom tagit sig ut ut sina burar.Det brukar de visserligen göra, de hittar alltid hem sen:)

  ♥♥   Gunga med morbror♥  

Av Debora Persson - 22 maj 2011 16:12

Här kommer nägra bilder från igår när vi var på Kjugekull..

Fint väder ute och varmt var det med. Det enda negativa var att det kryllade av hungriga mygg i skogen. Positivt var att man inte fick ett enda bett:)


                     

Av Debora Persson - 22 maj 2011 09:03

God Morgon!

Fortfarande dåligt med uppdatering men nu är det så att min dator är smockfull av en miljon bilder bland annat och ja den är helt proppfull. Finns INGET ledigt utrymme kvar och då segar datorn som sjutton så igårkväll satt jag och började lägga över alla bilder på den externa men det tar ju sin tid.

Lite senare kommer det upp bilder från igår när vi var i Kjugekull med Maximilians farmor och farfar och sen på eftermiddagen hämtade vi Khaled och Algot och begav oss till Tivoliparken och lekte på lekplatsen och tittade på ankorna och matade dom.


Men nu är det snart frukost för vår del, sen får vi se vad dagen bjuder på, Jag är inte helt bra så tillbringar gärna dagen hemma medans de andra två, vet jag vill komma iväg och göra något så vi får se.

Vi startar dagen med denna låten iaf, på något sätt blir man glad av den trots allt. En skön låt.


För övrigt skulle vi alla dött igår med jordens undergång men det verkar ändå som om vi lever fortfarande.

Det enda som hände var att det var lite dimma på Nya Zeeland och ett vulkanutbrott på Island men det är ju inte mycket att hänga i julgranen när det ändå var utlovat en sjuhelsikes jordbävning över hela jorden...

Nu får vi sätta oss ner och invänta den 21 december nästa år.. eller?

Jävla trams det där.



Harold Camping.

 

Av Debora Persson - 21 maj 2011 10:01

Gomorrn!

Idag är det fint väder ute så vi beger oss på utflykt tillsammans med Maximilians farmor och farfar.
Det är så vår dag ser ut! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards