♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Handledarutbildning

Av Debora Persson - 25 januari 2011 21:47

Nyss hemkommen från körskolan.

Kursen började 17.00 och varade till strax innan 21.00 Först var det rätt okej men sen började det bli rätt segt faktiskt. Halvtid blev det fika visserligen så man kunde sträcka på benen.

Vi fick block och bok och fick även titta på film. En film med massor av bilolyckor där folk slets i stycken. Även barn :( Det är väl den bittra verkligeheten, men sånt vill jag inte se för då kommer jag aldrig våga ta körkort..Inget vidare faktiskt.

Men men, sen stog mannen och babblade på om allt och inget. Frågade massor av frågor. Handledarna var inte jättepratsamma. Ingen vill väl erkänna att de kört för fort, kört mot rött och annat han frågade om. Men annars var det okej. Skönt att få det gjort nu, ska bara beställa hem blanketterna till mig, mannen och Oskar så vi kan börja köra. Borde ha beställt dem tidigare eftersom det kan ta upp till 6 veckor att få hem dem :S Tänkte inte på att man kunde beställa hem det innan man varit på kursen men det kunde man ju tydligen ;)


 


Vet bara inte hur man gör med synundersökningen??

När jag började övningsköra för många år sedan med pappa gick man till optikern och fick hem papper med sig hem att man varit där osv.

Är det bara till att gå till optikern nu? Annars, om man skriver in sig på körskolan så brukar det tydligen ingå synundersökning där nu för tiden men jag har inte skrivit in mig så då är det väl bara till att gå till optikern?? Någon som vet???


Under tiden som vi var på körskolan befann sig Maximilian hos mpsterK, Khaled och Ayten som var där och hälsade på med. Maximilian hade varit jättesnäll och inte alls gnällig :) Duktiga killen! :) Han fick presenter med, kalsonger och strumpor:) Han har pussats med Khaled hela kvällen så pojken trivs nog som fisken i vattnet hos moster:)

 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

26 januari 2011 10:40

Jo det är bara att springa in till en optiker och säga att du ska börja övningsköra och måste ha gjort en synundersökning :) man behöver inte vara inskriven hos dom eller så. Du kan ringa runt och fråga tom vem som är billigast!

Får jag fråga varför har du inte tagit körkort tidigare? Jag kommer ihåg att jag började övningsköra och allt sånt när man fick och sen typ 2 eller 3 månader efter jag fyllt 18 hade jag körkortet i handen. Är vääääldigt glad att jag gjorde bort det då! Jag skulle nog aldrig idas göra det idag =/

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maria

26 januari 2011 14:25

Jag gjorde synundersökning till körkortet förra året. Skrev ut papper från transportstyrelsens hemsida som optikern sen fyllde i. Hon sa i alla fall att jag var tvungen att ha just dem papprena, annars kanske det inte godkändes :)

Debora Persson

26 januari 2011 16:47

Okej Tack så mycket:) Då ska jag fixa sådana papper :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

26 januari 2011 22:25

Jag förstår helt och hållet att det bara rann ur sanden! Det blir lätt så! Jag hoppas verkligen att du får fixa körkortet nu så att det inte ligger kvar :D det är bra, har en liten referens: Andreas moster är 33 år, har 2 barn och ännu inget körkort! Hon köper en gång per år ett sånt där paket från körskolan och ska börja övningsköra, men det blir aldrig av! Gissa hur mkt pengar hon har slösat på körskolan men ännu inte fått ngt körkort! Hon kan aldrig hämta barnen från dagis eller ksolan, alltid mannen eller deras mormor/farmor och hon kan aldrig fara och handla själv heller! MEn det är bara av ren lathet som hon inte tagit körkoret!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards