♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Får man verkligen säga så om sitt barn?!

Av Debora Persson - 30 juli 2010 14:45

Vi satt nyss här hemma och pratade om gårdagen.

På vägen hem från Ullared stannade vi för att äta på donken. Medans mannen väntade på maten framme vid kassan gick jag och Maximilian för att sätta oss. Satte oss vid platserna där det var soffor.

I soffan brevid var en familj med mamma, pappa och en bebis.

Maximilian ställde sig i soffan mot ryggstödet så han stog och tittade på pojken i soffan brevid.

Då frågade pappan hur gammal Maximilian var och jag svarade 10 månader.

" shiit, vår son är bara 6  månader men en riktig jäkla tjockis."

Så vände han sig mot Maximilian och sa " ja du är mer aktiv och smalare ser jag"

Sen tog han sin son och ställde i soffan mot Maximilian så dom kunde titta på varandra.

Så vände han sig till mig igen och sa något innan han sa  

" Vår son är så jäkla tjock.

Han är fetast i hela kommunen!"


Okej, att pojken såg lite ut som en köttbulle, men så säger man väl inte om sitt barn? Han var dessutom totalt allvarlig när han sa det med. Han varken skrattade eller log och jag visste ju inte vad jag skulle säga där heller. Vad säger man om det då? Mamman i familjen bara satt och tittade  ner hela tiden och sen när hon gick så sa han till sin son

" ja du vill komma över soffan där till den andra pojken men det kan du väl inte för du är för fet."

 Så frågade han Maximilian om han ville komma över soffan istället.

Då satte jag Maximilian i sin stol och började äta istället.


Men iallafall så kan man väl inte säga om sina barn?! Och inte heller till okända människor. Och mamman där verkade inte ha mycket att säga till om heller... Stackars unge.


 

 
 
Malin

Malin

30 juli 2010 15:47

Men usch vad hemskt det låter! Hade nog inte heller vetat vad jag skulle säga, hade nog vart ganska chockad!

http://sillybarbiie.blogg.se

 
rainbowaddict

rainbowaddict

2 augusti 2010 15:00

Haller med, tycker synd om ungen och mamman. Vilken gris till farsa >:(

http://www.rainbowaddict.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards