♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Vår dag i Ullared

Av Debora Persson - 29 juli 2010 22:15


Maximilian & hans mamma pratar innan avfärd:


- Mamma, vart ska vi åka någonstans?

- Till Ullared.

-Åhhneeej! Inte Ullared! Inte Ullared!!

Min dag är förstörd!

 

Maximilian var rätt så missnöjd med att åka bil idag.

Det är något han börjat med nu sista tiden. Vill inte åka bil alls. Så idag var ingen höjdare när vi skulle åka långt bara för att shoppa...


Men vi skrattade ihjäl oss ibland med..

 

Vi kunde ha väldigt roligt..

 


Ibland blev vi väldigt trötta.. Men skulle absolut inte sova för det..

 


"Arg på mamma för att hon skulle asa med mig ända upp till Ullared för att handla!"


Väl i Ullared var det regn och mycket folk kom. Vi slapp stå i kö som tur var men kön kom inte långt efter oss, så vi hade verkligen tur. Så jäklans mycket folk inne i affären så man kom varken fram eller bak nästan. Mannen och jag fick turas om att gå mellan hyllorna för man kom inte fram med vagn alls.

Det värsta utav allt med att gå där och handla är alla sura gamla gubbar och tanter. På något sätt så tror de att de äger affären! De kör med sina kundvagnar som om de vore rallybilar och skiter i om de kör på någon eller något, bara de är först fram till hyllorna.


Blev två rundor inne i affären. Fick pausa och äta mitt i med.

Det regnade som faan, Maximilian sov och det var mest kaos så fick bli en snabbislunch (korv med bröd haha) innan vi kunde smita in igen.  

Alla andra matställen var det kö ända ut i regnet på förutom korvmojjen som redan stog ute i regnet.

Fortfarande låååång kö in till varuhuset men vi smet ju in utvägen.

När klockan började närma sig 16.00 så kände vi att vi var klara, fast vi inte var det. Struntade att gå sista biten och tog kassorna istället. Efteråt i bilen kom vi på massor av saker vi glömde att köpa bara för att vi inte gick sista delen i affären. Så jäkla typiskt.

Men annars är vi galet nöjda med vad som handlades.


Barnkläder (som vi i huvudsak skulle köpa) fanns det inte mycket av.

Vi skulle köpa overaller och regnkläder och annat sådant man måste ha när barnen börjar dagis som annars kostar en förmögenhet.

En overall i stl 80 och ett set regnkläder i stl 80 fick vi med oss hem. Men vi skulle haft i stl 86 oxå som han kunde ha till vintern/våren men 86or fanns ingenstans! 80 var sista storleken på de "små" kläderna sen hoppade storlekarna till 92. Så inga 86or fanns i ytterkläder. Men lite vanliga kläder fick vi iallafall med oss hem till honom. :)


Äta äppel på vägen hem

 


Rätt så lagom övertrött i bilen hem. Skrattade 2 sekunder, skrek i 2 minuter, skrattade i 2 sekunder och skrek i 2 minuter heeela vägen hem.

   

Trötter

  


Och vad handlade vi då...?

Här kommer en del av sakerna.


 

Overall och regnkläder


  Leksaker till Maximilian, pussel, påsklakanset, 10 pkt våtservetter, nappar, badskum, haklappar, kam, borste, oljor, sparbössa, blöjhink, termometer & sits till toalettstolen för Maximilian.   Kläder till oss alla tre.   Presentpapper, filmer,massor massor bra att ha hemma, parfymer & servetter.   Fotoramar, böcker, saker till skolan, spel & någon sladd..?Och mycket mycket mer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards