♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2010

Av Debora Persson - 21 juni 2010 16:16

Idag har varit en lugn dag för oss.

Inte gjort särskillt mycket. Jag har passat på att städa undan på skötbordet, diskat, dammsugat och lite annat medans Maximilian har sovit och när han har tyckt det var okej att underhålla sig själv. Ibland höll han sig brevid mig när jag städade. Han satt i sin gåstol och följde efter mig.


Ringde vårdcentralen med. Betydligt mycket trevligare kvinna jag fick prata med idag om man jämför med i fredags! Satt först i telefonkö i 20 minuter innan jag kom fram!

Proverna hade kommit och svaret visade något som jag varken vet vad det var eller kommer ihåg vad det hette. Hon frågade om Maximilian blivit bättre och det har han men hon kunde ändå skriva ut ögondroppar till honom men det struntade vi i. Hon sa själv att oftast är det över efter 7-8 dagar. Så blir han sämre får vi ögondroppar istället. Men tror inte det kommer behövas!


Ikväll ska vi ta och beställa oss en ny vagn till Maximilian. Är fortfarande rea på dom och min moder skulle bidra till en del av vagnen så för oss kostar det inte mycket isåfall.

Någon av dessa kommer det antagligen bli om jag får välja så får se vad mannen säger om dom med...:)


   


   

Av Debora Persson - 21 juni 2010 08:27

God morgon!

Maximilian sover än! Jag steg upp för ca 45 minuter sedan eftersom han i stort sett tagit min plats i sängen. Han trängde ut mig och hade jag flyttat på honom hade han nog vaknat.

Härligt att han tar sovmorgon.

Redan nu är det knappt något moln på himlen så kan bli en bra dag förhoppningsvis. Å andra sidan såg vädret bra ut i går morse med men det ändrades till mörkt regn.

Men men, blir väl en runda ut idag.

Nu vaknade min son. tjao

Av Debora Persson - 20 juni 2010 17:24

Fattar ni vilken liten goseunge vi har?!


Här är han helt nyvaken och kolla in frisyren han fått på sidan!


Man smälter mest när man tittar på det lilla trollet.


 

Av Debora Persson - 20 juni 2010 17:05

Hemma från K.

Trevligt som sjutton och min kladdkaka var mycket god!

Efter fika blev det till att gå ut. Pappa skulle fixa Khaleds bil och K behövde hjälp med att pumpa sin cykel.

Pappa fick ju först och främst köpa en pump till henne för det hade hon inte. Sen blev det rätt kämpigt med cykeln men tillslut gick det väl att pumpa den.

In igen och snacka lite skit till innan Pappa och K skulle åka. K skulle till Sölvesborg för hon ska jobba imorrn och mannen körde och hämtade oss.


                   


Nu blir det till att ta det lugnt resten av dagen.

Vi var ju iväg innan och förutom att hämta K på tågstationen

("snälla, kan inte ni hämta mig? Jag fyller faktiskt år idag")

så åkte vi till OnOff och köpte en minipc.

En rosa liten gullig sak. Och jag älskar den.

Har visserligen inte hunnit sitta vid den än för vi har varit hos K och så skulle mannen installera och fixa program till den först med.


   

Av Debora Persson - 20 juni 2010 14:05

Sitter och inväntar att pappa ska ringa så vi kan bege oss till lillasyster.

Har precis bakat citronkladdkaka och smakat smeten och det verkar som om den kommer bli kalasgod! :)

Väcka Lilleman nu med och klä på honom kläder så är vi klara!

Av Debora Persson - 20 juni 2010 09:45

Idag fyller LillasysterK år!

Hon fyller hela 20 år och få gå på systemet nu.

Hon festade igår men sen när hon nyktrat till så ska jag och Maximilian traska bort till henne med citronkladdkaka.

Även pappa kommer på besök där för att fira henne lite och så ska han fixa Khaleds bil med. Och gosa med sitt barnbarn.

Iallafall jättegrattis till lillasyster!

-


Karin Och Khaled på balen 2009

 

Av Debora Persson - 19 juni 2010 21:59

Nu får jag sota för att jag tittade på bröllopet innan. En "viktig" fotbollsmatch visas nu.

Kvällen har annars varit lugn. Maximilian har varit på topphumör och skrattat massor, men så kunde det vända lika snabbt igen med.

Och vi har spelat Skipbo, jag vann som vanligt.

Nu ska jag natta min son som har vägrat sova nu ett bra tag men nu är han så trött att han inte vet vad han heter.

-

Testade ny cider ikväll med, Strawberry & Blackpepper. Ingenting att dricka en kväll man ska festa direkt. Annars var den lite ok. Mest ingenting för mig. Lät mannen dricka upp den istället.

Min mamma som äter svartpeppar till allt skulle nog absolut gilla den! Eller kanske inte..?

 

Av Debora Persson - 19 juni 2010 18:36

Idag tog vi oss till staden, gick en sväng och tittade lite. Köpte fotoalbum och allt därtill för att få till ett snyggt album. Dock behövs det köpas ett album till för alla bilder fick icke plats!

Sen besökte vi systemet, lika bra för nästa vecka lär det vara fullt upp där inne till midsommar. Vi har även äntligen spikat vår midsommarkväll och den ska tillbringas med vänner i Mörrum.

Åkte sen hem för att ta tvätten och sedan bar det av direkt igen mot affären för att köpa mat och andra tråkiga saker.

Eftermiddagen har sen spenderats i soffan med mina pojkar. Jag skulle absolut se på bröllopet samtidigt som jag skulle pyssla med fotoalbumet. Mina pojkar uppskattade inte alls att det var bröllop på tvn, vilket slutade med att de somnade när jag vägrade slå över kanal.

Nu har de vaknat och nu ska vi börja plocka här hemma och laga mat. Maximilian pratar högt och far runt i sin gåstol.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards