♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2010

Av Debora Persson - 27 juni 2010 16:19

I förmiddags åkte vi till affären och köpte med oss frallor och jordgubbar för att åka till stranden.

Bar iväg mot Åhus någonstans.

Långa stränder var det där. Men kallt som sjutton i havet och inte ens mina pojkar som älskar att bada tog sig ett dop. Det blev bara vattenbad för deras del.

Sen satt Maximilian mest och åt sand så vi begav oss igen.

Maximilian visade sin besvikelse eftersom vi hade lurat honom till havet utan att få bada stackarn!

Men vi åkte in mot Åhus till en annan strand och satte oss och åt glass istället.

Ja, och nu är vi hemma eftersom det är fotboll på tvn igen. Och så ska vi snart tvätta.

Jag ska baka cheesecake (citron så klart!) och har rensat bland Maximilians alla kläder.

Så nu har vi alla hans kläder vi ska spara i kartonger. Och resten av kläderna ska vi göra oss av med genom att sälja på något sätt senare.


   


     

Av Debora Persson - 26 juni 2010 22:06

Idag vaknade vi faktiskt pigga och glada. Ringe hem, Algot svarade och jag hörde min son i bakgrunden. Han var inte glad. Men så fort vi kunde så begav vi oss hem till mamma för att kunna pussa på Maximilian.

När vi kom hade mamma precis tagit honom med sig i bilen för att handla mat. Så fick inte träffa honom ändå på ett bra tag.

Tillslut kom vår stjärna och vi gick ut till djuren för att titta på dom innan vi begav oss mot Hällevik där Maximilians farmor och farfar befann sig med husvagnen. Där satt vi och glassade i solen. Fikade. Maximilians faster med familj kom med. Gick en runda till havet. Kände på vattnet. Till och med Maximilian ville bada. Så när vi kom tillbaka till husvagnen tog vi upp poolen vi köpt till honom så han fick bada. Gissa om det uppskattades?!


           


   

Av Debora Persson - 26 juni 2010 21:45

Eftersom mannen skulle glo på den viktiga fotbollen så tog jag mig till festen tidigare.

Där befann sig redan Molke så vi fixade lite och sen satt mest och inväntade mannen så vi kunde börja festen.

När han väl behagade att komma blev det bål att dricka och lite gottis.

Grillen sattes igång och det bjöds på kyckling och potatisknyten.

Efter maten spelade vi kubb.

3 killar mot 2 tjejer.

Tjejerna vann så klart.

Ja, efter kubb satte vi oss och drack, fikade på jordgubbar och glass och lekte snappslek.

Otroligt roligt! Bilder på det kommer längre ner.

Där kan jag varna för chokerande bilder med dessutom.

Inte minst och ni som var med på leken ser detta!

Ja, efter ett tag kom även Tim och Oskar. Tim stannade visserligen inte så länge men Oskar var kvar till slutet. Vi spelade även "med andra ord" två rundor. Vi tjejer vann så klart första rundan så därför fick det bli en till för pojkarna skulle kunna ha en lite chans...

Kvällen var iallafall mycket mycket trevlig! Längesen man hade så roligt faktiskt med siona vänner.

Hoppas det blir fler gånger:)


(Bilderna är helt i oordning dessa med..)

 

Med andra ord. Fia och Henke

 

Det är allvar nu..

   

Står man och äter så är det inte konstigt att man förlorar i kubb...          

Oske

 

Vad är det mellan Fia och Henke? - Tomrum? - Nej!! kärlek.          

Den hade visst ett par år på nacken..?

                           


(Och nu mina damer och herrar.

 

Det vi har väntat på..

 

Bilderna här är i oordning med

 

eftersom vi lekte den två gånger

 

med dessutom..)


Kommer inte avslöja vilka det är på bilderna. Men jag måste faktiskt säga att den översta är Oskar!


                                                                       

Av Debora Persson - 26 juni 2010 20:59

Igår drog vi in till staden med Karin och Khaled.

Khaleds bil ville inte starta så de fick åka med oss in.

Gick en stund på stan och handlade det vi skulle sen åkte vi mot Sölvesborg med stop på eko och handlade det vi skulle där.

Sen landade vi i Sölvesborg.

Där var det stress i fulla drag innan resten av gästerna anlände.

Blev midsommar mat som sill, köttbullar, nypotatis och allt sånt där.

Under maten somnade min son så han var inte närvarande när vi var tvugna att åka.

Mannen skulle ju se på en livsviktig fotbollsmatch så jag fick strunta i jordgubbstårtan och dra till Mörrum istället.

För övrigt var det ett bra kalas och midsommarfirande.

Var lite jobbigt att lämna Maximilian men det gick ju jättebra.

På kvällen sen ringde jag mamma och han hade nästan vaknat precis när vi åkt och sen hade han lekt massor med mina kusiner bland annat.

Vi har ju asat ner Algots 10 år gamla Emmaljunga så vi hade tvättat av den och gjort den som ny så Maximilian kunde ha den när han var hos mormor.

Så vagn hade han åkt ner till hästarna med och matat alla djuren. Han hade det i vilket fall jättebra hos mormor.


(bilderna är knappast i ordning!)


Sofie och Kalleponken

 

Mor och son- Elsa och Göte  

Den finaste utav alla!  

Kalleponken  

Elsa, mormor och mamma

 

GulleMaximilian  

Lite av K´s presenter  

Maximilian 

Min morfar

 

Morsan visar upp midsommarspriten

 

KalleP

 


Dricker öl och väntar på mat

 

Min stjärna


Maximilian

   

Algot gullet

  Göte, Elsa och mormor      

Göte och Khaled sätter ihop fotbollsmålet  

Sötebror

 


Maximilian och Elsa

 


K visar sitt riktiga jag och Maximilian

 


Älsklingen

 

Arbete


Maximilian och Elsa igen

   


Busungen

 

 


Vår skönhet innan vi lämnade honom.

 

Av Debora Persson - 25 juni 2010 08:06

Idag är det midsommar! Äntligen säger jag bara.

Hela dagen är fullbokad.

Först ska vi stressa lite här hemma och göra oss klara och redo. Sedan ska vi svänga inom en del affärer, hämta Lillasyster och Khaled inne i stan och sedan så kommer det bära av hem till mamma i Sölvesborg. Där blir det midsommarfirande + Lillasysters kalas.

Vi firar hennes 20 årsdag idag.

Dock så blir det inga presenter av oss idag.

De fick hon i förrgår för hon ville låna vår pajform igen och eftersom vi köpt en till henne så kunde hon lika gärna få sina presenter samtidigt då.

En pajform, BjörnBorgtrosor och presentkort på systemet blev det till henne.


Maximillian firar sin första midsommar idag. Utan sina föräldrar. Men det är som sagt bara andra gången vi lämna ifrån oss honom över natten för att hitta på något roligt själva.

Annars har han varit med sin moster ett par timmar när vi gått på bio med det räknas inte.

Hade mycket väl kunnat ta med honom till Mörrum för han var så välkommen dit. Men eftersom det kommer intas alkohol så har han det bättre hos sin mormor.

Kan vara skönt att bara kunna tänka på sig själv med och inte anpassa sig efter lillemanhjärtat.


Vi ska till Mörrum, till Fia och Möller och fira vår midsommar.

Får hoppas vädret kommer ändras. Just nu visar det på regn mellan 12-18 och 20 grader varmt.

Men efter 18 ( vi ska ändå träffas då) så ska det bli fint väder. Och inget regn. 20 grader.

Tycker vädret borde bli som det var igår. Men sådan tur blir det nog inte. Kommer iallafall sakna min pojke hur mycket som helst.

Tur att han kommer ha det bra.


    

Av Debora Persson - 24 juni 2010 16:29

Jag, Maximilian och SysterK gick in till stan innan. Jag hade jeans på mig och höll på att dö av värmeslag. Hur kunde jag göra samma misstag en gång till?

Eftersom mannen hade fått med sig mitt bankkort till Malmö så fick vi gå in på banken och ta ut pengar istället.

Iallafall så gick vi där inne ett par timmar. Fick med mig hem ett par leggings och fotoalbum. Maximilian däremot kom hem med byxor, tröja och mössa.

Sen blev det premiärshopping på systemet för lillasyster innan vi tog bussen hem igen.

Nu är jag jättetrött men Maximilian som har åkt vagn hela tiden är piggare än piggast.


 


I morse förresten ringde min far och talade om att Maximilian fått sig en, hm.. Styvkusin.

En stund senare fick jag sms av Alexandra som talade om att det blev en Hugo:) Blev en pojk som jag trodde, men ingen Kevin. Vad jag har hört blev det en liten klump på 4.5 kg.. Men så roligt! Nu är Suss både farmor och mormor åt en flicka och en pojk. Man kan ju inte vara mer nöjd än så:)


 

Av Debora Persson - 24 juni 2010 09:47

Idag vaknade jag vid 05 när mannen steg upp för att jobba.

Tänkte stiga upp då för kände på mig att jag inte skulle kunna somna om för jag var klarvaken.

Men tydligen så somnade jag om för vaknade sedan 06.30 och steg upp då istället.

Maximilian låg kvar och sov så gott i våran säng fram till klockan 08.00 för då skulle han upp och leka. Sen fick det bli frukost för hans del innan han skulle fortsätta springa runt i gåstolen.


 

Idag är det inte ett moln på himlen än så länge så verkar bli en bra dag.

Vi ska ta med oss lillasyster och gå in till staden idag.

Hon ska till systemet.

Hon är numera efter sin 20 årsdag rik på systemet eftersom hon fått mycket prentkort där inne.

Idag kom även lönen med.

Och så ska vi väl gå och glo i affärena med:)

Nu ska vi ta och göra oss i ordning för dagen


Av Debora Persson - 23 juni 2010 22:16

Jag tror knappast min huvudvärk beror på att jag druckit aldeles för lite cola de senaste dagarna

(har varit otrogen och druckit fanta istället. Skämmes ta mig faan.)

utan jag tror att min huvudvärk beror på de eviga tutandet på tvn.

Fotbollen och deras tutor surrar som geting som trängt sig in genom öronen och surrar runt i skallen på mig.

Där har vi nog huvudvärksproblemet!

Fy faan vad härligt!

Gonatt!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards