♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 9 april 2010 23:17

Hemma från jobbet nu. Mina pojkar hämtade mig på stationen så jag slapp ta sista bussen hem:)

Brände mig på kokhett tevatten ikväll så nu sitter jag med hela handel indränkt i kylbalsam.

Maximilian är fortfarande dunderförkyld stackarn, ligger och snörvlar och fräser som bara den. Kan knappt andas lilla pojken. Som tur är så hjälper ju medicinen en del för han hostar inte alls lika mycket längre.

Äter gör han knappt heller, han dricker mest bara. Vatten och juice är ungefär det enda som går ner i magen.


Nu är det iallafall fredagkväll, Wallander är på och nu tar jag helg.  

Ledig nu i två dagar så då blir det massor av städning och massor med mys med min lille plutt.

Måste passa på att umgås med honom så mycket som möjligt eftersom jag knappt träffar honom om dagarna längre:(

Av Debora Persson - 8 april 2010 22:24

Gokväll.

I morse ringde vi bvc, som självklart sa att vi skulle ringa vårdcentralen igen. Så det gjorde vi och en timme senare hade Maximilian en tid där.

Jag fick inte följa med för jag skulle åka till jobbet.

Men Maximilian gick dit med sin pappa istället. Fick ett stick i fingret och duktig som han var så skrek han inte alls! Så blev en del prover. Pinne ner i halsen, kollade öronen så det inte var öroninflammation, lyssnade på hjärta och lungor och allt det där.

Men där fanns inga hemska basselusker men han fick recept på medicin mot hans hemska hosta.

Så nu hoppas vi på att han snart ska bli bättre igen!


Jag är hemma från jobb nu, Maximilian är inte på det bästa humör. Han vaknar varje gång han hostar så han är inte alls glad stackarn.

Jag ska ta och rota igenom kylen och se om jag hittar något ätbart så jag kan glo lite på DH innan vi går och lägger oss. För trött det är jag banne mig.



Av Debora Persson - 7 april 2010 23:12

Maximilian, min lilla sötnos blir bara sämre.

Han har feber och så hostar han massor, han får nog ont av all hosta för varje gång så skriker han mer stackarn!

Ringde vårdcentralen i morse.

Maximilian var tydligen inte ens listad där och dessutom skulle det vara en hel jäkla månads väntetid om vi skulle komma dit.

Ska vi vänta en månad för att de ska lyssna på hans lungor??

Lovar att tanterna nere på vårdcentralen sitter och fikar hela dagarna för så jäkla mycket kan dom inte ha att göra så min lille kille måste vänta en månad!

Så får ringa bvc imorrn för där brukar det vara en barnläkare så hon kan kolla på honom.

Både han och hostan blir ju bara värre och värre.

Han har tydligen inte ens velat äta riktigt idag.

Men nu har jag satt honom i soffan med flaskan fylld med juice, och juice går alltid ner i lilla magen. :)


 

Av Debora Persson - 7 april 2010 22:18

Hemma från jobbet. Maximilians kusin är här så han och Dennis glor givetvis på fotboll. Kul att dom inte ens håller på samma lag. Om en kvart ska jag stjäla fjärren så vi slipper sporten.


Förresten så firar jag och Dennis 4 år tillsammans idag.

Hmmm, firar och firar. Jag har jobbat hela dagen och de glor på fotboll. Jag sitter med datorn och godisskålen istället :)


 

Av Debora Persson - 7 april 2010 07:49

Gomorrn.

Gud vad trött jag är idag! Maximilian skulle upp redan 6.30 idag så trots att jag börjar jobba 13.30 så blev det icke någon sovmorgon för min del inte..

Vid 01.00 i natt när vi låg och skulle sova så var grannungarna fortfarande uppe. Dom lär knappast ha någon tidsuppfattning i den familjen för den senaste tiden har deras småbarn varit upp och lekt och stojjat efter klockan 24.00 på natten! Vem låter sina småbarn vara uppe då?

För övrigt så är Maximilian inte på bästa humör. Han är fortfarande täppt i lilla nosen. Fräser och hostar! Satckarn mår inte alls bra längre. Natten har inte varit rolig alls.



Av Debora Persson - 7 april 2010 00:15

Mitt tåg hem var försenat så tur mina pojkar hämtade mig på stationen ikväll för hade annars missat sista bussen hem. Satt stilla mitt i skogen pga banarbete. Banarbete borde förbjudas de dagar jag jobbar.


Nu vaknade min lille gulleplutt så ska pussas med han innan läggdags!


 

Av Debora Persson - 5 april 2010 21:37

Blev skjutsad till stationen i morse, brevid mig satt en glad pojk men som blev ledsen och skrek massor när jag lämande honom.

Nu ikväll när jag kom hem vände hans humör igen och han sken upp som en sol när jag klev innanför dörrarna. Så jag möttes av en underbart glad pojk och maten var klar när jag kom hem med.

Tacos stod det på menyn och till det så blir det Johan Falk på tv.

Kan inte bli en mycket bättre avslutning på en sådan här dag!



Nu blir det som sagt Johan Falk och till efterrätt har Tim som var här och hälsade på tidigare ikväll lämnat en bit tårta till mig eftersom han fyller år i morgon så var han här och fikade innan han begav sig vidare mot jobb. :)


    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards