♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2010

Av Debora Persson - 5 mars 2010 22:28

Tänk vad tiden går snabbt. Känns som om det var igår.. Sådan liten gullepluttetutt kan växa och blir så stor! Man får aldrig tillbaka honom så liten och pluttig igen.

Men det är nu han växer och växer. Han kan så mycket nu.

Rullar från rygg till mage, skrattar och reagerar när man pratar med honom. Sitter han med ryggen mot en så vänder han sig om efter ljudet. Snart får han tänder, han kan sitta själv enstaka sekunder, han greppar tag i saker som han vill ha och så mycket mer.



   

Av Debora Persson - 5 mars 2010 21:29

Kom hem från jobbet för en stund sedan. Sjukt trött efter denna dagen även om vi inte stressat arslet av oss direkt.

Mina stjärnor var och hämtade mig på stationen idag med. Dock så var Maximilian väldigt ilsk och bara skrek och skrek.

Han däckade precis innan vi kom hem så nu ligger han och sover på soffan. Vi har precis ätit middag nu så nu väntar jag bara på att min son ska vakna igen så jag kan pussa på honom. Har ju varit borta hela dagen så nu kliar det i fingrarna. Måste pussa, krama och lukta på honom i massor.


Snart är min första jobbvecka över. Har gått bättre än jag tänkt mig ( trots att man fått sig en och annan avhyvling från gäster.. det är bara att bita ihop och le.) men så har det ju varit jobbigt att  vara borta från Maximilian givetvis.


Har inget vettigt att skriva egentligen så lägger ner nu.

Glo på Solsidan och så blir det fredagsmys..



 

Av Debora Persson - 4 mars 2010 21:45

Tjao.

Dagen har trots allt varit bra.

Eftersom det var så fint väder ute så struntade vi i att tvätta och drog ut på stan istället.

Eller först så drog vi ju till polisen för att fixa ett pass till Maximilian.

Fyllde i lite papper och sen var det dags för fotografering.

Han fick sitta på en hög barnstol och så satte vi en leksak ovanför kameran.

Han satt lite snett men bilden blev bra iallafall. Hade jag fått välja hade vi tagit om bilden på honom för jag ville att han skulle skratta på bilden, eller åtminstone le stort. Men passtanten tyckte det blev jättebra så orkade inte tjaffsa om det. Så det blev bara en bild på honom vi behövde ta.

Sen var det klart. Allt tog bara ett par minuter.

Så om en vecka får vi hem hans pass.


Sen blev det stan. In på lindex och hämtade ut ett paket från Libero som bland annat innehöll blöjor, våtservetter, strumpor, en boll och lite annat och så köpte vi en mössa till lilleman.

Sen in på H&M för att spendera ännu mer pengar. Blev en väst, en pikétröja, strumpor och pyamas.

Egentligen skulle vi bara köpa strumpor till honom. Ja, just det ja.  Blev det linne till mig med:)

Jaja, strunt samma. Vi fördrev sista tiden med att gå en sväng på stan medans vi väntade in tiden för att möta upp Fia.


Vid tretiden mötte vi upp henne. Mannen dumpade oss vid badet och vi gick för att bada medans mannen drog hemåt.

Badet var kul. Mest tyckte väl Maximilian det. Han doppade huvudet flera gånger. Kul att när man doppade ner hans huvud under vattnet blev han plötsligt en fisk, även om man drog upp honom så låg han och vevade och simmade med fötterna ett par sekunder. Såg ut som en säl. haha.

Vi var i stort sett själva där inne hela tiden fram till 16.00 då det skulle vara pensionärssim (vattengympa med 70+are)

Dom kom in fem i fyra så vi började göra oss redo att gå upp ur bassängen men dom sa att vi inte behövde stressa för vi hade fem minuter kvar sen ställde alla tanter sig på led och glodde på oss. Kände oss otroligt uttittade så steg upp istället.

Då skulle alla tanter titta och hälsa på Maximilian. Han var mest arg och skrek. Ville nog badat lite längre.


Kvällen har vi tillbringat med att snacka en massa skit som vanligt innan Fia drog hem vid 21.00

Strax ska jag med banne mig sova för är ordentligt trött idag. Upp och jobba i morgon!



     


     


1. Snygg som vanligt.

2. Tugga tugga tugga, snart kommer tänderna.

3. När han är trött drar han sig i öronen.

4. Från libero.

5. Sofia och Maximilian i badet. Maximilian övar på att flyta, och gärna försöka tugga lite :)

6. Klädshopping.





Av Debora Persson - 4 mars 2010 09:45

Det är sista gången jag sätter på mig en bikini innan jag gått ner alla mina kilo igen. Och det må jag säga kommer bli lååångt innan vi drar till Turkiet.

Helt slapp och hängig. Och blek. Usch!

Jag kommer bosätta mig i ett solarie med.

Inga bikini som passar längre. Jag går ner mina kilo på fel ställe. Köpte bikini i somras när jag var gravid och hade meloner som bröst. Den bikinin kan jag absolut inte ha nu. Bikinin jag hade innan jag blev gravid kan jag inte heller ha. Bikinitoppen jag hade när jag gick i åttan kan jag ungefär ha! Vafan i åttan, helt sinnes. Snart har jag inga bröst kvar. Kul.

Visserligen är det bara några kg kvar men dom sitter absolut på helt fel jäkla ställe. Vägde mig i morse och hade tydligen gått ner 1 kg sen jag började jobba! Trots allt att man jobbar på McDonalds så kan man hålla vikten. :) 3 dagar på donken och minus ett kg. Och då har jag ändå tryckt i mig 2 cheese, en liten pommes och en påse morötter.

Så borde inte hänga läpp egentligen. På jobb rör jag mig hela tiden, det gjorde vi knappast hemma när man inte kunde ta sig utanför dörren. Så förhoppningsvis försvinner mina kilo snart, på rätt ställe!

Jäkla mög egentligen.



Av Debora Persson - 4 mars 2010 08:24

Vällingstart för Maximilian


idag.


Han gillar det.


 

Av Debora Persson - 4 mars 2010 07:45

God Morgon.

Idag är vi uppe med tuppen igen. Maximilian ville inte sova längre än till klockan 7.

Och jag är ledig!


Idag har vi en del göra.

In till stan. Försöka hämta ut ett paket åt Maximilian på lindex från Libero. Men på lappen ska vi hämta ut det i Limhamn..?

Dit åker vi absolut inte för den saken.

Och så funderar vi på att åka och skaffa ett pass till Maximilian nu med.

Så vi har det gjort och slipper tänka på det sen.

Sjukt att ett barns pass oxå håller i 5 år som en vuxens.

Ettt barn växer ju så mycket på 5 år!


I eftermiddag ska jag och Maximilian möta upp Sofia och då blir det badhuset igen.

Favoritgöra enligt Maximilian!

  


 

Av Debora Persson - 3 mars 2010 21:45

Jag visste att våren skulle komma när jag började jobba.

Sista tiden kunde vi inte gå utanför dörren pga det blåste, snöade och var allmänt skitväder.

Nu när jag börjat jobba så försvinner snön sakta men säkert och solen skiner. Perfekt väder för att ut och gå med vagnen!


Jobbet för min del går iallafall bra. Idag är jag helt slut i benen. Ont ont ont. Lite folk på tåget idag så jag slängde upp mina stackars fötter på sätet framför. Struntade fullkomligt i att det luktade död råtta om fötterna. I min vagn satt bara en gammal avdankad alkis ett par säten bort.

Dennis och Maximilian hämtade mig på stationen. Dom kom direkt från Mörrum, har varit där hela dagen.

Ikväll blir det soffläge för oss alla tre. Pojkarna är trötta efter dagen och jag är jättetrött.

Av Debora Persson - 2 mars 2010 20:58

Andra arbetsdagen avklarad. Gick bättre att jobba idag.

Mina fötter gör inte lika ont idag som tur är.

Pojkarna här hemma klarar sog fint även utan mig. Idag tvingade jag iväg dom på babymassage uppe på familjehuset.

Det gick bra för dom där. Även om han var enda pappan i gänget.

Maximilian var den enda där som redan kunde vända sig från rygg till mage. Duktig kille det där:) Så när det var dags för massage så ville ju inte killen ligga stilla på rygg heller:)

I morgon ska dom åka till Mörrum för att tillbringa dagen där. Har vi någon som redan tröttnat på att gå hemma hela dagarna..?? :)


Nu blir det iallafall Desperate Housewives och gos med lilleman innan läggdags. Jobbdag i morgon med.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards