♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 14 januari 2010 09:22

Idag får vi finbesök jag och Maximilian.

Fia kommer och hälsar på oss. Skönt med lite sällskap. Och kunna ha någon att prata med (jag pratar annars med Maximilian och katten, men brukar inte få något vidare svar från dom två...)

Men det ska iallafall bli trevligt   


 


Nej... eftersom Lilleman skulle upp redan vid 8 idag, så har han såklart somnat nu igen. Och denna natten har ingen av oss sovit vidare bra för han sover så oroligt nu för tiden så inte undra på att han är trött.

Så nu ska jag ta itu med att röjja i tvrummet.

Av Debora Persson - 14 januari 2010 09:00

Idag fyller min käre bror 24 år så grattis till honom!


(jag ringde pratade med honom igår. Då hade han glömt att han skulle fylla år idag.)


Mycket firande för honom blir det inte för vår del eftersom han faktiskt befinner sig 130 mil härifrån!

( Körsträcka 1128,5 km exakt. Och 13 timmar och 17 minuters restid.)


 

Dock minuspoäng till honom och Anna för de inte kommer ner till Maximilians dop den 7;e, men det kostar som sagt en hel del att köra ner och en dryg jäkla resa. Det hade inte jag heller lagt ner tid och pengar på för att sitta i en kyrka för det besväret. Dom kommer helt enkelt ner en annan gång istället:).


 

Av Debora Persson - 13 januari 2010 20:05

Eftersom det inte verkar som att vi får gå på något babysim så får man ta saken i egna händer. Jag har fått lillasyster att hänka på nästa vecka till badhuset. Dom hade visst varmvattenbasäng där, men frågan är om den kommer vara öppen för andra. De verkade som om det var en massa andra aktiviteter där inne annars, babysim och sim för pensionärer och sånt där med. Men vi får se.

Annars sätter vi oss och bubblar i bubbelpoolen:)


 




Av Debora Persson - 13 januari 2010 17:35

Både katt och bebis sover just nu. Jag vill med sova men det är ingen idé att ens försöka.

Jag har ätit och plockat lite här hemma, tömt den förbenade kattlådan. Jag är inte van vid att hålla på med den där lådan längre. När man är gravid så hörde vi att det inte är bra att stå med kattsanden och allt det där så det har jag sluppit och sen har det bara fortsatt så. Men idag tog jag den. Fyyyy, hade glömt hur hemskt det är att ta den där lådan..

Förhoppningsvis blir vi av med Elsa snart med. Att inte ha någon katt sen kommer kännas så jäkla tomt och ensamt. Men det positiva med att inte ha katt är ju givetvis att Maxontaxon blir bättre, men tänk att man slipper allt katthår överallt. Man kan börja använda svarta kläder hemma igen. Och man slipper tänka på att det där lådan ska hållas ren hela tiden.

Men när jag flyttar till hus sen så ska jag ha massor av katter.


 

Nu vaknade min son.

Av Debora Persson - 13 januari 2010 09:48

Mors!

Idag steg vi upp vid 9 tiden. Min lilla piggelin ville inte sova längre.

Onsdag alla redan. Skönt att ha ena halvan av veckan klar.

Resten av veckan är de dagarna vi kommer ha att göra.

Så resten av denna veckan kommer banne mig gå snabbt tror jag.

Idag ska jag och Maximilian ut och gå. Bort till affären för att handla mjölk så vi kan baka rosenbröd igen. Jag ska baka massor av rosenbröd och frysa in. Tänk att 65 personer ska käka några bullar var. Jag äter alltid massor av dom när vi käkar dom hemma hos mamma. Så det gäller att börja i tid nu:)

Ju mer jag hinner baka nu innan lördag desto mer kan jag dumpa i mammas frys.Tur att dom inte var så svåra att göra;)


 




Nu har jag massor att fixa medans Maximilian sitter i sin babysitter och pratar. 

Och ja, det luktar skumt så han ska nog ha en ny blöja först...

Av Debora Persson - 12 januari 2010 16:48

Jag har verkligen jättetråkigt idag. Maximilian har sovit en bra stund och medans han sov har jag inte gjort något vettigt. Eftersom han bara brukar sova en liten stund har jag tänkt att jag inte ställer mig och diskar eller nått för då vaknar han direkt.

Så brukar det vara. Så jag har bara suttit i soffan och tittat på film och försökt vila. Jag är verkligen jättetrött men ingen idé att somna för då ska jag vakna igen.;)

Nu har det gått så pass lång tid att jag till och med gjort mat till lilleman så nu sitter jag mest och väntar på att han ska vakna. Lika bra att ha maten klar till honom för när han är hungrig så vill han inte vänta. Då går larmet på honom.

Hade varit skönt om Karin kom hit så jag kunde vila ögonen 2 minuter men hon har massa plugg så det ville hon inte. Inte ens om jag skulle bjuda henne på en god middag..

 


Av Debora Persson - 12 januari 2010 14:26

Fastän Maxontaxon varit på bra humör idag och varit jätteglas så har han varit så glad att han inte velat sova. Fick försöka lura honom att han skulle få åka bil så satte honom i stolen med mössa på men han gick inte på den lätte idag.

Men fick honom att somna tillslut i sin säng. En timme bara:)

Han vaknade lagom till hans mamma skulle äta.

Sen var det dags att vara aktiv igen. :)



   

Av Debora Persson - 12 januari 2010 09:45

Vaknade vid 8 idag med. Att få en liten piggelin som ligger och snurrar hela tiden att somna om är inte att tänka på. Så vi steg upp. Dennis var fortfarande hemma, jag trodde han skulle åka vid 8 så undrade vad fanken han gjorde hemma. Han jobbar ju sena tiden idag så åkte inte förrän vid 9. Han kommer inte hem förrän 22 idag..:/


En liiiiten olycka hände och Maximilian fick iallafall börja sin dag med att bada. Han var iallafall nöjd och glad när han hamnade i badet. Där fick han ligga och njuta en stund innan det var dags att gå upp.


Nu blir det iallafall lite frukost och mys på soffan innan vi startar vår dag. Satt på Dumpa Honom för en halvtimme sedan men Maximilian har varit så glad och pratsam så jag har missat hela filmen  



 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards