♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 19 januari 2010 14:36

I natt har Maximilian inte alls sovit bra. Och inte vi heller då. Vaknat flera gånger och tillslut så var det bara att stiga upp vid 8.

Då var han jätteglad min lille pojk.

Karin stack sen på förmiddagen och jag satte igång att baka en massa muffins igen. Långt ifrån klar med allt bak. Igår räknade jag rosenbröden och då hade jag bakat så iaf alla gästerna skulle få en var iaf. Så ett par satser blir det till. Jag slukar dom som ingenting för dom är så goda så en jäkla massa till blir det!

Och en massa muffins och lite annat till blir det med. Tur man har lite tid på sig.

Medans jag bakade satt Maximilian i babysitern och kladdade med mosad äppel och banan.

Blev att bada honom sen vill jag lova.

Mamma och Karin ska förhoppningsvis snart bort till Ikea och då får de handla en matstol till killen.

Hemma hos mamma i helgen satt han i Victors matstol och där satt han ju jättebra. Så en matstol till honom hade varit perfekt så slipper han kladda ner babysittern.

Nu ligger han iallafall och sover. Så som han härjar när han badar så är det inte undra på att han blir helt slut efter det:)

Om ett tag lär vi få översvämning i badrummet när han ska sitta och plaska och skvätta överallt:)

Nu har han börjat bli så livlig pojken. Jobbar med sina små ben hela tiden. Snart så börjar han nog springa;)


Funderar på om vi ska ut och gå en runda sedan. Vädret är ju inte den bästa men en liten runda kan det ju alltid bli.

Men först och främst ska jag få ordning lite här hemma. Maximilians rum är fullt med tvätt som vi inte vikt in än.

En herrans massa kläder, sängkläder och handukar överallt.



Av Debora Persson - 19 januari 2010 00:30

Karin är här hos oss inatt igen så vi har kollat film "Eden Lake" på tv och samtidigt har jag bullbak på gång.

Jäklar bullar till att jäsa.

Först ska de jäsa 45 minuter.

Sen ska de jäsa 30 mminuter och sen ska de jäsa 30 minuter till.

Nu är sista jäsningen snart klar och så ska de bara penslas och in i ugnen 10 minuter.

Sen efter det ska jag hoppa i sängen. Mannen och maximilian har lagt sig och Maximilian sover.

Karin babblar på här.

Jag är enormt trött i skallen verkligen. Så mycket som är på gång nu närmsta tiden så jag hinner inte tänka på att få en sak klar förrän nästa är på gång. Hela detta året har vi massa planerat! Och så mycket bra som kommer ske längre fram...:)


Nej nu ska jag ta i tu med mina bullar!

Av Debora Persson - 18 januari 2010 17:47

Seg dag idag även om vi fått en del gjort.

Det snöar ute och Karin har feber så hon kom inte. Så vid 14.30 gick jag och Maximilian och la oss. Trötta båda två så vi sov i nästan 2 timmar.

Sen gick vi upp och gjorde mat. Och nu har han somnat igen min lille pojk. Jag satte han i babysittern medans jag skulle äta så han satt och pratade en stund sen helt plötsligt blev det bara tyst och då hade han somnat.

Elsa har varit i full gång hon med idag. Och nu har hon med däckat. På en trästol fast hon annars alltid ligger i fåtöljen och sover.

Om cirkus 1 timme slutar mannen jobba så om 3 timmar är han hemma. Fram tills dess ska jag inte göra mycket.

Av Debora Persson - 18 januari 2010 12:45

Jag bakade jordgubbsmuffins nyss. De blev skitbra, vad dom såg ut iallafall. Har inte smakat än på dom.

Under tiden jag bakade åt Maximilian lite mosade äpplen och banan vad det nu var. För någon vecka sedan så åt han bara någon sked av det där men idag slevade han i sig allt den lilla gottegrisen :)


         

Av Debora Persson - 18 januari 2010 10:00

Ny vecka igen!

Denna veckan har vi en del att göra faktiskt.

Idag kommer nog Karin hit. Vi ska ut och gå om det inte är för kallt. Har kommit massa snö nu igen i natt:(

Och jag ska nog passa på att baka lite rosenbröd och lite annat tror jag.

På onsdag ska vi in till sjukhuset med Maximilian och kolla upp hans lilla mage och hoppas på att den kan bli bättre på honom snart!

Fredag ska vi till bvc igen. Nu har vi inte varit där på en månad så ska bli kul att se om han vuxit något och hur mycket han gått upp i vikt.

Sist vägde han 6330 gram och var 62 cm lång. Jag skulle tro att han har gått upp 1 kg iallafall. Men vi får se:)

På lördag har jag fixat barnvakt ett par timmar för jag och mannen ska gå och se på Snabba Cash. Så Maximilian ska vara hemma hos moster Karin och mysa med henne under tiden..:)


Nu ropar Maximilian på mig. Skulle tro att han vill ha en ny blöja..

Av Debora Persson - 17 januari 2010 16:45

I natt när vi kom hem så vaknade Maximilian lagom så han kunde få mat innan vi slocknade. I morse var det inte lika roligt att stiga upp. Min frukost bestod av lite flingor och pepsi max.

Det bar sedan av till Karlshamn igen eftersom Alex och de fick med sig vår kasse med kläder och kamera i, så den åkte vi och hämtade.


Hem igen och fixa oss innan prästen kom. När han kom så började vi käka. Fläskfilé och potatisgratäng. Gott som sjutton!

Fika och samtal om hur dopet skulle gå till. Vi hängde med NOLL. Men det blir säkert bra detta.

Algotgubben ska läsa dikt och hälla upp dopvatten. Och såklart bära Maximilian. Han har pratat mycket om dopet så han tycker nog detta är jätteroligt.

Annars gick samtalet bra. Var lite orolig om han skulle säga något om att vi inte var medlemmar i svenska kyrkan, men det sa han inget om.

Denna dag var det dessutom barn som skulle sjunga i kyrkan med så det passade ju bra.


             

Av Debora Persson - 17 januari 2010 16:33

Tack för en härlig kväll igår. Visst var vi trötta men vi hade iallafall roligt ändå. :) Massa prat och annat trevligt. Chips, morötter, gurka och massa dip.

Vid hemgång vid 24.00-tiden körde vi och hämtade Alex, Simon och Becca. Sen lämnade vi dom hemma hos sig och sedan lämnade vi av Bina i Asarum innan vi begav oss hem till Sölvesborg.

Av Debora Persson - 16 januari 2010 15:44

Ha en trevlig lördag för det kommer vi ha!


Nu drar vi till Sölvesborg och sen till Karlshamn..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards