♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Dop

Av Debora Persson - 25 januari 2010 20:36

Blev inget bak idag alls. Maximilian ville umgås med sin mamma extra mycket idag, vilket betyder att jag har burit honom på armen hela dagen i stort sett. Inget sittande eller liggande här inte.

Han somnade en gång, och då skulle jag ta tillfället i akt och med vila lite. Men så fort jag somnade så vaknade han så får helt enkelt sova i natt:)


Får baka imorgon helt enkelt. Vill ju ha det klart snart. Pratade med mamma och Algot innan. Algot ska ju läsa dikt på dopet men han har inte hittat någon ännu så jag får väl ta och hitta en till honom så vi har det klart och fixat.

Är inte lång tid kvar så gäller att ha koll på läget.

Dopklänningen han ska ha är den jag hade nör jag döptes. många barn som ha haft den. Min mamma var den första som hade den och hennes syskon. Och alla barnen där till och kusiner hit och dit.

Kul att Maximilian med ska ha den då. Den är ändå 40 år gammal

( okej, 42. Kan inte riktigt smälta att min mamma passerat 40, haha)


Nej, inget vettigt skrivet, men fördrev tiden lite iaf. Nu blir det att byta kläder för nu är båda jag och maxontaxon helt nerspydda. Sen ska vi åka till affären när mannen kommer hem om 20.

Av Debora Persson - 25 januari 2010 11:30

Tror jag har lyckats spara mina bilder!

Förde över bilderna till en annan hårddisk medans datorn stängde av sig efter ett par minuter hela tiden. Men tror jag fick med mig alla.

Så nu, om datorn har bestämt sig för att ta sitt livkan han få göra det nu när jag har mina bilder.


Så typiskt med, för vi har tänkt så länge att iaf bränna över alla bilder på skivor OM det skulle hända något skit med datorn. Men vi har aldrig gjort det.... Så är det alltid när "man tänker att man ska men inte nu.."


Ikväll ska vi bränna ner allt på skivor! "Inget jag ska bara.."


I övrigt så har vi inget bestämt idag. Det kommer en snubbe ikväll och ska kolla på hyllan vi ska sälja, förhoppningsvis vill han ha den. Vi har inte plats med den. Den står bara där och samlar på sig en massa skräp.


Baka lite med vore en bra idé med. Vill gärna ha det gjort nu känner jag. Nu har jag bakat så mycket att jag börjar trötta ganska rejält. Så tråkigt at baka samma saker hela tiden.



Av Debora Persson - 25 januari 2010 09:37

Min dator är kaputt.

Den går att starta men det är bara svart.

Nu sitter jag vid mannens gamla stationära låda. Inte van alls att sitta vid en sådanhär. Med tangentbord och mus.

Jag hoppas för min dators skull att den vill starta igen snarast eftersom ALLA bilder ligger där. Dom finns inte sparade annanstans. För datorns skull vore det de bästa att starta igen för annars åker han ut med skärmen före. Från fönstret på tredje våningen, rätt ner på asfalten.

Fanskap.


Av Debora Persson - 24 januari 2010 19:30

Mamma kom och hämtade bullarna och muffinsen innan och lämnade dessutom min födelsedagspresent från mormor och morfar. Dessutom projektet jag fick för mig att börja på när jag var gravid. Tänkte jag skulle vara duktig och göra något fint till min gullunge, men tröttnade dock efter ett tag så lämnade projektet till mormor som fick göra klart den.

Men visst fanken är jag duktig!

Jag gjorde faktiskt det mesta själv!

Mormor sydde lite på slutet och alla de där raka stygnen som jag inte vet alls hur man gör!

Att sätta ihop ramen och visarna gjorde jag nu ikväll, och det var ett jäkla jobb vill jag lova.

Vill även lova att det var sista gången jag gjorde något sånt här!

Tur man har mormor för hon har även sytt en doptavla till Maximilian med Nalle Puh där med så den får hänga brevid.. :)


Nu blir det "vad blir det för mat" och ett glas vitt.


 

Av Debora Persson - 24 januari 2010 16:30

Räknade nyss på hur många rosenbröd jag bakat.

Det blev 113 stycken hittills.

Det är bra för då är jag snart klar med dom.

Håller på med en runda till nu och förhoppningsvis hinner jag med en till innan mamma kommer.

Sedan är det "bara" en herrans massa muffins kvar:)

GUD vad jag är Duktig!!  


 

Av Debora Persson - 24 januari 2010 10:15

God Morgon.

Resten av kvällen igår tillbringade vi med att spela yatzy. Låter inte riktigt klokt egentligen. Men det var roligt. Börjar gå utför nu...

Efter att Oskar sedan åkte så blev det en omgång Prison Break.


Idag ska jag baka. Det hann jag inte med igår så idag kommer det bli massor! Mamma kommer i eftermiddag och hämtar allt så får se hur mycket jag hinner med.


För övrigt så ringde pappa nyss, svärmor ville ha katten så snart flyttar Elsa. Skönt att hon hamnar på ett ställe där man vet vart hon är.

Skönt för Maximilian med att kunna andas ordentligt igen. Att slippa vara helt täppt i näsan och allt vad han blir.

Tråkigt för oss att inte ha katt längre. Vi har ju ändå haft det i 3 år..?

Man är van vid att ha dom här bara. Kommer bli tomt utan katt, men hellre det så Maxontaxon mår bra:)



Av Debora Persson - 23 januari 2010 23:54

Lycka är just nu att vi eventuellt har hittat ett nytt hem till Elsa!


 

Av Debora Persson - 23 januari 2010 21:39

Nyss hemma från filmen. Den var helt okej bra. Men 2 timmar och 4 minuter var lite för länge tycker jag. Den hade lika gärna kunnat vara 1.40 istället. Mycket stunder som det inte hände något så blev lite långtråkigt ibland.

Men det var sevärd. Bra helt enkelt. Inte dålig men inte heller jättebra.

Hämtade vår son med. Han hade varit jätteduktig hos moster. Och glad blev han när jag kom och hämtade honom.

Nu blir det film eller spel. Ingen aning ännu. Spel blir det nog.

Och pussas med min son givetvis!


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards