♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 2 januari 2010 15:49

Nu har jag packat klart Maximilians väska. Tänk att jag ska lämna bort honom idag! Jag kommer inte få se honom förrän i morgon!:(

Men i vilket fall så kommer jag förhoppningsvis inte tänka på det så mycket ikväll. Vi kommer ha roligt för det :) Så fort jag vaknar i morgon kommer jag ringa mamma och be henne komma med det samma:)

Strax in i duschen och göra oss klara för Negern och Danne kommer väl om en timma cirkus, då blir det Rappa Kalja främ tills vi ska bege oss till Greken och möta upp de andra!

Av Debora Persson - 2 januari 2010 09:42

Idag kan jag säga


Grattis till mig själv!


Idag är jag fyllda 22 år.


 


Dagen kommer bli som så att jag ska sätta igång och fixa det sista. Dennis ska ut och gå med Maximilian eftersom han är världens snorigaste eftersom han inte tåler katterna. Sen bär det av in till stan. Sen kommer mamma. Hon ska hämta mitt lilla Gull. Hur ska jag klara mig utan honom på min födelsedag??

Men jag behöver detta.

Iallafall så kommer folket senare med, middag uppe på Greken innan vi sätter igång.


Av Debora Persson - 1 januari 2010 20:15

Nu har jag fått hem min lilla pojke igen:)

Vi har fått otroligt mycket gjort här hemma medans han har varit hos farmor och farfar. Vi har visserligen en hel del kvar men det tar vi på nolltid nu ikväll:)

Idag tvättar vi soffklädslen. Får se hur det blir med den. Det står på lappen att man inte får tvätta kläderna. Det enda man får göra är att stryka den, varför man nu ska göra de..? Men mamma har tvättat den tidigare så vi chansar. Den soffan säljs ju inte längre på Ikea så ska man ha ny klädsel till soffan nu finns det ett företag som gör kläder till just denna soffa.

4000 spänn kostar en klädsel! Kan man ju nästan lika gärna köpa en helt ny soffa för den summan. Men å andra sidan kommer jag inte göra mig av med denna soffan i första taget för jag älskar denna soffan.


Nu ska jag iallafall fortsätta att plocka i ordning här nu, får passa på nu för Maximilian sover fortfarande, och sen blir det kvällsmys:)

Av Debora Persson - 1 januari 2010 11:46

Nu är det äntligen nytt år. Började tröttna på det förra..:)

Detta året kommer bli mycket bättre känner jag på mig.

Även fast 2009 blev mycket bättre än vad jag någonsin kunde tro!

2010 blir då ännu bättre.


  • Vi ska få ordning på Maximilians lilla mage.
  • Komma till ro och få in lite rutin i livet.
  • Börja jobba och plugga.
  • Vi ska åka på en välbehövd semester till Turkiet.
  • Jag ska bli av med de förbaskade 9 kg som sitter som sten som inte var där innan ja blev gravid.

Nu ska jag strax sätta igång och städa. Dennis kommer snart hem med. Det är så mycket vi ska göra. Imorgon fyller jag ju 22 och då kommer först mamma och de andra. Hon tar med sig Maxontaxon hem (och jag som tycker det är jobbigt att lämna bort honom ett par timmar idag...) Där ska han sova över med. Senare kommer det hit folk för lite fest.

Av Debora Persson - 1 januari 2010 11:31

De sista timmarna igår var helt ok. När raketerna skulle sätta igång tog vi på oss och gick ut. Barnvagnen var i bilen så Maximilian passade på att se på raketerna. Det tyckte han om, för det var så mycket färger att se på.

När han la sig i vagnen somnade han direkt.

Men vaknade lika snabbt igen när vi tog ut honom ur vagnen och gick upp igen.

Tittade lite på tv innan Oskar stack hem och sen slockande vi alla tre direkt.

Vaknade 7 för Maxontaxon ville ha frukost. Vaknade 8 igen men då gick han och pappa och la sig på soffan och så sov vi två timmar till.


Nu har jag precis pussat hejdå på min son som ska hem till sin farmor och farfar. Vi ska städa hela dagen jag och Dennis. Det behövs. Vi har ju inte ens fått helt i ordning sen vi flyttade in. Tavlor, hyllor och annat ska upp. Saker ner i källaren och massa annat. Tvätta ska vi med göra.

Men det är jäkligt jobbigt att lämna bort min lilla Maxon. Är ju så van vid att ha honom i min närhet hela tiden. Men det kommer gå bra:) Och jag behöver lämna bort honom för att få lite annan tid att inte tänka på att passa honom hela tiden.



                            




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards