♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 5 januari 2010 09:55

Min fina fina unge.     




 

Av Debora Persson - 4 januari 2010 23:28

1. Tre namn jag lyssnar till:
Debbie, Debora, Debban

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jag är envis, det brukar jag vinna på
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: 

Jag har ett jäkla humör och jag hatar att vänta på allt och alla.

4. Detta är jag rädd för:

Jag skrämmer ofta upp mig själv ja..

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Coca Cola räcker fint det. Och min son givetvis.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

 Spara pengar  sjunga

7. Detta tycker jag om att göra: 
Vara med nära och kära. Och ligga på soffan och lata mig

8. Detta vill jag göra just nu:

Lägga mig under mitt tjocka duntäcke och sova!

9. Bästa känslan:
Lycka

10. Värsta känslan:

När allt går åt skogen och man vill bara försvinna

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har: 
Humor är bra. Men han kan inte vara lika envis som jag

12. Är jag kär just nu?

Jag har ju mannnen

13. Jag vill gifta mig…
När jag är 40+ så kanske kanske..

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:

Spendera hur mycket pengar jag bara ville, hoppa bungy jump och att ha fått se hela världen

15. Min käraste ägodel:
Min son

16. Något jag vill ha i present:

Just nu är pengar det enda jag behöver...

17. Detta har jag på mig just nu:

Mjukis och linne

18. Favoritkläder: 
mjukisar givetvis

19. Favoritdjur:

Katt

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
det mesta förutom sån där gangsterrap och hiphop

21. Favoritlåt just nu:

Vet inte

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Har aldrig gillat skolan...

23. Stjärntecken:

Stenbock

24. En bok jag älskar:
Vet inte

25. En film jag älskar

Tomten är far tilla alla barnen kan jag se 1000 ggr utan att tröttna, men jag skulle inte kunna säga att jag älskar den...

26. TV-program jag gillar: 

Program där tragiska människor ska hitta kärleken i tv där man kan sitta och skratta åt dom och även skämmas för dom..
27. Favoritdoft: 

 
min bebis

28. Detta äter jag gärna:

Just nu blev jag jävligt sugen på potatis! Men annars äter jag gärna kyckling och tacos

29. Dricker helst: 
Cola

30. Favoritgodis:
Choklad, sen jag var gravid har jag blivit helt tork på choklad. Gräddnougat!

31. Hit vill jag gärna åka på semester: 
Vi ska till Turkiet i sommar så det blir perfekt!

32. Färg på mina ögon:

blå

33. Min längd: 
Vet inte ärligt talat

34. Jag tror på: 
Litar inte på någon eller något.

35. Jag spelar:

ingenting

36. Person jag beundrar:

 
37. Så här bor jag: 

Lägenhet, en trea med mannen och Maximilian. 

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Ett par stycken finns alltid...

40. Det här gör mig avtänd: 
Fötter. Andras fötter. Oavsett hur fina de är så äcklas jag av dom. Men bebisfötter gå an. De är rena på något vis..

41. Favoritfärg: 
Svart

42. Favoritcitat: 
Om jag skulle göra ingenting och sedan vila efteråt.

43. En hemlighet jag vet:
Skriver jag det så är det ingen hemlighet längre..

44. Bästa present jag fått: 
Ah, det måste helt klart vara Maximilian.

45. Senast köpta skiva: 
Någon i Ullared i somras..

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: 
Just nu inget känns det som

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: 

Mycket just nu.

48. Udda förmåga/egenskap: 
 

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: 
En fågel. Eller nej jag hatar fåglar. Jo en fågel iallafall..

50. Vad lyssnar du på just nu? 
Prison Break på tvn.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? 
Varit i Mörrum och lämnat bort min katt. Och hälsat på mamma.

52. Var är dina föräldra födda ? 
Karlskrona.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn? 
Det lämnar jag åt mannen, jag kan inte sånt..

54. Vilken är din favoritrestaurang? 
Jag gillade Greken vi var på häromdagen..

55. När badade du i en pool senast?

Egypten för två år sedan..?

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Har jag säkert..

57. Hur många barn vill du ha? 
Jag har insett att jag egentligen älskade( jag saknar magen redan!) att vara gravid trots ryggvärken så lätt att det kan bli många!

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? 
Var inte den frågan längre upp..?

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? 
Nej, när är det??

60. Vad har du för TV-kanaler? 
Många..

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja, Sarahs trampemoppe var klart bäst.

62. Har du busringt någon gång? 
Ja 

63. Har du fått felparkeringsböter? 
Inte ens med cykel..

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
 
Lätt att jag skulle om jag fick chansen!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? 
Egypten? Jag vet inte vilket land som ligger längst bort av alla jag varit i

66. Har du en egen trädgård? 
Nej 

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? 
Vet inte

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej

69. Badkar eller duschkabin? 
Kabin helst, men när man har det så saknar man badkar och tvärtom..

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Vet inte..

71. Favoritpizza? 
Hawaii

72. Chips eller popcorn? 
chips  

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Läppstift är för tanter

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
nej 

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
haha hoho Nej 

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? 
Mannen, Danne, Negern, Fia, Frida, Möller, Johan och vi åt på den grekiska.

78. Favoritchoklad?
Gräddnougat

79. När röstade du senast?

Förra valet, men vet inte vad vi röstade på eller för vad..?

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Vet inte.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Nej, och jag är jävligt dålig förlorare.

82. Är du bra på matlagning? 
 
Nej.

83. Klarar du att tanka själv?
Man behöver inte tanka en cykel..

84. Har du beställt något från något shoppingprogram som går på reklamTV-kanalerna? 
Nixpix

85. Pepsi eller Coca Cola? 
Cola 

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? 
Ja  

87. Vad var det senaste du handlade? 

Mat 

88. Har du kräkts offentligt?

Ja 

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?

Både och helst...

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Må så hända.

91. Har du ringt något betalnummer?
Nej, det tror jag inte. eller?

92. Kan man vara vän med sitt ex? 
Nja 

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? 
hm.. Fanny för lite mer än ett år sedan

94. Hade du mycket hår som liten bebis?

Kommer jag inte ihåg..

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Hej det är Debbie. Det lurar många.

96. Vad har du i din väska? 

Böjor, extra kläder, spydukar, plånbok och våtservetter.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? 
Pussar på mina bästa.

98. Vad är du tacksam för idag? 

att jag fick lilleman 

99. Var hittade du den här listan?

vet inte?

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:

Äh, det var ändå jobbigt. Tog sån jäkla tid men gör det den som vill

Av Debora Persson - 4 januari 2010 23:17

Ikväll körde vi bort Gösta till Mörrum så nu har vi bara Elsa kvar. Hon ska dock flytta hem till Karin sen när det är dags för Sally att få nytt hem. Det blir rörigt men det är ju  inget vi hade planerat att det skulle bli såhär :(

På vägen hem från Mörrum stannade vi inom hos mamma så hon fick pussa på sitt barnbarn medans vi krängde mat.

Blev lite snack om dopet så med. Den 17e ska vi träffa prällen hemma hos mamma. Tur dom känner honom så blir det inte så stelt och jobbigt. Dopklänningen är med fixad. Den som alla vi barn hade när vi döptes.

Jag tyckte det skulle vara roligare om han kom in med sin lilla svarta frack istället men det tyckte givetvis inte mamma.

Vid 22 var det dags att åka hem så nu något avsnitt av Prison Break innan läggdags!



Förresten så fick vi hem vår filmkamera idag. Funkar alldeles utmärkt och den får till och med plats i fickan. Liten som en mobiltelefon.


 


Av Debora Persson - 4 januari 2010 13:49

Nu snöar det igen. Och det lägger sig. Jag hade gärna slupppit snön nu. Det var okej på julafton för då ska det vara snö men sen räcker det. Nu går det bra med sommar tack.

Fick just hem korten jag beställt som ska vara på dopinbjudan så nu kan jag sätta mig och skriva för fullt om det inte hade varit för mamma inte svarar i telefonen. Jag vet ju inte vad jag ska skriva riktigt:s

Resten av dagen kommer bara bli en slappedag. Vi ska ut och åka en sväng sen så vi kommer ut lite. Och om det löser sig med katterna så kör vi den ena till Mörrum redan ikväll.

Annars kommer jag nog städa lite (ja, jag städar varje dag. men inte igår och efter lördagens fest finns det lite att plocka med)


Förresten så ringde vi sjukhuset innan, men får vänta till imorrn då läkaren som ska titta på honom ska ringa oss för det är väl han som skriver ut recepten då. Så upp klockan 8.15 för då ringer han och så är det bara att hoppas vi kan få maten lite billigare.


Nu ska jag ringa och jaga mamma igen så jag kan få iväg de förbaskade korten


    

Av Debora Persson - 4 januari 2010 10:12

God morgon.

Mamma ringde och väckte mig 9.00 idag. Karlsson har fixat dopet nu. Hans telefon hade gått sänder så han hade inte mitt nummer så jag fick ringa honom. Nu är iallafall dopet bokat. Lokal bokad. Och prästens hembesök bokat. Blir inget hembesök här utan hemma hos mamma.Nu kan vi skicka ut inbjudningarna äntligen.


Idag ska jag även ringa barnmottagningen och se om vi inte redan nu kan få recept på Maximilians mat eftersom vi kommer inte ha råd att köpa den maten fram till den 20e.


Idag ska vi även se om vi kan hitta nytt hem för våra små katter. Maximilian har redan nu i morse haft sjukt många nysattacker och han kan inte andas genom näsan för så täppt är han.

Vill inte göra mig av med dom men vi måste helt enkelt om Maxontaxon ska må bra. Han klarar inte av katterna.

Vi vill ju placera dom på ställen där vi vet att de kommer ha det bra. Alltså hos folk som vi vet om. Vi tänker inte annonsera ut dom för då vet man aldrig var de kommer hamna. Men jag hoppas på min farfar, att han kanske vill ha en av katterna iallafall:) Men just nu är han i Indien och har det finast.

Av Debora Persson - 3 januari 2010 16:43

Maximilian uppskattade sin julklapp. Dom används redan flitigt!


   

Av Debora Persson - 3 januari 2010 14:15

Här kommer liiite av alla bilder som togs igår. Många av bilderna som togs blev vi alla totalt värdelösa på. Där måste alkoholen tagit över.   

Men dessa bilder blev ändå ok:)

Tack alla för en trevlig kväll igår! ♥



                    

      

    


     


  Maximilian hälsar och tackar för sina


fina julklappar från Fia och Möller.


Tofflorna med skallror är extra roliga


och spännande att titta på!   

Av Debora Persson - 3 januari 2010 12:49

Idag är det tur att vi inte drack mer än vad vi gjorde igår känner jag. Var pigg ett tag i morse, men sen jäkla blev man slö. Kom på varför det är underbart att jag inte druckit på ett år för jag hade glömt hur det kändes dagen efter.

Nu har jag iallafall fått hem min lilla sötnosgullebulle. Nu är jag hel igen.

Förutom kameran jag fick av mamma i födelsedagspresent så fick jag en bok och en film idag. Perfekt för jag kommer bara ligga på soffan resten av dagen i allafall:)


Gårdagen var iallafall väldigt bra. Mycket trevligt. Negern och Danne kom vid 17. Så vi spelade Rappa Kalja men hann inte hela rundan, mamma kom sen och hämtade Maximilian sen kom Fia, Möller, Frida och Johan.

Det bar upp mot Greken och så käkade vi, de flesta åt fetaostfylldkycklingfilé, tzatziki och klyftpotatis. Hur gott som helst.

Kalleponken och Sofie kom med men de hade redan ätit.

Sist men inte minst kom Karin och Khaled med.


Bilder får komma senare för det orkar jag inte lägga upp nu. Nu ska jag pussa på min son och äta frukost.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards