♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 7 januari 2010 11:42

I morse väckte Maximilian mig vid 8tiden. Inte utav att han skrek för han låg faktiskt och pratade och viftade på sina händer som är så roliga att se på.

Gav honom iallafall mat och så somnade vi om en timme till.

Sen har han legat under gymet en stund innan han somnade igen.

Nu efter att ha sovit max en kvart var han på G igen under gymet. Han vill inte missa något den pojken. Vaken hela dagarna och sover hellre på natten för då missar han inget:)

Jag ska ta och äta lite och städa.

Imorgon kommer pappa och Sussi hit på fika för jag fyllt år, men i själva verket kommer dom nog för att hälsa på Maximilian:)

I morgonkväll kommer även Oskar hit och äter tacos med oss.


Förresten har vi nu gett Maximilian sin gamla mat ett par gånger och det verkar faktiskt funka.. Men får se när vi börjar med det helt och hållet igen.. Än så länge är han ju en glad prick:)


Av Debora Persson - 6 januari 2010 23:43

Tossorna Maxontaxon fick är lika roliga att ha på händerna!

 


Hemma hos mormor i förrgår. Snacka om att vara trött?! Och med ena tossan på handen:)

 

Ibland måste man lura Gullebullen, han har pyamas på sig men trodde han skulle få åka bil så då blev han tyst och jag kunde gå och duscha:)  

Mitt hjärta smälter när han är så här glad!

 

Innan vi åkte på kalas idag så var han JÄTTEGLAD.       

Av Debora Persson - 6 januari 2010 23:29

Dagen blev stressig trots vi inte gjorde någonting i stort sett.

Vid 13.30 skulle vi åka till Maxi och handla. Mamma ringde och var i Kristianstad och sa att hon skulle köpa en sak till Maximilian men hittade ingen så hon sa att vi skulle se om vi hittade den själva och sen att hon betalade. Hon hade typiskt nog precis lämnat Maxi. Först åkte vi till skoaffären för att Dennis skulle ha skor som inte läcker in en massa snö och blask. Där såg jag mammas bil och blev helt till mig. ( varför vet jag inte) Hon och Karin var inne i skoaffären och skulle ha skor till Algot. Men där inne fanns inte några skor kvar alls! Blev vidare till nästa affär där både Dennis och mamma hittade skor.

Sen Maxi och handlade innan vi fick bråttom hem för att lämna sakerna och hämta andra saker. Fick tom springa upp själv för vi inte skulle bli sena. Killarna satt kvar i bilen och väntade.

När jag väl kommit ner och vi bärjat åka så har jag som vanligt glömt en sak. Karins nyckel. Vi skulle ju släppa in Sally innan vi åkte. Så tillbaka igen, springa upp för alla trappor och springa ner igen.

Hon K fanns det ingen katt som ville in så vidare mot Mörrum.

Där var det kalas. Jag hade mobbat K (som ÄLSKAR) smörgårstårta att vi skulle äta det och inte hon. Men jag åt kycklingpaj för jag älskar inte smörgårstårta. Men pajen den var god den med.

Efter kalaset bar det av till Negern och lämna lite. Sen till Danne och lämna, sen till Fia och Möller en snabbis och sist åkte vi hem til Oskar och gav Maximilian mat och tittade på Oskars kök som dom håller på att renovera.

När vi kom till K igen så visslade jag och fick genast svar av en katt som stog och väntade på oss. Hon sprang och skrek samtidigt av lycka. Hoppade mot mig. Kela lite och sedan var hon jättehungrig och skulle äta. Själv var jag tvungen att gå för jag hade en bebis som skrek i baksätet och mannen satt och tutade för att stressa mig ännu mer.


Nu är vi hemma och ska strax gå och lägga oss fär vi är sjukt trötta alla tre.

Av Debora Persson - 6 januari 2010 12:56

Idag var vi uppe 9.30 Det behövdes sova så länge idag.Hade nog kunnat sova mycket längre men jag hade två pojkar som satt i soffan och skrek på mig att jag skulle stiga upp.

Idag har jag dessutom gjort klart alla inbjudningarna så några ska skickas och resten kan vi dela ut när vi träffar folket. Slipper tänka mer på att man måste få dom klara nu så snabbt som möjligt.

Jag och Maximilian har även hunnit med att ta ett bad idag. Han av någon älskar att bada! Han låg och sprattlade med både armar och ben och arbetade för fullt.

Mitt upp i allt detta fick vi för oss att vi skulle filma honom men när vi väl satte igång kameran så stannade han upp i allt sprattel och bara låg stilla och tittade in i kameran.

Så tråkigt. Tog ett tag innan han kom igång igen men det var iallafall mycket roligare att titta i kameran.

Nu äter han lunch medans han håller på att somna. Man blir trött av att bada!

Om en stund ska vi till affären och handla lite, sen vid 16 drar vi oss till Mörrum för kalas!


 


(Bilden är gammal)

Av Debora Persson - 6 januari 2010 10:16

Matvanor:

Bästa maträtt? Tacos och kyckling
Bästa dryck? Cola

Hat dryck och maträtt? Jag är kräsen så allt som ser konstigt ut och luktar konstigt.

Bästa alkoholdryck? Det blir oftast vitt vin

Använder du smör på smörgåsen? ja, och det är viktigt att det är ett jämt lager ända ut i kanterna.:)
Smågodis eller färdiga påsar Beror

Favoritglass? Beror
 

Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? För mycket antagligen

Har du mer skor än kläder? Nej

Favoritplagg? Beror men skänast är det ju att gå i mjukis

Hatplagg? Hm, inget som äger hemma iallafall

 

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Mammaledig, annars jobbar jag på donken!

Vad vill du bli? Vet inte, antagligen förskolelärare eller något sådant..

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja, fast ibland går det mig på nerverna

Är lönen viktigast? Den är väldigt viktig, tänk den dagen jag började jobba för många år sedan tjänade jag typ 56 i timmen eller något. haha

 

Boende:

Lägenhet eller hus? Lägehet

Framtidsplaner med boende? Hus
Litet eller jättestort? Drömboende? Lagom stort.
Landet eller mitt i stan? Landet

Mysigt eller sterilt? Mysigt

 

Lite allt möjligt:

Har du barn? Är otrohet okej? Jag har barn. Inte okej.

Älskar du någon? Ja

Betyder familjen mycket för dig? Är du lojal? Ja det gör den

Tycker du om att dricka dig full? haha det är ingen man strävar efter varje kväll.

Hemmafest eller krogen? Hemma

Av Debora Persson - 5 januari 2010 21:39

Karin och Khaled kom hit en sväng innan och hämtade lite saker och sånt innan dom skulle dra vidare. De skulle festa ikväll, som alla andra tycks göra. Varför festar alla idag för? Är väl en helt vanlig tisdag??

Sen somnade Maximilian en timme och under tiden så fortsatte jag skriva på inbjudningskorten till dopet. Skriver 26 stycken och det är rätt så jobbigt eftersom man får skrivkramp efter två kort. På ett sätt ångrar jag att jag inte skrev dom på datorn, men det är inte lika roligt. Jag gillar ju att skriva.

Nu har mannen kommit hem. Tåget var som vanligt sent så han missade sin buss och fick vänta över 20 minuter på nästa.

Han gör köttfärssås nu och jag sitter med en sovande bebis på vänsterarmen.

Ikväll blir det ett par avsnitt till av prison break, har ingen tid att passa imorrn eftersom mannen är ledig.

Av Debora Persson - 5 januari 2010 16:42

Pratade med läkaren innan. Han sa att eftersom Maximilian blivit bättre av Nutramigen så ska vi börja med den gamla vanliga maten igen. Många barn blir bättre av bara bytet på maten för ett tag och sen är dom helt enkelt bra. Blir han inte bättre av det så fortsätter man med nutramigen igen och då kommer vi få det på recept.

Så nu är det bara att hoppas på att det fortsätter vara bra i hans lilla mage nu då så slipper vi nutramigenen mer.

Så ikväll får han sempers igen.


 

Nu ligger Maximilian under gymet så jag ska passa på att fixa lite som måste bli gjort.

Av Debora Persson - 5 januari 2010 10:20

Läkaren ringde i morse precis som dom sa. han ställde en massa frågor( jobbigt det blir när vi kommer dit sen och får samma frågor men jag säger olika svar..) Sen skulle han kolla upp något, antagligen om han kunde skriva ut recept till oss och sen skulle han ringa tillbaka.

Han har fortfarande inte ringt och vi måste SNART ha ny mat. Han kan äta en liten portion till.

Ringer han inte snart får vi gå och köpa maten för 200 igen. Snöar massor ute så har ingen lust att asa ut Maximilian nu. Men han måste ju som sagt ha mat min lilla gullebulle...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards