♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2009

BVC

Av Debora Persson - 9 november 2009 12:29

Idag var jag och Maximilian på BVC.

Gick skitbra och dom var trevliga. Trevligare än i Bunkeflo där bvc och vårdcentral, mest vårdcentral endast består av ett gäng surkärringar.

Nu fick vi en yngre, väldigt bastant och trevlig kvinna.

Dom hade öppna förskolan där med i samma byggnad. Trevligt folk där inne med för dom kom ut och pratade med mig och ville jag skulle komma in direkt. Jag sa att jag hade bråttom hem för att slippa. Frågan är om jag någonsin kommer gå dit?

Det var typ 2 mammor, 35+ där inne med sina barn och dom pratade om Ullared. Jag får nog roligare att sitta hemma och prata med mig själv om det skulle vara så..


Men men.. För ca två veckor sedan så vägde Maximilian 4770g och idag vägde han 5150 g.

Sist var han 56.5 cm lång och idag var han 57 cm lång.

Huvudet har växt 0.5 cm sen sist med så växt har han men inte mycket.


Nästa vecka ska vi dit med och då blir det läkarkontroll på lilleman.


 

Av Debora Persson - 8 november 2009 20:52

Hemkommen från Karlskrona för en stund sedan. Blev verkligen en heldag detta med resor hit och dit med.

På väg till Karlskrona var tåget försenat en halvtimme! Dom hade ingen chaufför som kunde köra tåget.

Tillslut kom vi iallafall fram och hemma hos pappa var farfar och Sonja med.

Bjöds på middag och fika och jag hade barnvakt under hela besöket i stort sett:)

Men det var en mycket trevlig dag detta!


Nu ska vi snart äta middag och Maximilian ska ge present till sin pappa på Farsdag.


BILDER FRÅN BESÖKET HOS PAPPA.


                    


VÅR FINA SON I MORSE


           




SALLY VISAR VEM SOM BESTÄMMER


 


Av Debora Persson - 8 november 2009 07:46

Idag ska vi (jag, Maximilian och lillsyster) åka hem till min fader och hälsa på honom eftersom det är Fars Dag idag!


Vi ska åka tåg dit så får se hur det kommer sluta.. Kommer bli bökigt, vi har oss själva, barnvagn och bilbarnstol att hålla reda på, på både buss och tåg!


Så har varit uppe en timme nu och jag är sjukt trött.

Till och med Maximilian är trött eftersom han ligger och halvsover i babysittern.

Det händer aldrig.

Men fick stiga upp så tidigt så jag kunde duscha medans mannen fortfarande var hemma.

Och så var det väl lika bra att vi kom upp med, jag och Maximilian brukar annars ligga kvar till 9-10 på mornarna.

Göra mig i ordning nu och sen ringa och väcka lillasyster så hon kommer upp idag med.


 



Av Debora Persson - 7 november 2009 16:28


MAXIMILIAN

Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2008: 74
Antal män med namnet i Sverige: 2499
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0
Namnsdag: 1 Februari

Maximilian betyder "Den störste" och är från början ett tysk-romerskt kejsarnamn.
En kortform är Max.
Namnet är mycket ovanligt bland äldre män, det finns ungefär 100 män över 30 år som bär det.
På 1990-talet ökade dock namnet i popularitet och det tillhör numera de 100 vanligaste mansnamnen.

 
 
    
    
    
    
    
    
    
    
    

Av Debora Persson - 7 november 2009 15:41

I natt fick vi inte sova före 01.30 eftersom Lilleman hellre ville skrika och inget annat. När väl Lilleman blev tyst började katterna yla. Men efter 01.30 någongång fick vi sova. Mannen som skulle upp klockan 06.00 och jobba var inte glad. Jag och Lilleman fick iallafall sovmorgon.


Egentligen skulle mamma kommit idag och haft med sig lilla Viktor som jag skulle passa medans mamma skulle handla present åt Algot som han skulle ge sin fader på farsdag.

Men det blev ändrade planer och hon kom inte itll Kristianstad. Hon fick istället besök hemma så istället kommer hon och hälsar på mig på torsdag när jag ska ta SPRUTA så kan hon ha hand om Lilleman då.

Lillasyster håller på att skrämma upp mig ännu mer genom att hota med att jag kanske kommer bara kunna gå baklänges och allt vad folk få för krämpor efter sprutan!


Lillasyster kom hem efter att ha skrivigt tenta idag och hon fick med mig till stan.

Funderade på om jag skulle ta tåget till mamma sen istället men ångrade mig sen.

Ska åka så mycket tåg imorgon så får spara mig tills dess.

Blev en snabbis in till donken innan vi åkte hem för att ha något snabbt och då insåg jag lite smått att jag faktiskt saknar mitt jobb.

Ville bara gå in lyfta pommes som hade pipit en bra stund fast ingen tog den. Är som vanligt, aldrig någon som hör pommes pipa.


Karin som var glad för hon köpt en ny mobil pratade med mamma när vi steg på bussen och det roliga var då att det var en surgubbe till chaffis som sa till Karin att det här var en buss och ingen telefonkiosk!

Sjukt kul.

Sen var han sur och öppnade inte öfr mig där bak så jag kunde gå på med barnvagnen utan jag fick hoppa på med vagnen och trängas där framme!

Trevligt folk det finns här i Kristianstad!




Av Debora Persson - 6 november 2009 20:14

Vaktmästarn kom innan.

Flera timmar försent och han hade tydligen glömt bort tiden sa han.

Dryg jäkel.

Vi var redan stressade och när han väl kommit hit så blev vi knappt av med honom!

Han pratade och pratade.

Var som lillasyster sa om honom, dryg och lite konstig.

Hade ticks för sig och visste inte särskillt  mycket och skyllde på att han bara haft detta området någon månad.

Tillslut försvann han iallafall och jag kunde baka. Blev Limekladdkaka.


Besöket var trevligt och vi fick en jättefin tavla som Nisse målat till oss, den ska sitta på väggen i vardagsrummet tillsammans med den andra tavlan vi fått som han målat till oss tidigare.

Maximilian fick present han med. Fina kläder! :)

Tyvärr var han rätt tjurig idag! :/



En liten tupplur under babygymet innan besök!


 


Av Debora Persson - 6 november 2009 12:01

Idag fick jag hem papper om Svininfluensan.

Tur får jag vaccinera mig här i Kristianstad, mannen fick hem papper och han ska tydligen göra det i Limhamn.

Det får han ju ändra på.

Jag ska vaccinera mig på torsdag.

Jag kommer skita på mig för jag är så nervös.

Hatar sprutor och kommer nog börja gråta eller svimma nått såntdär.

Men mamma sa: klarar du föda barn klarar du av en sprutai armen!

Jojo vi får väl se.. känns faktiskt som om man borde klara av det mesta efter det! :)



Nästa vecka har vi då fullt upp med att springa på olika vårdcentraler.

Måndag ska Lilleman till BVC, Onsdag är det min tur att springa till BM och Torsdag blir det då spruta.

Vaktmästaren som skulle kommit 9.30 har nog dissat sina nya hyresgäster för han har fortfarande inte kommit!



 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards