♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2009

Av Debora Persson - 12 november 2009 17:24

Nu är man vaccinerad med. Lillasyster kom hit innan och käkade med mig och sedan gjorde jag mig klar. Kändes som om jag skulle gå och avrättas!

Drog ut på tiden medans lillasyster började bli irriterad på mig. När vi väl kom ner så var jag tvungen att kontrollera att man bara behöver ta EN spruta och inte två för då hade jag börjat gråta.

Men tanten sa att det räcker nog med en bara.


Inte nog med det så var hon tvungen att möblera om hela rummet bara för att jag ville ligga ner och få sprutan för annars skulle jag svimma sa jag.


Nu är jag iallafall hemma och jag lever fortfarande. Hoppas jag inte får någon feber eller något annat för det har jag absolut inte tid med. Mycket som ska göras de kommande dagarna.

Det känns iallafall i min arm och kommer väl antagligen bli mycket värre.


Men nu har jag iallafall gjort det :)


Av Debora Persson - 12 november 2009 09:57

Idag ska jag ta sprutan!

Jag vågar inte. Hatar sprutor! Men jag måste måste måste! Jag vill ju. Gör det mest för jag inte ska kunna smitta Maximilian med några griar.

Hade jag inte haft honom hade jag skitit i det för jag är så rädd för sprutor så jag kommer skita på mig!

Får hoppas det inte är mycket folk där nere när jag kommer ner för jag kommer börja gråta.

Egentligen skulle mamma komma hit i eftermiddag och ha Maximilian medans jag sprutade mig och jag hade garanterat tvingat henne följa med ner men nu är hon sjuk så hon kommer inte.

Det betyder att Lillasyster fått dra det kortaste strået.

Hon som absolut INTE ska ta sprutan och har varnat mig för vilka åkommor och krämpor folk har fått av vaccinet kommer få följa med mig ner till vårdcentralen och hålla mig i handen!

Hon hatar med sprutor och då blir vi två som svimmar?

Men det här ska nog gå bra!


 

Av Debora Persson - 11 november 2009 22:51

När fick du reda på att du var gravid?
22 januari 2009
Blev det en chock?
Nej.
Hur gammal var du då?
21
Hade du mycket halsbränna?
Ja det hade jag dygnet runt. Inte mysigt alls!
Spydde du mycket?
Absolut ingenting.
Hade du mycket foglossning?
Hade förbannat ont överallt. Min rygg tog så mycket stryk. I slutet kunde jag vaken sitta, ligga eller stå pga ryggvärken.
Ditt sf-mått som störst?
33?
Har du fått bristningar?
Nej som tur var fick jag inte det och det är jag mycket glad över!
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Kände på redan från början faktiskt att det var en liten kille i magen!
Vad hoppades du på?
En frisk och välskapt Maximilian så klart, och det fick jag med:)
Gick du över tiden?
Nej!
Födde du för tidigt?
Jepp, 8 Dagar tidigare ville han komma ut. Det är vi glada över.
Hur var förlossningen?
Det gick snabbt, från att första värken kom till att han var ute tog det 5 timmar och en kvart så ärligt talat  kunde det väl inte gått bättre skulle jag tro! Jag trodde jag skulle få ligga inne och ha ett 24-timmarspass på förlossningen, men där blev det bara ca 1 ½ timme innan han var ute!
Blev du sydd?
Usch ja, lite grann bara.
Dragen med sugklocka?
Nej fy fan.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
4 stycken. Jag, mannen, sjuksköterska och barnmorskan.
Hade du någon nära med dig?
Mannen såklart.
Vilket sjukhus födde du på?
KvinnoKliniken Mas i Malmö
Hur stor var bebisen?
3490 g och 50 cm lång
Vad fick den heta?
Karl Rickard David Maximilian Sunesson
Var allting värt det?
Ja verkligen!
Vill du ha fler barn?
Absolut!

Av Debora Persson - 11 november 2009 16:00

Då har Fia åkt hem nu alla redan, Hon skulle på gympa sen så var tvungen att åka hemåt. Men några timmar fick vi ju.

Vid 13 skulle jag på efterkontroll så Fia hade hand om en skrikande bebis så länge:)

Men efterkontrollen gick bättre än jag förväntat mig faktiskt. Var inte så hemskt som jag trodde. Man pratade först om hur allt har varit med och efter förlossningen, preventivmedel, amning och allt det där. Sen kom vi till den där undersökningen som ingen gillar. Visserligen var det ju frivilligt, men lika bra att ha det gjort egentligen och allt var ju bra. Tog typ 2 minuter så var inte så farligt.


Fick dessutom mina journaler från graviditeten och från förlossningen. Är lite kul att ha och läsa.:) Dom papprena har jag väntat på. Trodde ju först jag skulle få dom på förlossningen men när jag inte fick dom där trodde jag inte dom gav ut dom så nu var jag tvungen att fråga efter dom och hon hade gjort kopior till mig:)



Efter kontrollen blev det några rundor i affärerna innan vi begav oss hem igen.

Fia ska ju sy gardiner till Maximilians rum så vi mätte fönster och sen var hon tvungen att åka.


Av Debora Persson - 11 november 2009 09:45

Om en stund kommer Fia och hälsar på oss. Och så ska hon passa Maximilian medans jag går på den förbannade efterkontrollen. Inget jag ser fram emot över huvud taget.

Men att få besök blir desto trevligare!

Sen i eftermiddag kommer min lillasyster och äter middag hos oss. Och så kanske Oskar kommer ikväll med. Fullt ös idag med andra ord.



 


Nu blir det frukost.





Av Debora Persson - 10 november 2009 18:27

Mitt lilla barn sover. Inte undra på, han har ju varit vaken exakt hela dagen och skrikigt  hela tiden så klart han var trött nu.

Har iallafall fått lite gjort här hemma nu.

Jag har till och med kopplat ihop en lampa till Lilleman utan att få el i mig. Tror dock att sladden behöver kortas lite Tungan ute Haha.

Men jag fick ihop det iallafall. Och den fungerar  :D Klippa sladden får någon annan göra.




   




En sovande skönhet.

 





Av Debora Persson - 10 november 2009 13:55

Att Maximilian var så tyst och lugn i morse får jag äta upp nu.

Han låg till och med kvar i sängen i morse hur länge som helst utan att skrika. Låg och mös tills vi steg upp när mannen skulle åka iväg till jobbet.

Sen var han lugn hur länge som helst.

Men när jag skulle börja plocka och fortsätta packa upp här så började han. Han är så förbannat trött pojken men han kan inte sova många minuter innan han börjar skrika igen för han har ont i magen.

Därför har jag inte kunnat gära något vettigt idag mer än att ta hand om mitt lilla barn.

Får bara hoppas lillasyster har förstånd att komma hit sen när hon kommer hem från Sölvesborg så jag kan få lite gjort eftersom resten av veckan kommer jag ha folk hemma så det är bra om vi har lite ordning här hemma:)


Nu ska jag ta mitt lilla hjärta som har hicka för femtioelfte gången idag och lägga mig på soffan med honom och kolla på Prison Break.


Av Debora Persson - 9 november 2009 13:20

Del 3.




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards