♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 28 augusti 2009 20:10

Idag har det inte hänt ett skit. Hade ju ont innan så låg och vilade och när det blev bättre satte jag igång och diska och plocka lite.

Mannen min kom hem vid halv sex och då åkte vi och handlade. Skulle ha skurmopp för den vi har nu är inget vidare. Skulle oxå ha en Babysitter men fanns inte. Min vanliga tur när det gäller saker och ting.

Ger snart fan i allt.



Av Debora Persson - 28 augusti 2009 10:30

Vid nio somnade jag.

Sen ringde Karin men kommer inte ihåg vad som hände där. Hon ringer nog när hon är klar med hovslgaren sen.

Vaknade sen kvart ver tio? När min man ringde.

Skulle svara med tummen men det gick inte. Den har typ gått ur led. Hade ingen kraft alls i den och resten av händerna hade domnat på mig med.

Tillslut kunde jag svara iallafall. Nu ligger jag och har ont i magen, så vila lite till nu kanske?


Av Debora Persson - 28 augusti 2009 07:54

Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.


 


Vecka 36: 28 aug - 3 sep 2009

Vecka 36

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre.

Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell.

Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor.

Det är bra att ta reda på vad som händer under de olika skedena under förlossningen. Till exempel hur du kan hantera och möta smärtan och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.
Det kan kännas skönt att ha en väska färdigpackad när det är dags att åka in till förlossningen.

I den kan du packa saker som journal från barnmorskemottagningen, olja till massage, tjocka strumpor/tofflor, mjukisbyxor, tandborste och tandkräm, hårborste, hårsnoddar, tvål och schampo, amningsbehå och amningskupor, matsäck och kamera.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2200-2500 gram och längden är ungefär 45 centimeter.

Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän.

Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man till exempel puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka.

Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.


Av Debora Persson - 28 augusti 2009 07:44

Händer är enormt svullna. Ont i dom precis som de andra dagarna. Tummen är värst. Känns bruten.

Vaknade när min man steg upp idag vid sex någon gång.

Steg upp vid sju när han gick till bussen.

Idag kunde min man varit i Köpenhemn med teamet på sitt jobb, men tyvärr skippade han det och fick jobba istället.

Hade väl varit roligt för honom annars. Nu får han vara hemma med mig ikväll:)


Mat

Av Debora Persson - 27 augusti 2009 22:23

Maten jag lagade till min man innan åt jag upp själv.

Så fick rota fram köttfärssås i frysen till honom så han har mat imorgon på jobbet.

Själv åt jag då pyttipanna.

Såg för jävla gott ut när jag stekte den så den åkte ner i min mage istället.  

Av Debora Persson - 27 augusti 2009 18:23

Idag har jag varit otroligt lat och inte gjort ett skit i stort sett. Det blir lätt så när man är hemma hela dagarna.

Igår hade vi ju fullt upp exakt hela dagen så fick ju ta ut lite extra vila idag.

Ska dock diska innan mannen kommer hem och laga middag till honom. Tvätten ska jag hänga upp med så fort den är klar.

Håller visserligen oxå på att packa ner lite  i väskan som ska med till förlossningen, men vetefan vad som ska i där egentligen.

 Är visserligen ett tag till, men så vet man aldrig heller när det blir så den väskan bör väl vara klar inom snar framtid kan man tycka. Men med min vanliga (o)tur så kan man ju räkna med att han inte kommer förrän några veckor senare än vad han ska och så kommer han säkert bli igångsatt med. Eftersom jag verkligen älskar att vänta på saker och ting.

Nej, nu får jag ta och göra något vettigt.



Av Debora Persson - 27 augusti 2009 18:03

 V.15

v.17

v. 18


v.21


v.22

v.24

v. 26

v.27

v. 28

v.30

v. 31

v.32

v.34

Idag

Idag

Av Debora Persson - 27 augusti 2009 11:16

Du är på dag 245 av 280. (87,5%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 6 fulla dagar (v34+6).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 35 dagar kvar till beräknad förlossning.


Nu vill jag att Lilleman kommer ut.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards