♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2009

Av Debora Persson - 14 april 2009 22:07

Fick skjuts hem från jobbet innan av Madde. Hon bodde inte ens i närheten. Men det är bara tacka och ta emot.:)

Plockade lite när jag kom hem. Fick ju fixa badrummet för där gjorde ju Sally sina behov där hon inte skulle.

Vatt ju inte nummer två som tur var.

Sen vatt det AA på tv, och det kunde jag ju inte missa så sket sen i att städa som jag hade tänkt jag skulle.


Min man kom hem nu, ska ragga lite på honom så han kan göra lite mat till mig. Sen ska jag gå och tvätta mig och sen somna på soffan hade jag tänkt. :P


Av Debora Persson - 14 april 2009 09:18

Idag känner jag inte för att jobba. Det ska bli 18 grader här i Malmö med. Hade varit perfekt att vara ledig idag. Men icke.

Så snart in i duschen och sedan frukost.




Av Debora Persson - 13 april 2009 20:43

Jobb 5 timmar idag. Dubbel lön idag så det betyder att jag får lön för 10 timmar. Härligt. Vatt ju dubbel lön i fredes med. Härligt kling i kassan.

Jag, min man och Danne tog bussen in till stan innan. Jag fick min vilja fram genom att vi skulle sätta oss och käka lite glass.

Sedan efter det bar det av mot jobbet. Min man och Danne skulle till Möllan och dricka öl. Även om klockan vatt 12. Det vatt ju fotboll idag.

Jag vatt tidig till jobbet så kunde inte låta bli att handla.

Duschdraperi. Behövdes nytt hemma visserligen.

Detta draperiet var roligare än det svarta vi hade innan.

Sen blev det jobb. Lugnt vatt det. Vatt lugnt där hela helgen hörde jag. Inte så konstigt att det vatt lugnt i helgen. Det vatt ju påsk.

Men skönt att det var lugnt idag.

 

Hem sen och plocka lite. Blev inte så mycket, men lite blev det.

Snart äe min man och Danne hemma med. Då blir det grillning.

 

 

Av Debora Persson - 13 april 2009 20:01

...........

Av Debora Persson - 12 april 2009 20:56

Återligen hemma i Malmö igen.

 

Dagen har varit som följande:

Upp tidigt som fan. Åkte till Ronneby 6.30

Algot åkte med tidigt med. Meningen var annars att han och mormor skulle komma lite senare.

Redan när vi kom fram var det sjukt mycket folk,  morfar lastar av en låda åt mig, och innan jag ens hunnit fram var där folk som rotade i min låda.

Och nästa låda, och nästa. 

Dom skulle ha och ha och ha. Blev yberstressad, och där stog jag helt ensam. Algot kunde ju inte göra mycket. Mormor och morfar hade åkt redan med.

Alla var som gamar. Men till slut kom min man, Negern och Fanny till min räddning.

Sedan vatt det ju ganska lugnt, sålde lite då och då.

 

Fanny och Algot hann tillochmed lösa lite korsord.

 

Kallt och pissigt till en början men sen kom solen fram. och sol hade vi resten av dagen.

Mormor och morfar kom senare och så tog dom med sig Algot hem till Bjäraryd.

Pojken hade 60 kronor med sig till loppisen idag. 

Mamma hade sagt att han inte skulle handla upp alla pengar, utan han skulle mest ha pengarna till fika.

Han köpte givetvisprylar för pengarna, eller han köpte Simpsontidningar.

Och jag sa " Du skulle ju inte handla upp pengarna på saker, du skulle ju köpa fika för pengarna med"

" Det gjorde jag ju. Jag köpte ju fika"

" Ja för Sunes pengar ja."

 

Han tiggde till sig en munk av Sune, och med de hade han ju fikat.

 

Vi fick inte så mycket sålt som vi planerat. Det beror på att alla i Ronneby var otroligt SNÅLA.

Även om vi sålde en sak för en 10 kr så skulle dom bara betala 5 kronor.

Sådana här affärer tjänar man ju inte ett skit på.

Men bättre lycka nästa gång, blir en loppis till i sommar. Dock får inte min man följa med. Han uppskattade inte riktigt denna utflykten så han får stanna hemma nästa gång.

 

Efter loppisen bar det av till McDonalds i Karlshamn för att käka.

Sedan hem till Bjäraryd och lämna en del saker. Sen kom min man och hämtade mig. Han hade Danne med sig. Och så lämnade vi lite mer saker från loppisen.

Hemfärd sedan.

 

Handla korv för vi trodde vi skulle grilla. Ingen kol hemma så fick steka skiten. Inte lika gott men det fick gå.


Sally hade inte kommit hem. Men efter en bra stund var hon hemma med. Raka vägen till matskålarna, även om hon fick mat som vi ställt ut, och efter maten har hon kelat hela tiden.

Hon har saknat sin mamma.

 

Av Debora Persson - 12 april 2009 19:01

Det är ganska jobbigt att sitta i bilen på väg hem till Malmö när både min man och Danne sjunger till " Snälla Snälla"

Av Debora Persson - 11 april 2009 17:01

Fick ta tåget 9.30 i morse.

Sov halva resan så var hemma snabbt tycker jag. Mamma hämtade mig

( I tid dessutom, hon vatt redan på plats när jag kom med tåget!!) Sen hämta Karin och Khaled. Sedan hämta Algot på fotbollsträningen.

Jag råkade skrika "Hej Snygging" till han. Det skulle jag ju givetvis inte gjort. 

Fick tillbaka "håll käften" Var väl pinsamt för han..

Hem och packa väskan till honom. Och sen iväg mot Karlskrona.

Påskmiddag.

Mätt.

Ut och gömma påskägg till barnen.

Leta påskägg med barnen.

Tårta och fika.


Sedan ringde pappa och kom och lämnade en påskpresent till oss.


Nu har alla snart åkt hem och jag Och Algot titta på film, Mus i sitt eget hus. Han tycker den är kul iallafall.

Ska vila lite med.


Min man ska åka från Malmö nu. Sally är ute och det är lite synd tycker jag, då måste hon vara ute till imorrnkväll och det vill jag egentligen inte att hon ska... Bosse är inne och sover.

Får hoppas Sally hinner komma hem inom några minuter så får hon sova inne i natt.





Av Debora Persson - 10 april 2009 19:23

Jobbat idag. Skillnad från de andra dagarna denna vecka så var det dött idag. Sjukt, annars har vi haft full rulle igång hela tiden men idag, med dubbel lön så stack jag från jobbet en timme tidigare. Pallade inte stå där och göra ingenting i en timme. Ut i solen istället. Perfekt väder ute ju!

Visseligen fick jag ändå vänta en timme på min man som slutade 18.00 Vi skulle ju åka och handla.

Hemma nu och ska städa lite, packa, plocka ihop loppisprylarna, käka, tvätta, titta på Talang, ut och gå en sväng.. Ja det är väl det jag ska försöka hinna med ikväll hade jag tänkt.


Men blir inte för sent ikväll, ska ju med tåget 8.30 imorrn hem till Blekinge.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards