♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2009

Av Debora Persson - 17 mars 2009 17:46

Just nu vill jag ha värme. Lite vår hade ju inte skadat alls just ju.

Det är fint väder ute idag, men det blåser så in i helvete så vågar inte gå ut för jag skulle nog bli ännu sjukare. Jag har myst med Bosse och Sally istället. Dom har knappt heller varit ute idag. Sally har i stort sett bara gått utanför dörren och vänt men Bosse däremot la sig på stolen ute och solade en stund.


Min man kommer snart hem från jobbet. Jag skulle egentligen haft maten klar men jag orkar inte. Och dessutom är jag inte särskillt hungrig.

Bättre om jag ligger och vilar så jag kanske kan komma jobbet imorrn. Nu vill jag inte vara hemma mer, för då kommer jag gå i personlig konkurs.

Så vill jag inte ha det. 

Funderar på att åka hem till mamma i helgen men jag vet inte än. Algot ville att jag skulle komma till han men mamma har ju besök hela helgen så blir ju inte att umgås så mkt med henne isf.

Isf får jag och Algot traska upp på vinden igen och rota lite. Det skulle väl vara det. Men lördag till söndag hade funkat. Eller fredag till lördag. Två nätter pallar jag nog inte om vi inte ska göra något speciellt och det ska vi inte.

Dessutom kanske om man pallar skulle ta och jobba någon extra timme i helgen. Det skulle jag ju verkligen behöva.

Äh, bara tisdag så det tåls ju att tänka på. Fan, pallar inte sitta på ett tåg bara. Min man jobbar ju i helgen.




Av Debora Persson - 17 mars 2009 14:24

Inte alls trevliga människor man mötte innan. Gick dit och det satt två fruntimmer bakom luckan och jag sa mitt namn.

" Hm... Du är inte listad här." 


"Nehej"


" Vad har du för telefonnummer?"



" Jag vet inte, kan inte det utantill, men ni ringde till mig i morse så det måste finnas någonstans i datorn."


" Det finns inget nummer till dig, hur skulle vi kunnat ringa dig i morse då???"


" Ja, det vet jag inte, men ni ringde ju och gav mig en tid."


" JA; MEN DET KAN VI INTE HA GJORT FÖR DET FINNS INGET NUMMER TILL DIG. KAN DU TA REDA PÅ VA DU HAR FÖR NUMMER??"


Ja, vad gör man åt det, hon var ju dum på riktigt. SKulle jag ljuga om att dom ringde mig. Haha. Jag sket i det och gick och satte mig i vaäntrummet istället, utan att tala om vad jag hade för nummer. Dom skulle ha det ifall jag skulle avboka en tid sa dom. Men, om jag skulle avboka en tid så är det väl inte dom som ringer mig eller? Då ringer jag ju dom. Så egentligen kan dom ta sin egen telefon och trycka upp i röven.



Gick hem och tittade på Judys domstol sen. Vilka dumma amerikaner det finns. Stämmer varandra för minsta lilla. Oavsett hur många dollar det handlar om. Ett par dollar någon är skyldig den andre så stämmer dom varandra.

Precis som om jag skulle stämma någon för en hundring ungefär.

Tur man inte är amerikan.



Av Debora Persson - 17 mars 2009 09:28

Förkylningen la på sig ännu mer efter gårdagens besök på jourcentralen. Shit vad förkyld jag är nu da. Innan var jag lite lagom om man jämför med detta. Jävla skit.

Dom ringde från Viggen innan. Ska dit och kolla halsen sen.

Hade varit bäst om jag bara kunde vara frisk. 


Av Debora Persson - 16 mars 2009 21:43

Igårkväll trodde jag att jag skulle dö. Så ont har jag fan aldrig haft i halsen. Käka panodil i massor. Fanny hade lite gott till halsen med till mig.

Tabletten jag fick däremot tog jag inte förrän nyss. Får se hur man blir när den börjar verka, smärtstillande kan man ju bli rätt seg av.


Min man skulle ringa sjukan här borta åt mig vid åttatiden i morse eftersom jag jobbade då. De har tidigare sagt att man ska ringa vid 8.

Men telefonsvararen sa att om det var AKUT skulle man ringa mellan 13-16. Så då fick han göra det. Och när han ringde 13.00 så var akuttiderna slut. Dom fick hänvisa till jourcentralen inne i stan.

Vid tvåtiden vatt jag tvungen att åka hem. Inom apoteket och handla med.

Men vid 17 när dom öppnade inne i stan fick vi åka in. Hela detta kalas tog oss en timme. Det var sjukt mycket folk där inne.

Man fick fylla i anmälningsuppgifter och grejjer och stå hur länge som helst och trängas i ett stort smittorum. Aldrig varit med om sånt innan. Hemma i Karlshamn hade man det gamla vanliga stället där man inte var så mkt folk och det tog inte lång tid alls om man jämfär med detta.

Hela rummet var fullt med hostande och fräsande barn till tjocka tanter som inte kunde resa sig själva utan var tvungna att få hjälp och rullstol. Alla hostade och var man inte sjuk innan så blev man fan det där inne vill jag lova!

Tillslut fick jag lämna pestrummet och doktorn stack ner en pinne i halsen på mig.

Han kollade väl om jag hade halsfluss men det hade jag inte. Mer fick han inte göra så imorrn bär det av till vårdcentralen här hemma för att ta mer prover.

Nått måste det ju vara, om inte så kunde dom ju ge mig något starkt så jag inte har ont längre.

Jävla skit.


Nu ska jag hosta sönder mina lungor hade jag tänkt. För det håller jag på att göra.

Av Debora Persson - 15 mars 2009 15:28

Negern.

 Min man.

 Negern och Oskar


 Hemkommen



Av Debora Persson - 14 mars 2009 23:09

Hemkommen från Tyskland nu.

Började ju med att vi var där en timme innan färjan gick, men så sa dom att färjan var en timme sen, alltså var vi där två timmar tidigare.

Men sen bar det av iallafall. Färjan var full av pensionärer. Det kryllade av dom.

Väl i Tyskland körde vi och letade en stun efter sffären vi skulle till. Blev ju en liten omväg för någon visste inte exakt vart vi skulle.

Så hade vi polisen efter oss hela resan med.

Hittade tillslut, där blev det stress för någon tittade fel på klockan. Så bar iväg efter nån timme till Border Shop, på vägen blev Oskar och Negern plåtade av en fartkamera. Det blixtrade till utav bara fan, vi låg före dom men trodde dom fotade oss för det jävla blixten. 

Är det inteparkeringsböter är det fortkörning. Kul var det iallafall.

Stressa åpå Borde Shop och handla upp pengarna.

Någon tittade fel på klockan här med, och stressade oss, med att vi hade en timme innan färjan skulle gå, men när vi väl var klara så var det ju två timmar kvar så där satt vi och väntade en bra jävla stund med.

Lagom kul. Man har ju inte så mycket att roa sig med direkt.

Väl på färjan blev det käk, och spelade kort. Testade spela på spelautomaterna, gillar inte sånna eftersom man förlorar oftast. Jag vågade spela med 8 kronor. Och förlorade dom.

Ett par polacker stod där de första 4 timamrna. Stoppade in sedel efter sedel utan att vinna. Mannen fick på trynet av frugan när han förlorade hela tiden, men hon spelade lika mkt och förlorade lika mkt.

Hemresan var likadan, där stod dom 4 timmar och stoppade i sedel efter sedel. Utan vinst.

Jag tycker synd om sådana. Dom får visserligen skylla sig själva som inte plockar ut pengarna utan tror att dom istället skulle kunna vinna de debbla med förlorar allt istället.

Hade jag ens vunnit 5 kronor hade jag blivit så glad och plockat ut dom med rädlsa för att förlora dom.

Inte för jag är snål utan för att jag verkligen hatar att förlora. Det värsta som finns.

Och som tur var blev det melodifestivalen på tvapparaterna. Hann inte se vem som vann visserligen men de fick jag ju höra sen.

Helt värdelöst. Slår vad om att polen har bättre låt än oss så kan ju lika gärna flytta dit.


Väl hemma var det att asa in allt. Så nu står det över 20 flak i köket och en jävla massa flaskor som tar onödig plats.


Av Debora Persson - 14 mars 2009 05:54

Att man ens är uppe vid denna tiden. Det var svårt vill jag lova. Och jag vetefan vad det är med min hals, kanske måste till sjukan med den iaf?

 Aldirg haft såhär ont, men hade det varit halsfluss hade jag ändå inte kunnat äta, svälja och prata eller? Har jag aldrig kunnat tidigare. Det kan jag nu men har så in i helvete ont.

Aja måste göra mig klar nu om jag ska hinna med de andra.



Jag behöver tre kilo halstabletter just nu.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards