♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2009

Av Debora Persson - 21 mars 2009 10:52

Mina fina citronmuffins jag bakade sist jag var här hemma glömde jag ju. Mamma skulle ut och lägga dom i frysen för att ingen annan skulle käka upp dom.

Igår när jag kom undrade jag vart dom tagit hän.
Nu var det så att innan mamma hann gå ut och lägga dom i frysen så hann Göte före.

Han trodde det var mat som skulle ut till djuren.

Så han matade hönsen med mina muffins!

Dessa jäkla höns åt först upp mina kalaspuffar, sen åt dom mina muffins.

Att höns ens käkar sådant!?!


Men men, jag och Algot ska snart hem till Kalle och hälsa på han. Ska ha kyckling med oss så vi kan laga mat. Man kan ju alltid hoppas att det är någon släkting till hönsen här hemma som hämnd.

Men det tror jag inte.


Göra mig i ordning nu så vi kommer iväg.

Av Debora Persson - 20 mars 2009 20:42

Är jävligt trött just nu, kanske inte så konstigt med tanke på att jag vatt uppe 6.30 i morse.

Blev käk innan och nu tar vi de lugnt. Vetfan, men dom snackade om att spela ett spel med sen. Så får la se. Mamma och Heidi är i köket och babblar. Göte i tvrummet, Algot i sitt rum och spelar xbox och Karin och hennes kompis här uppe på andra våningen och tittar på tv och tjattrar som en hel hönsgård.


Imorrn ska jag och Algot och hälsa på Kalleponken en stund innan jag ska åka hem till Malmö igen..

Av Debora Persson - 20 mars 2009 16:42

Äntligen hemma i Sölvesborg. Tåget var sent men tog in tiden i Kristianstad. Sov på tåget gjorde jag med, eller halvsov och så drömde att jag fräste som katt. Vetefan om jag gjorde det på rikitgt, haha. Men vaknade precis då. Hade vatt något eftersom det var otroligt mycket folk på tåget idag med.

Att folk verkligen måste envisas att åka tåg på fredagar. Alltid mycket folk när jag ska åka.


Nu ska jag käka lite panodil för jag ahr ont som fan i halsen.

Av Debora Persson - 20 mars 2009 11:14

Somnade visst innan en liten stund, men halvsov bara. Ett par minuter. Försökte väcka min man med 20 minuter innan han skulle upp men det funkade inte.

Gick och gjorde frukost till mig själv istället.


Vetefan hur det blir med mina blommor. Rabbatten på baksidan är lite knivig. Den sitter ju ihop med grannens på något sätt.
Får prata med proffset, hon kan nog hjälpa mig. Hon har dessutom en kratta och spade man behöver.


Borde egentligen packa klart nu till mamma men blir aldrig gjort. SKa ju inte ta tåget förrän 14.30 Så är ju inte stressad iaf. Men känner mig stressad.


Skit, nu har jag inga pengar till bussen. Säg inte att jag måste gå ner till affären och ta ut pengar?! Då blir jag jude.

Av Debora Persson - 20 mars 2009 07:01

Vaknade 6.30 och gick upp.

Fan vaknar jag så tidigt för??

Kanske för jag hostar så jävligt fortfarande.

Dessutom har jag stigit upp tidigt nu det senaste.

Börjar väl bli van.

Har lite jag ska hinna göra med.

Innan jag åker hem till mamma.. 

Måste ut med de förbanande blommorna med innan jag sticker så dom inte dör.

Hade ju varit något.

Städa lite med.

Gjorde inte ett skit igår.

Vatt skittrött.

Blev bara tvn resten av kvällen.

Men det var inte fy skam det heller.

Vetefan vad jag ska göra nu bara.

Fick inte väcka min man heller innan klovkan 9 så vafan.

Två timmar.




Av Debora Persson - 19 mars 2009 18:19

Hemma från jobbet nu. Visserligen skönt att vara hemma tidigt, men har mycket att göra och är mest bara arg. Vet inte heller vart jag ska börja någonstans.

Måste ju göra något vettig när man väl har eftermiddagen fri.

Ska hämta kläder från HM sen. Och packa ner det jag ska ha till mamma. Och göra mat. Och diska. Och tvätta. Köpt blommor jag ska ut med. Dammsuga. Massor att göra ju.

Fy fan. Jag önskar jag fortfarande bodde hemma hos mamma och fick det mesta gjort. Mat på bordet, kläder tvättade, och en diskmaskin som gjorde disken. Och inte ett öre behövde man betala för att leva.

Nu ska man göra allt själv. och betala allt själv.


Pappa och Suss kommer på tisdag nu och jag kunde byta bort min tid som tur var! :D


Nu ska jag fixa käk iaf innan jag bärjar med att göra något annat!


Av Debora Persson - 19 mars 2009 07:21

Ja då var man uppe tidigt idag, känner mig stressad nu, vi jag och min man börjar visserligen samtidigt och vi tar bilen in så behöver inte passa någon busstid. Men ändå.

Är det fint väder i eftermiddag så ska jag ut med blommor vi köpte igår och sätta.

Imorrn bär det av till Sölvesborg. Ska stanna till lördag.

Och på tisdag kommer kanske min far till malmö.

Och får jag ledigt från jobbet kommer jag få min diskmaskin utkastad med. Skönt att slippa den jävlen.


Av Debora Persson - 18 mars 2009 21:53

Det  var jobbigt ayy jobba idag. Kände att jag ville ligga hemma och vila ännu mer. Men det har jag inte råd med.

Min man hämtade mig efter jobbet. Käkade thai och kollar på efterlyst.

Ska lägga mig snart. Har öppning imorrn.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards