♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2008

Av Debora Persson - 9 november 2008 13:05

Tjao.

Nu har jag haft besök. Pappa, Sussi, Becca och hundarna kom vid 11-tiden.

Att hundarna kom var inte särskillt uppskattat från Bosses sida.

Han blåste upp sig rejält och skulle visa vem som bestämde här men slutade med att Bosse fick gå ut istället.

Sedan blv det fika, jag hade gjort tårta. Så blev det pepparkakor med.


Nu stack dom för en stund sedan. Dom skulle till Biltema och sen så skulle dom till Ikea med innan dom skulle åka hem till Karlskrona. Visserligen skulle dom väl inom Sölvesborg och Karin, för hon hade present till pappa med.

Men men, Vi hade trevligt iallafall! Var ju väldigt lägesen vi träffades senast.

Men nu kommer vi ses om två veckor igen när vi ska åka hem och lämna bilen så pappa kan fixa den åt oss.



Nu vetefan vad vi ska göra mer idag. Jag behöver inte ens städa. jesus


Av Debora Persson - 8 november 2008 13:12

Det blev senare än vad vi båda hade tänkt igår tror jag. Var ju hos Fanny vid kvart i tolv ungefär. Och gick hem kvart i fem.

Första vi gjorde var att börja leta efter hennes bakomatkort och körkort som hade försvunnit. Gick till bilen och där hade hon fått böter på 500 spänn. 

Vilken osis. 

Hittade inte hennes grejjer så hoppas hos har spärrat kortet nu.

Sen var vi iallafall hemma hos henne ett tag. 

Tiden bara flög iväg och plötsligt var klockan för mycket så gick hem, när jag kom hem var lilla Sally borta så fick leta efter henne ett tag innnan hon kom hem.


Skulle stigit upp vid tiotiden idag eftersom jag skulle åka med Fanny in till stan så jag kunde käka lunch  med min man (fanny hann själv inte äta med oss) Vi skulle åka vid halv tolv ungefär. 

Jag däremot hade ljudet av på mobilen insåg jag, så jag vaknar tio i tolv!

Så blev ingen lunch för min del...

Så jag får vänta med att äta tills ikväll när vi ändå ska åka och handla tårta.


Nu ska jag städa. hej hopp.

Av Debora Persson - 7 november 2008 22:58

Jobbat idag. Skullat jobba 11.30-19.30, men fick stanna kvar till 20.00, men det var lugnt och jag hade plockat undan de mesta som kunde göras så stack tio i istället.

Annars kan man säga att det faktiskt var en rolig dag, även omd et blev tufft i slutet, eller rättare sagt kaos. Men men. Jag och Gunilla skrev upp oss på julfesten iaallfall.

Så blir väl ingen egen julfest:P Men blir förfest hos henne iallfall. Vi ska ju försöka göra hemmagjord champagne:P:P

Kom hem och diskade lite och plockade. Så slipper göra allt imorrn. Sen kom min man hem så satte vi upp tavlorna vi fick hem häromdan. En med Gudfadern och den andre på Saw 4. Blir riktiga ramar till dom senare. 


Så blev det lite Idol med på kanten och godis och julmust.


Fanny slutar jobba snart så när hon kommer hem ska jag traska upp till henne med min bag in box för vi ska dricka vin kom jag på.

Men blir inte så mycket, jag är ganska trött och hon ska köra hem till Blekinge imorrn efter vår lunch med min man.







Av Debora Persson - 6 november 2008 20:16

Hemma från jobbet nu. Lugnt hela dagen fram till 17.00 ungefär. Lite kaos sen. Men annars gick det bara bra. Missade bussen som gjorde att jag missade nästa buss, men nu är jag hemma iallafall.


Pratade med min mor innan. Kanske hade hon dåligt samvete? För nu sa hon att hon kunde åka hem tidigare, så hon åker hem från Stockholm på torsdag, så åker hon till Kallinge och kör sen till Malmö. Så är hon lagom i Malmö när jag slutar 20.30så ska hon och jag käka.

Sen sa jag att vi skulle hitta på något sen, hon tyckte då att vi skulle sitta och prata och dricka vin! haha mamma! Men hon skulle kolla upp när flygen gick och sånt där så inget säkert. Men kommer hon så ska det blir roligt iallafall.

:) :)

 Så hoppas min mamma kommer:)


Så pratade jag med min far med. Dom kommer vid tiotiden på söndag. Då blir det tårta med eftersom det även är Fars Dag då:) Blir roligt faktiskt! Även Suss kommer och hundarna och kanske Becca med.


Igår, vet ni vad. Så beställde jag min Desperate Housewives säsong 4! Släpps ju inte förrän den 12:e så förhoppningsvis får jag hem den då eller nån dag efter:D:D


 Nej nu  ska Debbie käka lite och sen kanske plocka undan lite innan min man kommer hem.

Tack och hej.


Av Debora Persson - 5 november 2008 19:54

Hemma från jobb nu. Helt slut ungefär. Slutade lite tidigare, helt dött idag med så inget att göra.

Men fick dock vänta på bussen ett jävla bra tag. Kallt som fan och det blåste jävligt mycket.


Mamma kommer dock inte och hälsar på oss.

Hon är ju i Stockholm och jobbar och åker direkt till Malmö på fredag förmiddag.

Hon tyckte då att jag och min man skulle käka lunch med henne och Fanny och David.

Men vetefan. Hon skulle ju träffa dom. Och inte säker på att dom vill det helller. Så får träffa mamma helgen efter om vi åker hem till Blekinge då, så hinner träffa henne en liten stund isf.

men men sånt är livet.

Hade ju varit kul att träffa mamma. Men jag skiter hellre i det.


Nu ska jag ta och käka något och sen kolla på Bonde Söker Fru. Sen kommer min man hemfrån jobbet.

hejhej





Av Debora Persson - 4 november 2008 20:59

Tjaoo.


Var helt jävla dötrött hela dagen idag. Visserligen gick tiden snabbt till en början, men sen hade vi knappt några gäster alls! Man blev så trött och seg, vi hade ju inget att göra alls. Inget stress direkt nån gång. Men vi hade la kul ändå.

Jag och Pernilla planerade egenjulfest den 6 dec eftersom jobbet har julfest. Vi ska ha Star Wars tema med egengjord champagne på vår julfest:P Alla kommer att komma på vår fest:P

 Usch nej.


Och för det andra så kommer jag få lära mig egen stängning, kommer slippa plocka undan allt, kommer få räkna kassan och det där. Kommer bli kul faktiskt.

:)

 Hoppas det blir inom en snar framtid bara.


Pratade med min mamma innan.

Eftersom jag hört på andra vägar ska hon komma ner till Malmö och hälsa på David och Fanny när han kommer ner till henne nästa vecka.

Tack för den sa jag.

Hon tyckte att hon skulle komma och hälsa på mig med samtidigt.

Men kul.

Hon är ju ändå där för att hälsa på sin son , som typ vägrar träffa sin familj.

Men sen kom min mamma på den briljanta idén om att hon skulle åka ner på torsdagen och träffa mig och min man.

Sen skulle hon sova hos oss och sen träffa Fanny och David på fredagen eftersom hon inte har särskillt mycket tid på fredagen efetrsom hon skulle på fest klockan 18.00 sen.

Ja, det funkar la.:)

Men får se till att hitta på något med henne på kvällen för sitter ju inte här hemma och glor på nyheterna direkt... 

Men fårse, hon skulle se om hon kunde vara ledig från sitt jobb på fredagen med.

Så inget bestämt eller säkert.


Ska käka snart.

Blir la en film med sen innan läggdags.

Börjar jobba 10.00 imorrn nämligen.


Av Debora Persson - 4 november 2008 08:49

God Morgon.

Idag blir det arbete mellan 11 och 20.

Ska la gå bra hoppas jag.


Igår blev det film ju för vår del, blev Dawn of the dead.

Den var bra, man fick panik verkligen.

Efter filmen var klockan inte fortfarande så mycket så det blev Os i Peking. Jag vann.



 Nej, nu får jag nog snart göra mig i ordning tills jag ska åka.

Kolla på Top Models med. Hajjj

Av Debora Persson - 3 november 2008 18:41

Blev inte mycket till städ innan, men lite gjorde jag iallafall. Tiden gick snabbt fram till att jag och Fanny skulle åka och hämta min man med.

Och nu har vi kommit hem. Med mig har jag nya medlemen i familjen; Herr Halmgris. Jag köpte julpynt med. Och min man blir galen.

Men dags snart ju, Fanny har ju redan fårr upp ljusstaken. Min åker med upp snart. :)


Nu ska min man käka middag sen blir det film för vår del. 

Dessutom hade vi fått upp värmen innan till 19 grader, men elementen funkar fortfarande inte. Funkar lite i sovrummet, men inte alls mycket.

Får felanmäla imorrn igen om dom inte hör av sig till oss imorrn.


HajHaj

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards